Suzuki GSX 650/1250 F(A) Deel 4

eergisteren een grijs geworden koffertje van Givi ingespoten met bumperspray van de Action.

lekker 2 dagen laten intrekken en uitgepoetst.
Moet zeggen dat het resultaat erg netjes is.
De koffer ziet er weer uit als een nieuwe.

Andere mensen ervaring met het netjes maken / houden van koffertjes


Na een regenbui nog eens kijken hoe het is. Bij mijn auto dat spul op het grijs geworden kunststof bij de overgang naar de motorkap gedaan. Alles vettig en zelfs de voorruit spekvet.

Maar het zag er wel mooi uit :X ;)
 
Goeie hetelucht fohn pakken, en daarmee voorzichtig over het plastic heen, dan wordt het weer zwart en blijft het ook. :)
 
Gewoon beetje poetsen met poetsdoek met wat wd40 of wax erop... Rest van de kunststof delen ook.
Heb ik vandaag nog gedaan toevallig.
Is weer als nieuw
 
van de week kleine knipperlichten achter gemonteerd op de originele plaats.
De beugel die bij de Givi set meegeleverd was om de originele achterknippers te gebruiken zag er niet uit ;(

Ik had nog een setje kleine knippers liggen, maar je voelt hem al aankomen.

Ze werken wel, maar knipperen snel, en de knippers voor doen het niet meer.

Kwestie van grote lampjes voor (hoog wattage) en kleine lampjes achter.

Hoe gaan we dit fixxen, en hoe hebben jullie dat gefixxed??
 
Haha de kwestie wat te doen met de knipperlichten in geval van zijkoffers! Iedereen loopt daar dus tegenaan. Ik had eerst alleen led achterlicht met ingebouwde knippers.
Maar dat was niet zo duidelijk voor achteropkomend verkeer moet ik zeggen. Nu dus maar IN de koffers ingebouwd, zie aantal posts terug.
Hoe dan ook, succes ermee!
 
Klopt inderdaad, afzetten van kruisingen enzo. Wel leuk om te doen lijkt me! Helemaal omdat het voor mij een thuiswedstrijd is, woon in Arnhem :+

Gewoon het formulier invullen waar ze naar verwijzen. Hoeft geen e-mail te sturen. Heb zelf ook nog geen reactie gehad van ze, dus even afwachten. :W

Gisteren de mail ontvangen met daarin de link naar het examen.
Geslaagd *O*
 
Afgelopen weekend met z'n 2en de eerste lange rit gemaakt op de 2 GSX650f-jes :P

Tourtje vanuit Arnhem naar Belgie om een GSF1250 Zadeltje op te halen van mede Forummer bart20170 (Bedankt daarvoor!)

In belgie gebleven en de volgende dag weer terug naar huis getourd (met de nieuwe Tomtom app op android de kronkelroute gepakt)

To dusver bevalt het fietsje goed!
Puntjes die me opvallen:

Als ik bij 80km/h m'n handen van het stuur haal, begint het stuur binnen een paar seconde enorm! te slaan (links/recht)(moet wel zeggen dat er een kleine 20kg in de zij-koffers mee was)

Bij 2000-4000 rpm resoneert de motor behoorlijk en hoor ik ook de kappen mee trillen/brommen.

Motor rijdt wel super makkelijk :)
(bandjes voor: Pilot road, Achter Conti Roadattack)
 
Laatst bewerkt:
Probeer het eens zonder koffers.
Dan zou het goed moeten zijn.

Als ie het dan nog doet:
1) balhoofd controleren
2) band versleten >> vervangen!
 
Laatst bewerkt:
Dat slaan met het voorwiel had ik laatst ook last van. Dit is verdwenen na het monteren van mijn nieuwe voorband en een vers stukje lood op de velg. Maar ik denk dat de koffer oog wel een rol kan spelen.
 
Slaan van het voorwiel komt doorgaans door de voorband. Het hetzelfde gehad als wat Eric1977 beschrijft. Voorband vervangen, trillen, slaan, klapperen van de voorkant weg. Eerst proberen zonder koffers om die uit te sluiten. Succes!
 
Het heeft ff mogen duren (dolgedraaid en schroef in klokkenhuis en weinig tijd) maar eindelijk de LED set in mijn dimlicht geplaatst. Althans, dat dacht ik. Het is allemaal zo klein en krap dat ik het niet weg kan werken en dus de halogeen set weer heb geplaatst...

LED gaf veel en veel meer licht. Ik kreeg hem helaas niet recht in de houder waardoor er strooilicht te zien is.

Boven oem halogeen, onder LED
5724b6214e556-20160430_154021.jpg
 
Hee mag ik ook in de OP?
thumb

Bouwjaar: 2012
kmstand: 21000 bij aanschaf in 2014
Banden: Pirelli Angel GT
Mods: stuurverhoger, Beowulf demper (op de foto een tassenset van Motech voor de vakantie), aansluitingen voor verwarmde handschoenen, Garmin en Optimate
 
Dan wil ik ook in de OP :P

Foto volgt nog, ben met rim striping bezig

Suzuki GSX 650 F 2010
Kilometerstand: +/-6400 (bij aankoop in april 2016)
Mods: TomTom Rider Pro en een Akrappvoc slip-on uitlaat
Mods in planning: ...
Banden: geen idee
Woonplaats: Spijkenisse (onder Rotterdam)
 
Laatst bewerkt:
Hee mag ik ook in de OP?
[afbeelding]
Bouwjaar: 2012
kmstand: 21000 bij aanschaf in 2014
Banden: Pirelli Angel GT
Mods: stuurverhoger, Beowulf demper (op de foto een tassenset van Motech voor de vakantie), aansluitingeng voor verwarmde handschoenen, Garmin en Optimate
Gave kleur! Nu zijn er twee in dit topic. :Y

Heb als aanvulling op jouw mods nog een mooi led achterlicht liggen en eventueel xenon. :P
 
Natuurlijk mogen jullie in de OP.
Gaan jullie dan ook mee met de toertocht op de 22e van deze maand?
 
Al enige tijd/jaren liep ik met het idee om eens een slipcursus te volgen voor de auto en/of motor.
Immers, je hebt dan wel het roze papiertje maar verder wordt je nooit meer echt bijgeschoold.
Ondanks dat praktijk de beste leerschool is, heb ik zelf toch ook een nog bredere basis.
Ik had enkele jaren geleden bij mijn kerstpakket een bon die je kon inruilen voor een slipcursus (voor de auto) maar helaas door tijdgebrek en faillissement van werkgever nooit ingewisseld.
Na mijn ongeval van afgelopen jaar merkte ik dat ik toch nog met angst op de motor zat.
Een goed excuus dus om eens een cursus te volgen.
Duidelijk werd dat ik in elk geval een cursus wilde volgen waar je in dagelijks gebruik nog iets van opsteekt. Leuk en aardig dat circuitrijden, maar in praktijk heb je er vrij weinig aan.
Van de 40000km die ik nu met deze motor gereden heb, heb ik exact 20,6km op het circuit gereden.

Op een circuit heb je immers geen tegenliggers/voetgangers etc.
En met 120+ de Tarzanbocht door zul je in het dagelijkse woon/werkverkeer ook niet gauw doen.

Mijn oog viel op de Openbare Wegtraining bij de ANWB.
De site gaf aan:
De focus tijdens deze training ligt op verkeersinzicht, anticiperen en risico's vermijden. Dit gebeurt allemaal op de openbare weg, extra nuttig voor de praktijkervaring dus.

Wat leer ik?
Vergroten risicovermijding
Anticiperend rijden
Verbeterd verkeersinzicht
Bochten rijden
Rijden in een groep

Dat zag goed uit.
Zodra de data bekend waren (begin januari) direct de eerst beschikbare optie geboekt.
Zondag 1 mei.
Mei is nog ver weg, en dan zal het vast wel goed weer zijn.

Netjes betaald en de bevestiging op mail binnen gekregen.
Oei. De cursus begon al om 9u waarbij je geacht werd om half negen aanwezig te zijn.
Dat betekende dat ik al uiterlijk half zeven thuis weg moest rijden.

Het was na dagen van wisselvallig weer (met zelfs winterse buien) eindelijk weer eens droog in Nederland.
Al ruim voor mijn wekker ging (half zes) werd ik wakker, en kwart over zes reed ik thuis weg.
4puzci.jpg

Tot aan Nijmegen was het goed te doen maar daarna werd het toch wel erg kkkkoud. De rijp op de velden maakte het er voor mijn gevoel nog kouder op.
Na 1,5u rijden thv Barneveld toch maar even bij het tankstation gestopt om mijn vingers even op te warmen.
Stipt 08:15u reed ik (als 1e) het terrein van de ANWB op, waar ik vriendelijk welkom werd geheten.
Terwijl ik in de kantine onder het genot van een kop warme thee de promotor doorbladerde druppelde er meer caravanrijders de kantine binnen……..Caravan rijders?!?!?! Ik heb toch niet de verkeerde cursus geboekt?
Gelukkig bleek dat er die dag ook een cursus ‘Sleurhut trekken’ was op het testterein zelf, en niet
vhewef.jpg


lang daarna druppelde er ook enkele motorrijders binnen.
Zodra iedereen compleet was werden we naar een lokaal gedirigeerd waar we (10 motorrijders en 2 instructeurs) aan elkaar werden voorgesteld.
Leuk om de mix en ervaringen te horen.
Van Swalmen tot Hardenberg, en van Rotterdam tot Ede waren ze aanwezig op deze cursus.
De ene al 30 jaar in bezit van het motorrijbewijs, de andere 1,5 maand.
Waar de ene al tig kilometers gemaakt had, was de andere weer een heropstapper.
Ook onze instructeurs Remko (uit Zwolle) en Adil (uit Diemen) hadden beide een eigen motorrijschool en beschouwde motorrijden dan ook als hun passie.
Na een korte uitleg over de dagindeling werden we in 2 groepen van 5 verdeeld en werd het tijd voor wat praktijk.
De bedoeling was dat we een gevarieerde route van 80/90km zouden rijden waarbij er onderweg een paar keer gestopt zou worden, maar waarbij er geen tips gegeven werden.
Onze instructeur gaf aan dat hij zou rijden als ‘een gemiddelde motorrijder’
Later die dag zou de route nogmaals gereden worden, en werd er vaker gestopt waarbij hetgene wat we in theorie geleerd hadden nu ook in praktijk konden zien (en uitvoeren)
Voor we op pad gingen werd eerst nog een keer BORVAS geoefend (wie kent het niet ;-)
Vanaf Lelystad voerde ons de route over lange rechte N wegen naar Harderwijk.
33otc3s.jpg

Daar rijden is natuurlijk altijd ‘dolfijn’. Via het ‘stadsverkeer’ van Harderwijk werd er een stukje Autosnelweg opgezocht de Veluwe te bezoeken.
Via Nunspeet/ Vierhouten/ Staverden (Kleine stad van de Benelux!) werd er weer richting Harderwijk gekoerst. Hier werd er via de N wegen weer richting Lelystad gekoerst.
Na een lekkere lunch werd het tijd voor het theorie gedeelte.
Wat is de beste positie op de weg?
Hoe kan ik men zichtbaarheid vergroten?
Hoe kan ik risico’s vermijden?
Dat waren enkele van de vragen die ons werden uitgelegd.
Zelf vond ik het erg opmerkelijk om te horen dat in het rijden van groepen ‘het baksteensgewijs’ rijden niet altijd de beste optie was.
Verder werd er aandacht geschonken aan de positie van de weg.
Veel motorrijders rijden vaak net iets links van het midden van hun rijstrook.
Zeker op 80km wegen met tegenliggend verkeer is dit lang niet altijd veilig.
Denk bv aan vrachtwagen die je tegemoet komt waarachter een ongeduldige automobilist rijdt.
Door net iets rechts van het midden te rijden zie jij de automobilist eerder (en hij jou!).
Het klinkt wellicht logisch maar je merkt dat sommige dingen na enkele jaren toch beginnen te verwateren. Handig dus om dat weer eens op te krikken.

Na dit theorie gedeelte werd het tijd voor de 2e rit.
Zoals gezegd, exact dezelfde route, maar nu werd er onderweg ook regelmatig gestopt, en gebaarde de instructeur ons om op bepaalde situaties/borden/wegtekens etc te letten.
Met name als je achter de instructeur reed kon je duidelijk zien dat hij een andere lijn reed dan de doorsnee motorrijder.
Neem bv de rotonde eens zo recht mogelijk (dus praktisch rechtdoor) ipv letterlijk de wegas te volgen.
Heeft oa te maken met gyroscopische krachten (motor met snelheid wil vooruit, zo hou je balans) Een lang verhaal dat ik jullie zal besparen.
Het klinkt wellicht wat saai, maar in praktijk stak je hier toch aardig wat van op.
Ook onderweg tijdens de stops werd ons op een ontspannen manier uitleg gegeven over de situaties die we onderweg waren tegengekomen, en hoe je hier mee kon omgaan.
Welke obstakels kwamen we tegen?
Welke borden kwamen we tegen (euh.. asperges te koop? :+ )
Je merkt dat je onderweg toch veel alerter begint te worden, situaties herkend etc.
Na terugkeer in Lelystad volgde er nog een evaluatie.
Zoals de instructeur het omschreef: eigenlijk moet je er een spel van maken om met je motor continu zichtbaar te zijn voor het overige verkeer.
Denk (en kijk!) vooruit.
Hierna ontving iedereen een certificaat waarmee je bij diversen verzekeringsmaatschappijen zelfs korting ontvangt (mooi meegenomen).
*D

Conclusie: Wil je spectaculair motorrijden dan is deze cursus wellicht wat minder geschikt.
Wil je echter veilig en verantwoord motorrijden en er ook nog wat van opsteken dan kan ik deze cursus van harte aanbevelen.
Zeker als je al iets langer je rijbewijs hebt is het handig om weer eea op te frissen en wat dingen te leren die in de loop van de tijd veranderd zijn.
Het blijft lastig om deze cursus op papier te beschrijven maar zelf ga ik zeker nog een keer een cursus volgen, want het blijft ontzettend leerzaam.

9a056e.jpg

280nwk8.jpg

2irdq9.jpg
 
Je hebt ze inmiddels in de OP gezet zie ik ;)
Zit alleen een spelfoutje in me mods, het is Akrapovic :)

Zou iemand me kunnen helpen met de wiellagers voor me GSX650F uit 2010?

Heb deze gevonden op ebay maar weet niet of ze passen, ze zijn voor '08-'09, op andere websites zie ik weer dat '08-'15 zelfde wiellagers gebruikt...

Voorkant:
Front Wheel Bearings & Seals for Suzuki GSX650 F 08-09 | eBay
ALL BALLS FRONT WHEEL BEARING KIT FITS SUZUKI GSX650F 2008-2009 | eBay

Achterkant:
Rear Wheel Bearings & Seals for Suzuki GSX650F 08-09 | eBay
ALL BALLS REAR WHEEL BEARING KIT FITS SUZUKI GSX650F 2008-2009 | eBay
 
Terug
Bovenaan Onderaan