Suzuki GSR *deel 9*

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Sjoerd
A joh, alles gaat hier in de verkoop wat motoren betreft, en als het verkocht is kijken we wel weer verder wat er voor terug komt. Het zwarte beest, want ik heb er ook zo 1 :+ , zal ik ook wel een beetje gaan missen mocht ie verkocht raken, maar er komt zekers iets moois voor terug.
Maar een Beemer F800GS is ook wel wat anders. Zelf gaat mijn hart uit naar de Triumph versie van een all-road 800. Die Beemers schijnen echt super te rijden, en of je ze mooi vindt, dat blijft toch persoonlijk, of is wellicht helemaal geen belangrijke factor.
Suc6 ermee!

Ik vind het uiterlijk in ieder geval heel gaaf, moet alleen nog even afwachten hoe het rijdt. Die Triumph Tiger 800 XC is ook gaaf hoor. Die is voor een leuke 2e hands alleen nog prijziger geloof ik. Maar bedoel je met ' Alles gaat hier in de verkoop wat betreft motoren' alles bij jou of ook bij andere GSR forumleden? Heb je al proefritjes gemaakt?
 
Ja dat viel mij dus ook op dat het een ander soort ruitje was het puig ruitje vind ik persoonlijk wel mooier. dus ik denk wel dat ik die ga bestellen. Jij was opzoek naar een origineel ruitje ? Dan mag jij die van mij wel overnemen.

Q....


een orgineel ruitje heb ik idd niet en wil ik wel eens probeeren, maar als ik nu er een koop wordt er thuis een heel boos O-) (net weer wat besteld).
maar ik wil hem wel ruilen (kan je eens wat probeeren zonder gelijk een dure ruit te bestellen).
maar dat is aan jou ;) ik ben nog niet echt op zoek naar iets maar ik heb nog wel een ruit ongebruikt ligen.


GR NEMO!
 
Ik woon in Almere. Overigens is het alweer een tijdje geleden dat ik hier ben geweest (4 weken vakantie en daarvoor druk met werk etc) Zie dat we al op blz. 98 zitten. Nog twee pagina's en het is weer tijd voor een nieuw deel. Of ik daar echter bij zal zijn is nog een groot vraagteken. Sta namelijk op het punt om mijn prachtige GSR in te ruilen voor een BMW F800GS. Woensdag een proefrit maken om te kijken hoe het rijdt en of het bevalt. Als dat zo is dan gok ik zomaar dat ik met pijn afscheid neem van het zwarte beest.

Oei die f800 is dik poeh he !! wel een hele andere motor dan de GSR 600
Ben benieuwd woensdag wat het word waar ga je de proefrit doen ?
 
een orgineel ruitje heb ik idd niet en wil ik wel eens probeeren, maar als ik nu er een koop wordt er thuis een heel boos O-) (net weer wat besteld).
maar ik wil hem wel ruilen (kan je eens wat probeeren zonder gelijk een dure ruit te bestellen).
maar dat is aan jou ;) ik ben nog niet echt op zoek naar iets maar ik heb nog wel een ruit ongebruikt ligen.


GR NEMO!

Ja heb toevallig vanochtend een ruit besteld van Puig voor 80 euro dat vond ik persoonlijk nog wel mee vallen. Ik leg me originele ruit in de garage dus geef maar een gil. :Y
 
Ik vind het uiterlijk in ieder geval heel gaaf, moet alleen nog even afwachten hoe het rijdt. Die Triumph Tiger 800 XC is ook gaaf hoor. Die is voor een leuke 2e hands alleen nog prijziger geloof ik. Maar bedoel je met ' Alles gaat hier in de verkoop wat betreft motoren' alles bij jou of ook bij andere GSR forumleden? Heb je al proefritjes gemaakt?

Ik heb het persoonlijk niet zo op het uiterlijk van de BMW GS'en, maar dat is echt gewoon mijn mening, ik heb wel begrepen dat het heel neutraal en daarmee dus meer dan prima te rijden is. Ik weerhou mezelf van het proefrijden op een GS, want stel je voor dat ik het geweldig vind, dan heb ik een serieus dilemma :+

Wat ik bedoel met alles hier in de verkoop... Op dit moment staat er 1 van de 3 motoren hier te koop, het ouwe CMX250 beesie van m'n vrouw. Via m'n profiel kan je bij de motorshopper advertentie komen. De Honda CBF500A kan ook weg, ik zie niet 1, 2, 3 gebeuren dat mevrouw IQski nog vaak zal gaan rijden. En mijn GSR kan ik vast wel inruilen als ik een mooie Tiger 800 heb gevonden. Maar ze zijn nog te schaars en daarom nog erg duur.

Ik heb 2 keer op een Tiger gereden, 1 keer op de straat-versie in mijn eentje, en 1 keer op de XC met mevrouw IQski achterop. Dat vlakke koppel afgifte van die 3-cylinder ga je bijna ongecontroleerd van fappen, ik heb dat net kunnen onderdrukken, anders had ik rare vragen van de duo gekregen ;) De Tiger is wel wat lomper bij heel lage snelheden, dus straatje keren of van dat soort acties gaan wel wat lastiger dan op de GSR die zich als een BMX-fiets laat insturen. :]
 
persoonlijk vind ik een alle bmw motoren (auto's wel heb zelf een bmw E91) niet mooi behalve de 1000RR :Y :9~.
maar het is slechts mijn smaak O-) en het is de meest verkochte motor in nederland (altans meest vorkomende) dus er zijn heeeeel veel mensen het niet met mij eens!
ik snap wel waarom mensen een gs kopen :Y, ik denk wel dat de markt aan het schuifen gaat nu de nieuwe tiger er is (en die komt uit alle stesten heel goed weg, of is de beste), dus dat wordt een spannende verkoop strijd!.

mocht het toch de bmw worden wens ik je iig heel veel plezier met de motor!


@Quintysmo

hou ik ff in gedachten!
en post ff een foto mede de ruit op de motor he!? :Y



GR NEMO!
 
persoonlijk vind ik een alle bmw motoren (auto's wel heb zelf een bmw E91) niet mooi behalve de 1000RR :Y :9~.
maar het is slechts mijn smaak O-) en het is de meest verkochte motor in nederland (altans meest vorkomende) dus er zijn heeeeel veel mensen het niet met mij eens!
ik snap wel waarom mensen een gs kopen :Y, ik denk wel dat de markt aan het schuifen gaat nu de nieuwe tiger er is (en die komt uit alle stesten heel goed weg, of is de beste), dus dat wordt een spannende verkoop strijd!.

mocht het toch de bmw worden wens ik je iig heel veel plezier met de motor!

GR NEMO!

De 1000RR is erg inderdaad erg gaaf. Auto's en motoren is inderdaad altijd een kwestie van smaak. Ik vind eigenlijk bijna alle BMW motoren wel mooi. Denk meer dan de helft van motorrijdend Nederland gezien BMW de top 3 best verkochte motoren volledig beheert, wetende dat de gemiddelde nieuwe motor van BMW zo'n 20 mille kost.

Ik ga eerst nog maar eens proefrijden en goed nadenken wat ik precies ga doen. Wil mijn auto en motor inruilen en de winter dus doorrijden tenzij het weer zo slecht is, dan neem ik de trein. Moeilijk moeilijk moeilijk, mits ik volgende week die 25 miljoen win :}
 
De 1000RR is erg inderdaad erg gaaf. Auto's en motoren is inderdaad altijd een kwestie van smaak. Ik vind eigenlijk bijna alle BMW motoren wel mooi. Denk meer dan de helft van motorrijdend Nederland gezien BMW de top 3 best verkochte motoren volledig beheert, wetende dat de gemiddelde nieuwe motor van BMW zo'n 20 mille kost.

Ik ga eerst nog maar eens proefrijden en goed nadenken wat ik precies ga doen. Wil mijn auto en motor inruilen en de winter dus doorrijden tenzij het weer zo slecht is, dan neem ik de trein. Moeilijk moeilijk moeilijk, mits ik volgende week die 25 miljoen win :}

Uhhhh bij slecht weer rijden de treinen toch ook niet? _O-
 
Uhhhh bij slecht weer rijden de treinen toch ook niet? _O-

En in de herfst krijgen ze vierkante wielen van de bladeren op de rails _O-



Even wat anders...
Vandaag weer met de motor op en neer geweest. Was een goeie keuze. Zowel vanochtend als vanmiddag flink door de file heen kunnen klieven. Ik heb wel gemerkt dat je snel meer durft in de file, voorheen was ik echt heel erg voorzichtig en vond het best "eng". Ondanks het fluistergeluid van mijn GSR, bij een luide jank richting 10000 toeren gaan de meeste koekblikkers wel aan de kant. Het is wel af en toe een beetje link, met al die lui die druk met hun smartphone zitten te k**ten.
Was waarschijnlijk wel de laatste keer met de motor naar het werk dit jaar. Straks 3 weken met vakantie, ik verwacht niet dat het daarna nog mooi-weer rijden is in de vroege ochtend O-)
 
En in de herfst krijgen ze vierkante wielen van de bladeren op de rails _O-



Even wat anders...
Vandaag weer met de motor op en neer geweest. Was een goeie keuze. Zowel vanochtend als vanmiddag flink door de file heen kunnen klieven. Ik heb wel gemerkt dat je snel meer durft in de file, voorheen was ik echt heel erg voorzichtig en vond het best "eng". Ondanks het fluistergeluid van mijn GSR, bij een luide jank richting 10000 toeren gaan de meeste koekblikkers wel aan de kant. Het is wel af en toe een beetje link, met al die lui die druk met hun smartphone zitten te k**ten.
Was waarschijnlijk wel de laatste keer met de motor naar het werk dit jaar. Straks 3 weken met vakantie, ik verwacht niet dat het daarna nog mooi-weer rijden is in de vroege ochtend O-)
Fluistergeluid? Heb nu toch best veel motoren gehad..en bij bijna allemaal de overstap tussen originele en sportdemper gemaakt omdat het écht nodig was. Bij de GSR vind ik het originele geluid al best netjes en sportief. Misschien komt dat door de underseat positie?

ps: ook ik ga binnenkort met vakantie *O* even 10 dagen naar Curacao, lekker duiken enzo :Y
 
Hierbij dan nog de twee foto's van de MFMM #2 GSR & Friends Aftermeet

Luthalia (Melissa) aan het poseren (ok, ze was de enige die niet panisch wegrende toen de camera in beeld kwam :+ ):
imag0008wqa.jpg


van links naar rechts: Kiwi - CorvetteFreak - Luthalia - Roeleey - Partner van Erwin83 - Erwin83
imag0009lw.jpg


Kwam bij het foto-topic van de MFMM nog deze leuke foto tegen. Dat mag voor het GSR # 10 topic (wat snel zal zijn) wel mijn topic-start-afbeelding worden.

capturekw.png
 
Laatst bewerkt:
Even wat anders...
Vandaag weer met de motor op en neer geweest. Was een goeie keuze. Zowel vanochtend als vanmiddag flink door de file heen kunnen klieven. Ik heb wel gemerkt dat je snel meer durft in de file, voorheen was ik echt heel erg voorzichtig en vond het best "eng". Ondanks het fluistergeluid van mijn GSR, bij een luide jank richting 10000 toeren gaan de meeste koekblikkers wel aan de kant. Het is wel af en toe een beetje link, met al die lui die druk met hun smartphone zitten te k**ten.
Was waarschijnlijk wel de laatste keer met de motor naar het werk dit jaar. Straks 3 weken met vakantie, ik verwacht niet dat het daarna nog mooi-weer rijden is in de vroege ochtend O-)

Je regel "vond het best "eng" " komt me wel bekend voor. Ben nu voor de 2de week op de motor naar mijn werk en ik begin nu af en toe tussen de auto's door/langs te rijden bij stoplichten en bruggen. Moet zeggen dat het voor mij als rookie ook een beetje "aso" voelt. In de auto geef ik motoren alle ruimte om te kunnen passeren bij stoplichten etc. maar vind het zelf nog een beetje onwennig. Maar het :] bevalt prima! Nu alweer zin om naar huis te rijden ;)
 
@Kiwi, weet je wat voor ruitje dat is op je laatste foto? Heb zelf geen ruitje en er dus ook geen ervaring mee maar het ziet er wel strak uit.
 
Je regel "vond het best "eng" " komt me wel bekend voor. Ben nu voor de 2de week op de motor naar mijn werk en ik begin nu af en toe tussen de auto's door/langs te rijden bij stoplichten en bruggen. Moet zeggen dat het voor mij als rookie ook een beetje "aso" voelt. In de auto geef ik motoren alle ruimte om te kunnen passeren bij stoplichten etc. maar vind het zelf nog een beetje onwennig. Maar het :] bevalt prima! Nu alweer zin om naar huis te rijden ;)

Ik blijf euh...nja ik rijd n motor dus t kan en mag n beetje enzo, kwam gister bij n verkeerslicht aan met n loei lange rij ervoor, ik er langs en voelde me heel even schuldig dat ik dat deed o_O
File's dan weer minder problemen mee, beetje hoog in zn toeren en slingeren maar :]
 
@Kiwi, weet je wat voor ruitje dat is op je laatste foto? Heb zelf geen ruitje en er dus ook geen ervaring mee maar het ziet er wel strak uit.
Dat is geen ruitje, maar een complete koplamp-cover. Vervangt dus de grijze kapjes naast je koplamp. Heb hem over kunnen nemen van een andere MF-GSR-rijder. Weet het exacte merk/type niet, maar af en toe wordt op eBay een ongelakte imitatie aangeboden als 'b-king look-a-like'. Die kosten dan rond de 80euro. Gelukkig is de mijne al gelakt in een prachtige GSR zwart metallic.

full
 
Ik zou binnen 14 dagen een bezoek je willen brengen aan een nichtje die in Nederland woont.
Nu zou ik dat graag doen met de GSR.
Alleen weet ik niet , als BELG of ik in regel ben met de wetgeving in Nederland.
IK heb open Yoshi's , en ik heb geen DB-killers.
IK weet niet hoe de wet beschreven staat in Nl, dus langs deze weg aub een antwoordt
Dank u,
 
Ik zou binnen 14 dagen een bezoek je willen brengen aan een nichtje die in Nederland woont.
Nu zou ik dat graag doen met de GSR.
Alleen weet ik niet , als BELG of ik in regel ben met de wetgeving in Nederland.
IK heb open Yoshi's , en ik heb geen DB-killers.
IK weet niet hoe de wet beschreven staat in Nl, dus langs deze weg aub een antwoordt
Dank u,

Ik heb ook open Yoshi's, in Duitsland moet je je pas zorgen gaan maken ;)
In NL word niet snel moeilijk gedaan over overlast als je je maar n beetje gedraagt ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan