Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Suzuki GSX-R 600&750 deel 5: To BBQ or not to BBQ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ok, ik dacht eigenlijk dat je al wel iets verder was. Hou het dan idd maar bij de herkenningspunten en maak het je verder niet te moeilijk, dan word het vaak te veel info die je moet verwerken en ook omzetten moet in actie op de baan. Als je dat allemaal op orde hebt, deze basis dingetjes is een stukje rij techniek ook niet verkeerd om aan te werken voor je echt harder wil gaan/dieper op de materie zoals vering, compound keuze, bandenspanning, geometrie, etc. in gaat. Eerst maar eens rijden. Ik ben ook begonnen op een compleet standaard, uit de winkel vandaan GSXR600 K7 destijds. Denk dat je aanpak van begeleid rijden op een nieuw circuit daarom best wel een goede keuze is. Zeker zo'n ex BSB coureur ziet een hoop kleine dingen, van een goede instructeur leer je meer dan meteen vrij rijden en op goed geluk maar wat doen.
 
In totaal pas 11 dagen ervaring, waarvan 8 met mn GSXR (heb m pas sinds Mei dit jaar), dus ben nog een rookie

Eind Mei de eerste meters ermee gereden op Assen, snelste tijd was toen 2.04. Hoop komend jaar weer een dagje Assen te doen en dan onder de 2 mins te komen. Moet wel lukken denk ik, inmiddels een stuk meer ervaring en andere vering, stuurdemper, rempomp/leidingen/blokken.
 
Uiteraard heeft instructie zijn plus. Ikzelf heb er eigenlijk zelden iets aan. Ik zal ook quasi altijd een circuit op mijn eentje verkennen vanaf de eerste sessie. Een trackwalk daarentegen zal ik altijd met iemand anders doen, om zo uit te zoeken wat de belangrijke herkenningspunten, uitwijkmogelijkheden, oneffenheden van de baan, alternatieve lijnen,... zijn.

Het is zeker geen aanklooien. Ik heb gewoon zelden iets aan de opmerkingen van instructoren. Ze zeggen het soms zelf dat ze eigenlijk geen echte opmerkingen hebben. Dan kan ik het beter zelf gaan uitzoeken. Rempunten moet je toch zelf vinden, net zoals het moment om op de gas te gaan.

Wat me soms wel helpt, zijn de tips van toppers die soms een helemaal andere lijn rijden in bepaalde bochtencombinaties. Dat kan echt veel opbrengen!

En voor ik het vergeet: Happy 2017!!!
 
Rustig hier nu Willem niet meer aanwezig is
Lees hier nog altijd mee omdat ik wel naar een gsxr aan het kijken was, om het
weer voorzichtig te gaan proberen na twee seizoenen geen motor meer te hebben gehad.
(na een zware polsblessure/operatie aan de pols )
Het is alleen geen 600/750 geworden maar een compensatie fiets
 
Voordat deze discussie de verkeerde kant op gaat,heb nog een stel Bridgeblub banden die ik kwijt wil zaten om mijn l2 gsx-r,ook nog twee sets gebruikte tand wielsets met ketting Afam 520 breed,dit alles geheel af te halen,als er een lekker koekje voor bij de koffie af kan is dat ook best.
 
ik heb vandaag m'n eerste dag voor dit jaar geboekt. 9 juni Assen via motorsportschool Holland.
Heb de Suzuki al helemaal fris en fruitig voor het nieuwe toerseizoen.

De R6 ligt nog helemaal los. Leuke winter werkzaamheden.
 
ik heb vandaag m'n eerste dag voor dit jaar geboekt. 9 juni Assen via motorsportschool Holland.
Heb de Suzuki al helemaal fris en fruitig voor het nieuwe toerseizoen.

De R6 ligt nog helemaal los. Leuke winter werkzaamheden.
Lekker is dat he beetje knutselen in de winter. Mijn GSX-R is een Fred Flintstone mobiel op het moment. Zit niks meer in op wat elektronica, een voorvork en achtershock na.

Ik heb helaas geen voorjaarstraining. Winter trainen doe ik voornamelijk op de kartbaan met wat kart race clinics en een paar endurance races. 14 april SGT bij CRT Holland worden mijn eerste meters op de motor voor de eerste Supercup race losbarst op 15 april.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.