Suzuki GSX 650/1250 F(A) Deel 4

Verschrikkelijk nieuws. Het kan ieder van ons zo maar gebeuren.
Ik heb de afgelopen Alpenvakantie continu met mijn prachtige dochtertje en vrouw in mijn achterhoofd gereden, en alleen maar gedacht "hou je hoofd erbij, rij twintig procent safer en langzamer dan dat je durft, 1 verkeerde inschatting kan fataal zijn".
Ik weet niet precies wat er met Jarre gebeurd is, maar ik vind het verschrikkelijk om dit te horen. Juist omdat motorrijden zijn grote passie was, zoals bij ieder van ons.
Alle sterkte gewenst aan zijn nabestaanden.
 
Weet iemand Welke Hugger er op de GSX650f past.

En dan bedoel ik niet een "originele" van mlmparts oid
maar eentje van een ander type die op de motorsloop te koop is :) :P
 
vandaag gewassen en de ooievaar erbij geplakt. En een rondje Scheveningen

14192049_837629513004620_3051049217553754259_n.jpg
 
Mooi hoor Vincent! Ik moet die van mij ook snel eens wassen. Dat is er bij de verhuizing niet van gekomen. En dan gelijk de 80000 beurt, nieuwe kettingset en achterband... Dat vindt de portemonnee vast niet fijn. Ik zit trouwens na de laatste bandentest in Motoplus wel te twijfelen of ik weer voor de Michelin ga.
 
Ik moet de test nog even goed lezen, Vincent. Volgens mij zaten er drie merken aardig bij elkaar in de buurt. Het is alleen jammer dat er nooit aandacht wordt besteed aan de levensduur van een band. Naast prestatie op nat wegdek is dat voor mij toch wel erg belangrijk!
 
Ik heb de MP 4 er nu 13K op zitten en mn zijrand begint te decomposeren

Is een geweldig goede band, zeker bij nat weer doet ie het goed.
Echter vind ik de wangen wat slapper dan ik verwacht had en dat merk je dan weer in de bocht.

Meldt even wat je/de bevindingen zijn na het lezen van de test Eric, ik kan m helaas niet benaderen op internet. (geen abo)
 
@DickTrom: de MetzelerRoadtec 01 komt als overall winnaar uit de bus; het best op nat wegdek en een tweede plaats, na de continental Road Attack 2 Evo, op droog wegdek. De pilot road 4 eindigt vrij verrassend op een vierde plaats maar de testresultaten zijn nog steeds zeer goed. Maar zoals ik al zei, geen informatie over de levensduur. De Duitse test is overigens wel online te lezen:

MOTORRAD-Reifentest 2016 - Tourenreifen | MOTORRAD 13/2016

@Lady_Di: hoe lang heb je met je eerste setje gedaan?
 
Gooi hem ook even in dit draadje.
Ik heb volgende week een weekje vakantie en wil mijn stadiontrip langs alle stadions in Nederland voltooirn.
Wie heeft er zin en tijd om volgende week een 2 daagse trip maken naar het noorden van het land.
Via Enschede/Almelo/Emmen/Veendam naar Groningen.
En dag erna via Leeuwarden/Heerenveen/Zwolle/Deventer en Apeldoorn weer naar het zuiden afzakken.
 
Wat is dat nu sjoerd? Een van de fijnste dingen wat er is, die rust, koelte, genieten van de verlichting, hele mooie en aparte ervaring. 8-)
 
Ik rij ook graag in het donker. In de stad. Ik hou ook van die lichtjes, de koele lucht, de lege verlichte tunnels, de bruggen over pikzwarte wateren. En mijn extra led verlichting in de zijkoffers komt extra mooi uit in het donker.
 
Wat een belevenis.

Met dochter lief naar de plaats des onheils getuft en daar stond het al vol met motor enthousiasten.
Geweldig genoten. Heb wel in de gaten dat je gewoon je eigen plan moet trekken want zelf vond ik het wel heel veel motoren bij elkaar voor een rit.

Zeeland is in de nacht ook mooi. Daarnaast was ik wel verrast dat de benzinepompen om 20.00 gewoon dicht zijn , als je er al 1 trof.

Had enkel cash bij mij en dat was ook niet zo handig. Dus volgende keer plastic geld meenemen.

Uitdagende rit met hier en daar een oei oei en ai ai dat ging nog net goed momentje en dat maakt het juist zo leuk. :-)

we waren om 02.00 weer thuis met een goed gevoel en een houten kont. (kan dit samen in 1 zin?)
Ik bewaar de route want ik wil nog wel een keer.


Ik lees dat er meer nightriders zijn, ik durf het bijna niet te vragen maar eh......
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een klein technisch probleempje en hopelijk hebben jullie tips.

Als 's ochtends naar mijn werk rijd of 's avonds naar huis dan valt mijn motor nog wel eens uit als ik de eerste keer terugschakel. Wanneer ik de koppeling in knijp en het gas dicht draai valt mijn toerental onder de 1000 en valt hij uit. Daarna kan ik weer starten en doet hij het normaal.

Onlangs nog de bougies vervangen maar het probleem blijft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan