Status
Niet open voor verdere reacties.
Banden? Snel slijten? Kom er net achter dat ik mijn winterbanden op het koekblik in 10dkm al van 2mm minder aan rubber heb voorzien. :+

@DickTrom: bekend probleem met die leds, op school een projectje mee gemaakt en die solderen zichzelf los. :P

O even een snelle vraag, te lam om mijn boekjes onder het zadel uit te halen. :+ Maar hoe stel je de koplamp bij? (hoogteregeling?)
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Even een vraagje aan de ervaren GSX 650F rijders. Na de poging tot diefstal van mijn Bandit 600S 2004 (total loss gesloopt maar de daders zijn gepakt :) ) heb ik nu een GSX 650 F uit 2008 met minder dan 20.000 op de klok op het oog. Hebben jullie punten waar ik bij de aanschaf op moet letten?

Alvast bedankt en misschien ben ik snel lid van jullie illustere club ;)
 
Hallo Yanneman,

Voor zover mij bekend zijn er geen mankementen die specifiek zijn voor de Suzuki gsx650f. Ik zou het dus hetzelfde benaderen als iedere andere tweedehands motor. 20.000 km is nog net niets, dus je mag een zo goed als nieuwe motor verwachten.

Ik zou de motor eens kritisch bekijken (is de historie bekend?) en vooral een goede proefrit maken! Let wel op de originele banden en kettingset. Banden zullen al eens vervangen zijn, maar de originele kettingset is bij mij al rond 24.000 km vervangen.

Ik heb nu ondertussen een goede 57000 probleemloze kilometers gereden, dus met deze motor zou je heel veel plezier moeten hebben!

Laat je nog even weten wat het is geworden?

Eric
 
Het is geen Ducati. 8-) Maar zover ik weet zijn er idd geen zwakke punten of andere gekkigheden, blok is algemeen bekend bij Suzuki en behoorlijk bulletproof. Rest is ook allemaal degelijk. :P
 
Ik moet nog even kijken, Sjoerd. Het is wel de bedoeling, maar de agenda zit alweer aardig vol.
 
Zaterdag verplicht naar oma van mams kant, zondag wordt het beter weer dus misschien dat ik dan een rondje doe. En even kijken hoe het vanmiddag is, moet nog even bij iemand langs die net zijn eigen huisje heeft gekocht. Dus wie weet gaan we dan nog even een stukje. :)
 
Ik ga morgen in elk geval naar de Volta Limburg Classic kijken met de motor.
Zitten leuke stukjes tussen om met de motor te toeren. Volta Limburg Classic 2018

Sowiezo zijn er in de Voerstreek erg mooie stuken.

Wil zondag eigenlijk ook naar de Ronde van Vlaanderen gaan kijken.
Heb de route al zover uitgestippeld, maar wordt waarschijnlijk iets te koud om te toeren.
 
Laatst bewerkt:
Ja het is idd net te koud, met de zon erbij ging het maar uiteindelijk werd het net te koud. Wel een lekker uurtje gereden, dadelijk op het gemak naar huis. :)
 
Ik zit tegen groot onderhoud aan, en doe eigenlijk alles zelf aan mijn 1250 fa,
Nu wil ik de klepperend controleren, maar is daar speciaal gereedschap voor nodig?
Heb het bij een zaak nagevraagd, maar wilden er niet teveel over vertellen, alleen dat het zeker 500 kost.
Heeft hier iemand dit al eens gedaan? Waar moet ik dan op letten?
Zijn er dingen die je beter gelijk kunt controleren als het deksel eraf ligt, en zijn er onderdelen die sowieso vervangen moeten worden? Pakking snap ik, maar voor de rest dus.
 
Hij is binnen. Ik heb een GSX 650 F uit 2008 in mooi zwart-grijs en behoudens wat gebruikskrasjes in hele goede staat (voor zover ik kan beoordelen). Wat een heerlijk motorblok en versnellingsbak zeg grote stap vooruit van mijn bandit 600S (2004).
 
Yanneman veel veilige kilometers gewenst. En post eens snel een foto van je motor.

Vandaag weer lekker getoerd door Zuid Limburg.
Zat qua weer helaas het 1e deel van de dag in verkeerde deel van Nederland.
Tot 12:30u in de regen gereden.
2ljszfa.jpg

Maar 2u later scheen het zonnetje *O*
s2f72b.jpg
*
16ixruu.jpg


Oh ja hoezo meer blauw opstraat O-)
34xm8mw.jpg
 
Hier heb ik alvast een foto. Met fluor slot om mogelijke dieven weg te jagen :P

full



Trouwens klein tipje als je in Zuid-Limburg bent: Even de grens over richting Visé dan stuk over Rue de Richelle. Paar mooie haarspeldbochtjes die zeldzaam zijn in Nederland
 
Laatst bewerkt:
He yanneman. De rue de richelle ken ik inderdaad. Liggen sowieso erg mooie stukken in de voerstreek, ook bv de kasteelstraat en de aansluitende obsinnich. En extra voordeel nog niet massaal ontdekt door het toerisme
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan