In oktober helaas onderuit geschoven op Assen. Gelukkig zelf alleen mijn duim gekneusd, maar de Suzuki had de nodige (vooral optische) schade. Besloten om hier zelf maar mee aan de slag te gaan.
Gelukkig had ik nog een oude kuip liggen. Die heb ik flink gepoetst, dat maakte gelijk een flink verschil. Vervolgens op zoek gegaan naar een remhendel, knipperlicht, rempedaal en een afdekkap van het krukashuis. Vooral die laatste had een flinke tik gehad...
Gelukkig waren veel onderdelen tweedehands te vinden in een goede staat. Terwijl ik bezig was en op onderdelen zat te wachten besloten om een grote beurt uit te voeren. Ik had van het voor haar de cursus gevolgd bij Erik van Lent en met het werkplaatshandboek in de hand moest dat toch wel te doen zijn. Dus olie, oliefilter, luchtfilter, remblokken (gesinterde van Ferodo), koelvloeistof en bougies besteld en aan de slag maar. Dat ging allemaal goed, met het controleren van de klepspeling was wel een dingetje...
Tjonge, wat is die ruimte krap, zeg. Uiteindelijk maar het gehele PAIR systeem en alle slangen verwijderd om het kleppendeksel te verwijderen. Pfff. Maar: de speling was perfect! De kleppen die niet hoeven stellen.
Alles klaar, dacht ik, tot men besloot om de straat voor mijn deur helemaal open te breken en Vervolgens maar verderop in de straat verder te gaan... nog niet kunnen rijden, dus. Tja, dan toch maar de remleidingen aanpakken. Die waren na 130.000 km toch wat slap geworden. Ik heb dus staalomvlochten leidingen besteld, die werden keurig op maat geleverd.
Alles past perfect en ziet er goed uit. Na een nacht onder spanning te hebben gestaan voelt de rem nu echt perfect aan. Eindelijk af van het sponziger gevoel! Zo nu is hij weer helemaal klaar om door te gaan naar de twee ton. Nu hopen dat de straat snel weer dicht is...