thanx voor je reactie, Nee met een proefrit leer je idd nooit een motor helemaal kennen maar zegt mij vaak genoeg. Bijvoorbeeld waar ik dit jaar na een proefrit superenhausiast over was id de Speedtriple 1050R, wat een rijwiel superstrak en ook comfortabel! Jammer genoeg vind ik hem niet mooi. Ik doe wel voorzichtig met een proefrit maar omdat ik weten wil wat ik koop gaat het gas er toch vol op, snel opschakelen, terugschakelen volgas etc. Mijn ZZR was anders van begin tot eind supersterk, 186pk 167nm achterwiel. Mijn vorige exemplaar (is gestolen) Had dezelfde spullen erop en kram niet verder tot 168pk, we vergeten vaak dat motoren onderling ook erg kunnen verschillen. Het verbruik bleef bij mij gewoon gelijk met de XTRE die hem bij de zzr in zijn 6 zet. Ik had eindelijk een motor die ik 100% goed vond presteren, dat is nog het meest jammere maargoed ik wil gewoon redelijk comfortabel en rechtop zittend de weg over.
Het kan zijn dat het B-king exemplaar waarop ik heb gereden ook minder goed presteerde, hij had ook erg rare vertragingen met het gas in lage en midden toeren. Als ik dan volgas gaf deed hij nauwelijks wat, gaf ik wat minder gas ging hij juist harder.
Dat de Vmax niet sneller is interesseert mij geen bal, de brute krachtexplosie in lage en middengebied is ongeevenaard en de loopcultuur van een V4 blok geeft je met alle gasstanden voldoening of je nu 1mm of volgas geeft. 4in lijn loopt pas leuk met minimaal half gas vind ik zelf. De Vmax 1700 is een mega motorblok en je raad het al, als je dat blok tuned komt er echt enorm veel bij. Alleen ECU flashen uitlaatje filter resulteerd in 210pk en 185nm op het achterwiel, in lage en midden toeren is het verschil helemaal absurd. Dat hij niet stuurt als een supersport, boeiend met mijn Honda Magna chopper stuur ik 99% van alle motorrijders helemaal zoek. Ik denk dat ik hard ga sparen voor zo'n Vmax1700 machine.
Stond de BKing niet toevallig in de B modus tijdens proef rijden? Ik heb het geluk dat ik een BKing en een ZZR1400 (2009) heb. Op de ZZR zitten alleen 2 Akra dempers, geen verdere aanpassingen . Gevoelsmatig was de ZZR sterker dan de BKing, (gold overigens ook voor de ZX12R die ik op de BKing inruilde) ook nog nadat ik bij de BKing de kat. verwijderd had, de airbox modificatie had gedaan en de ECU geflashed had . Vermogen ging van 168 naar 181 pk. De ZZR had diezelfde dag op dezelfde bank 175pk. In zowel koppel als vermogens verloop zat de BKing toch over het hele toerengebied constant boven de ZZR . Zoals gezegt, de ZZR voelde sterker aan en pakte gevoelsmatig beter op. Maar gaf je gelijktijdig volgas, was de ZZR nooit sneller. Pas boven 160km was de Kawa de baas. Nu niet meer natuurlijk, nu komt de Kawa niet eens meer in de buurt. Maar je gevoel kan dus bedriegelijk zijn.
De VMax 1700 is natuurlijk wel een mooi alternatief.