Suzuki GSX 1340 B-King Deel 2 ; B the KING of the road!

Als het weer het toelaat kom ik ook ff langs met de b-king.




Samenkomst bij :
SIMONIS AAN DE HAVEN
Visafslagweg 20
2583 DM Den Haag
Tel: 070-3500042

Rond 12 uur , en dan na het eten naar de poppetjes(sculpturen) aan de pier.

Dus kom met de naked busa , naar de laatste meeting van de HCH en HCB in 2010

Groeten van Flakkee(s) 8-)
 
Als ik tijd hep kom ik ff met me 2e motor (bmw) als het mag
wand de B king hep ik nog niet
 
Laatst bewerkt:
Even een foto van de aangepaste airbox. De originele inlaten zijn naar binnen verplaatst en op de plek van de originele zitten nu 2 flexibele inlaten rond 50 mm die door de openingen in het frame steken voor de nodige extra frisse lucht,

full
 
De kabels kunnen gewoon door de framegaten blijven lopen , maar je zou ze ook boven over het frame kunnen laten lopen. Al met al kostte het een gatenboor 52 en een halve meter flexibele pvc slang. En voor de afstelling later een Powercommander omdat nu ook de uitlaat aangepast wordt.
 
@vampire: Hebben die originele lucht inlaten nu nog nut?

Zitten die nu nog op een opening?

M.a.w. kan je die niet beter helemaal weglaten zodat er nog meer volume in de airbox ontstaat?
 
@vampire: Hebben die originele lucht inlaten nu nog nut?

Zitten die nu nog op een opening?

M.a.w. kan je die niet beter helemaal weglaten zodat er nog meer volume in de airbox ontstaat?
De originele inlaatrubbers zou je in kunnen korten ,maar voor wat betreft het volume van de filterbox maakt dat zo goed als niks uit. ( de dikte van de slang) Ze komen uit de box boven het klepdeksel. In de box komen ze boven in uit, de vernieude slangen meer naar onderen. Maar alleen de vernieuwde slangen zouden wel volstaan, maar ik heb de originele toch, dus waarom ze niet gebruiken? En zelfs 2 keer rond 50 is vrij krap, maar met grotere kom je niet door de framegaten zonder de kabels te moeten verleggen.
 
Owkee, duidelijk.

Zelf zou ik ze zo kort mogelijk maken, korter inlaattraject (minder weerstand = betere instroming) en meer volume en minder luchtweerstand in de airbox. Hoe meer volume er in de airbox zit hoe makkelijker de ademhaling en dus meer vermogen.

Allle beetjes helpen lijkt me. Altijd leuk dat experimenteren.

Hetzelfde idee als het blueprinten van de cilinderkop, daar polijsten ze ook ieder kanaal om een zo gering mogelijke weerstand / optimale doorstroming te krigen, optimalisatie tot da max.

Dit is gewoon wat in mij op komt hoor, het is jou motor, dus gewoon doen wat JIJ wilt. :Y
 
Laatst bewerkt:
Owkee, duidelijk.

Zelf zou ik ze zo kort mogelijk maken, korter inlaattraject (minder weerstand = betere instroming) en meer volume en minder luchtweerstand in de airbox. Hoe meer volume er in de airbox zit hoe makkelijker de ademhaling en dus meer vermogen.

Allle beetjes helpen lijkt me. Altijd leuk dat experimenteren.

Hetzelfde idee als het blueprinten van de cilinderkop, daar polijsten ze ook ieder kanaal om een zo gering mogelijke weerstand / optimale doorstroming te krigen, optimalisatie tot da max.

Dit is gewoon wat in mij op komt hoor, het is jou motor, dus gewoon doen wat JIJ wilt. :Y
Nou, je hebt wel een goed punt voor wat betreft de lengte, de weerstand en het volume. Bovendien zit de afvoer naar de 2 potjes???? in het filter er nog aan. Ik denk dat ik de rubbers inkort tot net voor de afsplitsing. Weet iemand trouwens waarvoor de 2 plastik potjes/ busjes zijn die in de box aangesloten zijn op een aftakking van de inlaatrubbers?
 
Zo , jullie hebben er dus zin an ! ?
Nou , de laatste Meeting van dit seizoen voor de HCH en HCBelgie is:
Zondag 7 November.Topic hier over is:
Hayabusa Club Holland :: Bekijk onderwerp - 7 November 2010 ZONDAG Scheveningmeeting (Haantje) + ( V.P)

Hebben Jullie zin in de MegaMeeting van 2011.
[afbeelding]
Kijk dan even hier!
Hayabusa Club Holland :: Bekijk onderwerp - Hotel MM2011


Groeten van Flak kees 8-)

Deze ga ik helaas niet meemaken :(
De laatste van 2010 niet, de 1e van 2011 sowieso wel! :]
(al dan niet door onszelf georganiseerd)
 
Even een foto van de aangepaste airbox. De originele inlaten zijn naar binnen verplaatst en op de plek van de originele zitten nu 2 flexibele inlaten rond 50 mm die door de openingen in het frame steken voor de nodige extra frisse lucht,

[afbeelding]

Ziet er strak uit Vampier! Ben echt benieuwd of er duidelijk merkbaar verschil is,
heb de foto's gezien. Ben benieuwd naar resultaat in real live! :}
 
Hoe korter de inlaat kelken hoe meer vermogen bovenin, hoe langer de inlaat kelken hoe meer vermogen onderin. (of andersom, dat kan ook). Vandaar dat men experimenteert met variabele inlaat kelken.
Een lichte overdruk in de airbox, door zg. ramair is altijd gunstig, maar dat valt niet mee om dat te maken.
Wat ik op de foto zie, kan zelfs nadelig zijn omdat er een vacuüm kan ontstaan voor de inlaten, waardoor er minder lucht in de airbox komt
 
Laatst bewerkt:
Hoe korter de inlaat kelken hoe meer vermogen bovenin, hoe langer de inlaat kelken hoe meer vermogen onderin. (of andersom, dat kan ook). Vandaar dat men experimenteert met variabele inlaat kelken.
Een lichte overdruk in de airbox, door zg. ramair is altijd gunstig, maar dat valt niet mee om dat te maken.
Wat ik op de foto zie, kan zelfs nadelig zijn omdat er een vacuüm kan ontstaan voor de inlaten, waardoor er minder lucht in de airbox komt
Variabele inlaatkelken zoals je dat bedoeld gaat zo niet op, dat is een heel ander verhaal. Het is niet de bedoeling, en al zou het dat wel zijn dan zou het bij voorbaat al mislukken, om luchtsnelheid te creeren. Dat gaat niet lukken met een airbox en filter achter de inlaten. En voor overdruk( ramair) ga ik niet snel genoeg en is de airbox ook niet aangepast. Enig doel is koelere lucht en een opening die in verhouding staat tot de grote van de airbox+ uitgangen en de benodigde lucht. Ik ben er alleen nog niet helemaal over uit of ik de twee originele inlaten ook ga gebruiken zoals ze er nu extra bij zitten. Ze zullen de aangevoerde lucht vanaf de zijkant alleen maar weer opwarmen.
Ik zie geen enkele rede waarom er een vacuum zou ontstaan voor de inlaten.
Zowel aan de zijkant door het frame als onder de airbox( de oorspronkelijke plek) is dusdanig veel volume dat ik het niet voor elkaar ga krijgen daar hoe dan ook iets van onderdruk / vacuum te krijgen.
 
Is het geen aanzuiging van valse lucht om aan de emissie eisen te voldoen
Het zal er mee( emissie) te maken kunnen hebben, maar hoe moet het dan werken. Ze zitten in de filterkast zonder andere verbinding met de buitenlucht. Vals lucht heb je eigenlijk alleen maar achter de gasklep, alles ervoor is van harte welkom.
 
[me="Red Devil"]heeft goed nieuws...[/me]
Maandag komt er een B-King voor me binnen bij mijn dealer... uit 2008, zwart en 2200 mile op de teller *O* Eerst ff kijken en dan beslissen *O* *O*
 
Hey Manne , Komen JULLIE OOK ! ?
Nog naar de Scheveningen Meeting. Zondag 7 nov
STRAKKIESSSSSSSSSSSS dus ! !
K'hoop een berg B-King Owners te mogen ontmoeten strakkies

We zitten er om 12:00 uur

Vindtdtdt net het visite kaartje, het adres is dus togggggggg in Scheveningen.
bij Visrestaurant
Simonis aan de Haven
Visafslagweg 20
2583 DM Scheveningen


Groeten van The Naked Busa Lover , Kees alias V.P 8-)
 
Laatst bewerkt:
[me="Red Devil"]is ff snel bij de B-King wezen kijken...[/me]

Ik heb geen ritje gedaan... Dat ga ik woensdag pas doen :Y

Hier een paar foto's...
foto-8.jpg

foto-9.jpg

foto-10.jpg

foto-11.jpg

foto-12.jpg

foto-13.jpg

foto-14.jpg

foto-15.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan