Suzuki GSX 650/1250 F(A) Deel 4

Enige verschil wat ik weet tussen de modellen is de ABS wat vanaf 2009 wel mogelijk was. Maar dat de wiellagers anders zijn lijkt mij sterk. Beste kun je even de verkopers een berichtje sturen.
 
Goedendag gsxf-rijders,

Ik ben Maarten, 26 en ik kom uit Tilburg.
Lees al een geruime tijd mee op het forum.
Ik heb hiervoor een ducati hypermotard 1100 gereden.
Deze heb ik weggedaan omdat ik er steeds minder op ging rijden: ik trok bij m'n vriendin in, en kon de motor daar niet veilig wegzetten. De motor stond veilig bij m'n ouders in een schuur, maar vanwege de afstand naar m'n ouders ging ik toch steeds minder rijden.

Nu heb ik gelukkig een garagebox weten te bemachtigen dichtbij huis. Dus ik kon weer opzoek naar een motor. Na wat oriëntatie en proefritten op verschillende motoren heb ik uiteindelijk de keuze gemaakt voor een gsx-f. Ik vind dit een mooie combinatie tussen sportief en tour. Ik hoop morgen de motor op te kunnen halen. Een zwart model van 2008 met 12.500km (+ gianelli demper).

Groet Maarten
 
Hoi Maarten. Welkom Hier, eindelijk weer eens een zuiderling erbij. En Willem gaf het al aan 22 mei is onze toerrit met de GSX-F'ers (en andere aanverwante artikelen) uit dit topic. Altijd leuk om eens andere van hier te ontmoeten.
 
Welkom, Maarten! Ik ben benieuwd naar een foto van je nieuwe motor. Veel plezier met ophalen en veel veilige kilometers toegewenst!
 
De postinstructie voor de 2e etappe van de Giro d'Italia is binnen! Heb een post in Ede gekregen, Eric kom jij even koffie brengen? :+

Sjoerd, waar heb jij een post gekregen? We zijn elkaar sowieso bij de verzamellocatie om 8:30 uur :)

Gister voor het eerst weer gereden dit seizoen. Net een 66.000 beurt gedaan en iridium bougies gemonteerd. Verder rondom de remvloeistof vervangen (ook die van de koppeling). Was nodig ook... Bakjes waren zwart / bruin... :N Verder blijft de motor onrustig lopen bij constante snelheid. Ik verdenk nog steeds de TPS of STVA. Of zou het toch benzinefilter kunnen zijn? Niet het idee dat het een brandstofgebrek is. Nu geen tijd om naar te kijken maar ga ik in de toekomst zeker doen. Verder loopt de motor goed, trekt als een trein! *O*

Geniet allen van het mooie weer! :] :W

Groeten Patrick
 
Patrick ik sta ook in Ede.

Hoek Apeldoornseweg/Rijksweg.
Hier dus
Google Maps

Ik breng in elk geval mijn korte broek mee
Na afloop zelf nog een stukje toeren. Schat dat ik ze nog 2/3 keer kan zien voor de finish in Nijmegen.
 
*O*
Vanochtend gelijk opgehaald:
Suzuki gsx 650 f, 2008 met 12.500 op de teller. Volledig origineel muv gianelli-einddemper. Ben een 2-cil gewend, maar dit rijdt toch ook als een trein!
full
 
Laatst bewerkt:
Ziet er top uit! De motor dan hè.... :9
Veel plezier en veel veilig km's gewenst! Je hebt een top weekend uitgekozen om de motor op te halen *O*
 
Dank voor het warm welkom!
Inderdaad het goede weekend uitgekozen om de motor op te halen.. Zij het niet dat er helaas gewerkt moet worden, maar de woon-werk kilometers zijn geen straf op de motor! :]
 
Gave foto ook, prachtig pak. 8-) En heel veel plezier met je F!

Mis je het koppel vanuit onderin niet, zeker als je 2 cilinders gewend bent? Dit viel mij steeds meer tegen, vermogen hoger op in de toeren is wel heel leuk. :)

Ook maar eens posen met een foto van een paar jaar terug met mijn 1e Fje:
902924_370040266438162_103059498_o.jpg
 
Laatst bewerkt:
Echt missen doe ik het koppel niet. Wel een heel klein beetje natuurlijk, maar het heeft allebei z'n voor en nadelen. Met een 2-cil ben je sneller door je versnellingen heen, althans ik moest veel schakelen met de hypermotard.

Maar ik heb voor mijn vorige werkgever ook op een 4-cil gereden, een FJR, dus ik was een 4-cil ook wel gewend. Een fjr heeft volgens mij grofweg genomen een 2x zo grote inhoud en vermogen, maar is dan ook weer een stukje zwaarder, die van mijn vorige werkgever wogen ongeveer 350kg!

Voor degene die niet moeten werken: veel plezier vandaag :]
 
Ik moet vanmiddag pas om 15:00 werken dus daarvoor denk ik nog even rijden (voor de MF landmark rally noord-holland, ik lig op kop momenteel)

Sjoerd en Patrick rijden vandaag voor de Giro met verkeersregelaars hesjes, ook mooi
 
die van mijn vorige werkgever wogen ongeveer 350kg!

" Wogen" das meervoud. Een werkgever met veel FJR's... laat mij raden......

in deze kleurstelling soms?

12985424_577721159061389_616522593783405755_n.jpg


Ik ga morgen, als ik geen kater heb, eens bij de MF MM kijken in Veenendaal.
 
Vanmiddag even bij Sjoerd en Patrick wezen kijken die bij mij in Ede de Giro begeleidden. Goed werk, mannen! En leuk jullie even gezien te hebben.

full


full
 
Terug
Bovenaan Onderaan