ik heb dus maar 3 slangen uit de carb lopen?Je hebt een benzineslang, een dunnere vacuumslang en twee ontluchtingsslangen die nergens op aangesloten worden.
Zonder luchtfilterhuis loopt een GSX voor geen meter.
Als hij een tijd heeft stil gestaan zal carburateurs schoonmaken wel nodig zijn.
ik heb dus maar 3 slangen uit de carb lopen?
Dan is het slangetje aan de kraan blijven hangen misschien, er zit een nippel op carb 2 of 3 die direct inlaatvacuum heeft, als de motor loopt en je houdt je vinger er op voel je die zuigen, die moet op de kleine nippel van de kraan of dichtgemaakt zijn als de tank er af is.
Je hebt laag tussen de carbs een benzinegallerij zeg maar met verbindingsstukjes en een t-stukje voor de benzineleiding. Hoger op de carbs heb je de ontluchting zitten met twee slangen die nergens op aangesloten zitten en ook niet als vacuumslang dienst doen
je hebt echt maar één vacuumaansluiting en die is niet uitwisselbaar met andere slangen.
ja verrek.. hij loopt ook een sec zonder die slangen er aan.. maar waar zit het vacuum aansluiting dan?wph heb je ook niks aan om dit te vinden helaas
thanks! loop ik naar buiten toe en ja hoor, het zou zo moeten zijn geweest. ligt dat vacuum slangetje op de stoep! motor 3 weken geleden in de garage gezet haha
Hoezo, ze willen niet meer los? Zijn de kruiskopschroefjes van de vlotterbakken dol?Heb de motor lopend maar valt na een paar seconde uit en loopt onregelmatig of op 1 dan wel 2/3 cilinders. Kan helaas niet meer alles open krijgen van de carb dus alle sproeiers met de handschoen maken wil niet. Iemand nog tips om ze toch schoon te krijgen?
Hoezo, ze willen niet meer los? Zijn de kruiskopschroefjes van de vlotterbakken dol?
Waarschijnlijk gebruik je de verkeerde schroevendraaier, het is een Jap.
Wat helpt is met een drijver een tik op de schroef geven, dan lost deze.
Dat komt vaak voor. De goeie schroevendraaier is Jiss(geloof ik), geen Philips.Ja meerdere schrijven zijn door gedraaid. Evenals sommige spoeiers..
Die sterschroefjes kun je eventueel ook vervangen door imbusboutjes, want die zijn toch kapoeto.Heb helaas geen kids of een drijver. Misschien de investering wel waard?
Heb al geprobeerd om er een kleine groef in te maken voor een platte schroevendraaier. Helaas ook zonder succes.Die sterschroefjes kun je eventueel ook vervangen door imbusboutjes, want die zijn toch kapoeto.
Je moet gewoon met beleid werken, omdat carburateurs nogal fragiel/breekbaar zijn.
Wat je wilt aanschaffen moet jezelf weten. Meestal komt het later nog wel weer van pas.
In plaats van een drijver kun je ook een stukje as gebruiken of een M10 bout, ofzo.
Een kleine beitel kan ook.
Improviseren kan dus ook, maar wel met beleid.
Ultrasoon reinigenEr zitten hier op het forum ook jongens die carburateurs schoonmaken in zo'n speciale bak (kweet de naam even niet meer), met veel ervaring.
En de kosten zijn niet hoog.