Status
Niet open voor verdere reacties.
De voorband weet ik niet helemaal zeker, dat zou ik even moeten nakijken. Volgens mij ook rond de 20.000 km. Mijn voorband begon ook te cuppen, hier heeft de MPR4 tot nu toe geen last van.
 
Ben ik toch nog een euro goedkoper uit Patrick ;)
Heb de afspraak al gemaakt bij, dus die laat ik doorgaan.
Maar Assendelft is zeker dichterbij ook voor jou Dick Trom.
 
Vandaag weer eens wat kilometers door Zuid Limburg gemaakt.
Lange tijd geleden dat ik weer met iemand achterop heb gereden.

Per abuis mijn route verkeerd ingesteld, waardoor ik plots een steil gravelpad omhoog moest.
Daarna later op de middag nog een hoosbui over me heen gehad (we konden nietr harden dan 50 op de autosnelweg).
Ben net als mijn telefoon doorweekt, maar was in elk geval goed voor het zelfvertrouwen.
 
Ik kom ook altijd bij NH motoren :) voor mijn banden, en ga dit weekend denk even een nieuw setje halen, en ga ook gelijk maar voor de mpr 4.

Heb er nu Pirelli onder zitten en voldoen goed, echter zit er nu een flinke platte kant aan. :W
 
Ik heb toevallig ook net een set nieuwe MPR4 gekocht bij motorbandenmarkt.nl

Kosten voorband: €106,80 (120/70 ZR17)
Kosten achterband: €143,40 (160/60 ZR17)

En dat is inclusief verzendkosten. Uiteraard komen daar nog de kosten bij voor het monteren, en dat heb ik bij een lokale bandenboer laten doen voor €15,- per band.

En nee, ik heb hier ook geen enkel belang bij maar dacht dat de prijsvergelijking wel interessant was omdat het toch weer wat tientjes scheelt.

Gr!

Boris
 
Laatst bewerkt:
Tjonge, net als ik denk dat ik voordelig uitben met mijn MPR4 kan het toch
weer nog goedkoper. Zo zie je maar wat de marges zijn als je het bij een dealer laat doen. Gisteren naar Bleiswijk gereden voor voorband MPR4. Het leek droog te blijven op buienradar maar toch een paar buitjes gekopt. Heen snelweg, terug spannende route tom tom. Volgens bandenman was de band toch licht gecupt. Maar wat een verschil zeg met een nieuwe band, dat stuurt weer Toppie. Eigenlijk eerder moeten doen zeg rond de 15.000. Maar goed voorlopig kan ik er weer tegen, als ik geen spijkers enzo tegenkom, je moet er toch ook een beetje geluk mee hebben.
 
Tjonge, net als ik denk dat ik voordelig uitben met mijn MPR4 kan het toch
weer nog goedkoper. Zo zie je maar wat de marges zijn als je het bij een dealer laat doen. Gisteren naar Bleiswijk gereden voor voorband MPR4. Het leek droog te blijven op buienradar maar toch een paar buitjes gekopt. Heen snelweg, terug spannende route tom tom. Volgens bandenman was de band toch licht gecupt. Maar wat een verschil zeg met een nieuwe band, dat stuurt weer Toppie. Eigenlijk eerder moeten doen zeg rond de 15.000. Maar goed voorlopig kan ik er weer tegen, als ik geen spijkers enzo tegenkom, je moet er toch ook een beetje geluk mee hebben.

Het wordt tijd om naar de Eiffel te gaan.
Dan kunnen we de PR4's eens goed aan de tand gaan voelen :]
 
Ik heb toevallig ook net een set nieuwe MPR4 gekocht bij motorbandenmarkt.nl

Kosten voorband: €106,80 (120/70 ZR17)
Kosten achterband: €143,40 (160/60 ZR17)

En dat is inclusief verzendkosten. Uiteraard komen daar nog de kosten bij voor het monteren, en dat heb ik bij een lokale bandenboer laten doen voor €15,- per band.

En nee, ik heb hier ook geen enkel belang bij maar dacht dat de prijsvergelijking wel interessant was omdat het toch weer wat tientjes scheelt.

Gr!

Boris

Grappig overigens, want als ik nu op de website kijk is de voorband enkele euro's duurder en de achterband enkele euro's goedkoper. Geen idee waarom dit verschil ontstaat tussen de prijzen nu, en van 6 augustus.... :? :?
 
Een technische vraag voor de serieuze sleutelaar. Mijn GSX 650F (2008 ong. 19500km) heeft wat probleempjes sinds gisteren. Het blok maakt een andere geluid (meer pruttelen) en bij het optrekken stottert hij in de lage toeren. Af en toe doet hij het weer zoals bekend maar over het algemeen is het veel stotteren bij het optrekken maar boven de 6000rpm gaat het weer soepel.

Herkent iemand dit en heeft die een idee om het op te lossen? Hij start wel gewoon en lekt niets.

Ik hoor graag jullie tips voor ik hem uit elkaar ga halen of bij de garage parkeer.
 
Een technische vraag voor de serieuze sleutelaar. Mijn GSX 650F (2008 ong. 19500km) heeft wat probleempjes sinds gisteren. Het blok maakt een andere geluid (meer pruttelen) en bij het optrekken stottert hij in de lage toeren. Af en toe doet hij het weer zoals bekend maar over het algemeen is het veel stotteren bij het optrekken maar boven de 6000rpm gaat het weer soepel.

Herkent iemand dit en heeft die een idee om het op te lossen? Hij start wel gewoon en lekt niets.

Ik hoor graag jullie tips voor ik hem uit elkaar ga halen of bij de garage parkeer.
Mijn GSX loopt ook al een tijd wat minder. Ik heb zelf nog geen tijd gehad om e.e.a. na te kijken maar ik vermoed dat het filter van de brandstofpomp vervuild is. Meerdere verhalen over gelezen. Verder ga ik nog de gasklephuizen synchroniseren en kun je de TPS (Throttle Position Sensor) afstellen. Ik heb mijn tank een aantal keer vrijwel helemaal leeg gereden, dus vandaar dat ik het brandstoffilter vermoed. Symptomen: motor loopt niet soepel, pruttelt inderdaad wat. Boven de 6000 tpm geen probleem. Zodra ik aan de gang ga zal ik hier mogelijk een howto maken.

Laat even weten wat je gaat doen en wat het resultaat is! :)

Groeten Patrick :W
 
Een technische vraag voor de serieuze sleutelaar. Mijn GSX 650F (2008 ong. 19500km) heeft wat probleempjes sinds gisteren. Het blok maakt een andere geluid (meer pruttelen) en bij het optrekken stottert hij in de lage toeren. Af en toe doet hij het weer zoals bekend maar over het algemeen is het veel stotteren bij het optrekken maar boven de 6000rpm gaat het weer soepel.

Herkent iemand dit en heeft die een idee om het op te lossen? Hij start wel gewoon en lekt niets.

Ik hoor graag jullie tips voor ik hem uit elkaar ga halen of bij de garage parkeer.

2008, met 19500km op de teller. Welk onderhoud heeft hij als laatste gehad 18000km? Zou namelijk ook kunnen dat 1 van de bougies slecht contact maakt of vervuild is, dus misschien zou je daar ook naar kunnen kijken...

Gr.

Boris
 
Laatst bewerkt:
2008, met 19500km op de teller. Welk onderhoud heeft hij als laatste gehad 18000km? Zou namelijk ook kunnen dat 1 van de bougies slecht contact maakt of vervuild is, dus misschien zou je daar ook naar kunnen kijken...

Gr.

Boris
In aanvulling op het verhaal van Boris: 19.500 km sinds 2008 is inderdaad niet zo erg veel. Ik heb onlangs 2 bobines moeten vervangen omdat die uitgezet waren door roest. Motor stotterde toen ook al. Loopt sindsdien een stuk beter. Bougies en bobines zou ik dus inderdaad als eerste nakijken :Y
 
Bedankt voor de tip. Ja was hier ook al bang voor. Heb alleen geen garage dus even de tank eraf halen, bougies bekijken (vervangen) is dan iets minder makkelijk. Maar als jullie denken dat daar het probleem kan liggen ga ik maar een klusdag plannen.

Is het dan aan te raden om meteen alle 4 die jongens te vervangen?
 
Bougies moeten volgens het schema iedere 12.000 km vervangen worden. De kosten van vier bougies zijn nog wel te overzien. Ik zou ze preventief alle vier vervangen om ze uit te kunnen sluiten. Je kunt namelijk ook vrij moeilijk bij de bougies komen, dus alle moeite die je er tegen die tijd ingestoken hebt ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het mee laten pakken met de grote beurt, merkte wel dat ie een stuk soepeler liep daarna en vooral beter doortrok. :)

Bij de volgende beurt, naast een setje remblokken, ook maar eens de achterband vervangen. Die zag er na een ritje van de week zo uit: :+
2015-08-25-09.17.12-Medium.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan