Suzuki GSX-R 600&750 deel 7: Stilte in de winter!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Yep, het standaard WP spul op de R is al super goed spul :} . Jorgos had toch ook zo'n ding te koop, of was dat geen R?

Jorgos had het 2008 type geen R hebben minder pk en die waren niet goed hebben veel kinderen ziektes .KTM loste dat deels op middels terugroep acties.

Wil je een RC8 dan moet je het herziene model 2011 -2012 hebben en als het kan de R.
 
Dat zijn hooligan machines :} De eerste enige echte motor waar ik echt met knikkende knieën vanaf ben gestopt :X Onder de 30 niet mee te rijden, kijken naar het gas levert al een respons op waar je broek nat van wordt en je voorwiel licht, en vanaf 160 dat je naar zijn 2 gaat begint het pas lekker te rijden, godsakke...

Maar dat was wel leuk :9

_O- _O- _O- Mooi omschreven :P :+ Je kan zo'n R naar 189 pk krijgen wat m'n dood zou worden denk ik O-) 🙄👻

Die power onderin is killing volgens ingewijden
 
Je conditie kan nooit minder zijn als dat de mijne nu is :P Mijn conditie los jij zo te lezen dagelijks :+

😂😂

In mei met de straat motor op assen viel erg tegen. Maar dat komt ook omdat het een straat motor was en de racer van vorig jaar een complete r6 2007. We zullen zien 27 augustus. Schik van
 
Die 189pk is peanuts, ding heeft vanaf 6000rpm al meer dan 100Nm koppel op het achterwiel staan. :X Dat maakt echt wel indruk...

Het zijn gave machines met veel power.Ik zou met zo'n motor niet voorover kunnen bukken om op de tank te gaan liggen :+ })

Ik ga nog fijn verder tot in 2019 met de K4 dat heb ik na de vermeende zeperd aankoop met mezelf afgesproken.
 
Laatst bewerkt:
Yep, het standaard WP spul op de R is al super goed spul :} . Jorgos had toch ook zo'n ding te koop, of was dat geen R?

Jorgosssssssss...... _O-

Prachtige kerel is dat. Ik ken hem niet, maar ik word altijd vrolijk van zijn reacties.

De blijdschap en vrolijkheid spat er altijd vanaf. _O- _O-
 
😂😂

In mei met de straat motor op assen viel erg tegen. Maar dat komt ook omdat het een straat motor was en de racer van vorig jaar een complete r6 2007. We zullen zien 27 augustus. Schik van

Die R6 is ook wel een erg licht motortje :Y

Mijn vorige straatmotor was een R6 uit 2006 en dat is de lichtste straatmotor die ik heb gehad.

Enkel mijn huidige circuitmotor is lichter.

De GSXR is iets zwaarder. De k6 en K8 tenminste. Geen idee hoe die nieuwere zijn.

Ik vind die R6 een vreselijk ding om mee op straat te rijden. Dat was overduidelijk niet de bedoeling van Yamaha. -O-
 
Laatst bewerkt:
~
Die R6 is ook wel een erg licht motortje :Y

Mijn vorige straatmotor was een R6 uit 2006 en dat is de lichtste straatmotor die ik heb gehad.

Enkel mijn huidige circuitmotor is lichter.

De GSXR is iets zwaarder. De k6 en K8 tenminste. Geen idee hoe die nieuwere zijn.

Ik vind die R6 een vreselijk ding om mee op straat te rijden. Dat was overduidelijk niet de bedoeling van Yamaha. -O-~


Waarom is die vreselijk?
 
\
Die R6 is ook wel een erg licht motortje :Y

Mijn vorige straatmotor was een R6 uit 2006 en dat is de lichtste straatmotor die ik heb gehad.

Enkel mijn huidige circuitmotor is lichter.

De GSXR is iets zwaarder. De k6 en K8 tenminste. Geen idee hoe die nieuwere zijn.

Ik vind die R6 een vreselijk ding om mee op straat te rijden. Dat was overduidelijk niet de bedoeling van Yamaha. -O-\


Waarom is die vreselijk?
Want... Yamaha? _O-

Zonder dollen, ik vermoed dat die te "giftig" op het gas reageert waardoor het lastig is om met gematigd tempo te toeren.
 
\
Die R6 is ook wel een erg licht motortje :Y

Mijn vorige straatmotor was een R6 uit 2006 en dat is de lichtste straatmotor die ik heb gehad.

Enkel mijn huidige circuitmotor is lichter.

De GSXR is iets zwaarder. De k6 en K8 tenminste. Geen idee hoe die nieuwere zijn.

Ik vind die R6 een vreselijk ding om mee op straat te rijden. Dat was overduidelijk niet de bedoeling van Yamaha. -O-\


Waarom is die vreselijk?

Ik kon niet wennen aan het ride by wire op die motor. Vooral bij het wegrijden bij het stoplicht niet.

Die motor geeft dan zelf wat gas \ toeren bij voor een seconde. Daar ben ik nooit vrienden mee geworden en daar ergerde ik mij er enorm aan.

Ook deed het ding enorm weinig onderin. Nog minder dan een 600RR dus ook dat vond ik niets. Een 600 doet over algemeen niet zo veel onderin, maar deze vond ik het minst van alle 600tjes waarmee ik gereden heb.

Eenmaal rijdend en op toeren was het prima. Gooien en smijten ging wel en het inlaat geluid was heerlijk. Het is geen complete kut motor ofzo. Zeker niet. Echter niets voor mij.

Los daarvan vind ik het na de MV Agusta wel de allermooiste 600 motor. :)

Ik ben destijds mijn rijbewijs gaan halen, omdat ik die motor wilde. De R6 uit 2006 in het zwart.
En toen kocht ik een GSXR750. _O-

Die heb ik nu weer dus dat zegt genoeg :)
 
Een k4 k5 is ook wel aardig giftig op het gas ;)

Dit was mijn eerste indruk ook gelijk. Niet perse de meest prettige motor als je door een stadscentrum moet.

Tot welke motortemperatuur hoef ik mij geen zorgen te maken? Zag laatst de 105 graden al verschijnen.. Eerste motor met digi-display dus ook voor het eerst dat ik direct geconfronteerd wordt met motortemperaturen :P
 
Laatst bewerkt:
Want... Yamaha? _O-

Zonder dollen, ik vermoed dat die te "giftig" op het gas reageert waardoor het lastig is om met gematigd tempo te toeren.

Nee zeker niet!

Ik vind het echt hele mooie motoren. Dat model is zo strak (2006 - 2016) :9~
Mooier als de nieuwste. Dat vind ik niet perse een mooi design. Zelfde geldt voor de R1.
Niet mijn ding wat betreft de looks.

Wellicht voor het circuit ook heel prettig. Dat kan ik mij best voorstellen.
 
Laatst bewerkt:
Dit was mijn eerste indruk ook gelijk. Niet perse de meest prettige motor als je door een stadscentrum moet.

Tot welke motortemperatuur hoef ik mij geen zorgen te maken? Zag laatst de 105 graden al verschijnen.. Eerste motor met digi-display dus ook voor het eerst dat ik direct geconfronteerd wordt met motortemperaturen :P

Ik weet niet hoe een K4 rijdt, maar een K6 en K8 rijden van alle supersports waar ik mee gereden heb zeker wel het prettigst. Ook de 600, want behalve het "motorblok gedrag" rijdt die hetzelfde vind ik.

Dat komt vooral door de zithouding op een GSXR. Die is op al die andere (R6, 600RR, ZX6R & Daytona 675) toch echt meer naar voren. Zeker in de stad is dat dan minder prettig, maar ook gewoon elders op straat.

Nu weet ik niet hoe een K4 zit. Daar heb ik nog nooit op gezeten (en ik heb natuurlijk ook niet op alle bouwjaren van die andere fietsen gereden).
 
Laatst bewerkt:
Rij ik dan nu zo anders of is mijn maatstaaf gewoon verschillend?
Heb 3x een k4 gehad en powerwheelies in z’n 2 en dat nukkige heb ik nooit gemerkt?



Dit was mijn eerste indruk ook gelijk. Niet perse de meest prettige motor als je door een stadscentrum moet.

Tot welke motortemperatuur hoef ik mij geen zorgen te maken? Zag laatst de 105 graden al verschijnen.. Eerste motor met digi-display dus ook voor het eerst dat ik direct geconfronteerd wordt met motortemperaturen :P

Koelvloeistof temperaturen ;)

105 kan een keer voorkomen maar normaal is 80-90 graden.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij gaat bij 106 de fan aan en dan moet het weer zakken.

Een K6 en K8 maken geen powerwheelies in de 2. Enkel in de 1. De K6 in ieder geval.

De K8 weet ik geen eens. _O-

Zeker niet in de 2e versnelling.
 
Laatst bewerkt:
Dit was mijn eerste indruk ook gelijk. Niet perse de meest prettige motor als je door een stadscentrum moet.

Tot welke motortemperatuur hoef ik mij geen zorgen te maken? Zag laatst de 105 graden al verschijnen.. Eerste motor met digi-display dus ook voor het eerst dat ik direct geconfronteerd wordt met motortemperaturen :P


Bij 106 gr slaat de koelkfan aan.

Ik zou een Kühlerlüfter-Schalter Manuel Suzuki GSXR 600 750 er tussen zetten die kan je aanzetten in een file of als je door het dorp rijdt.Dan blijft de motor lekker koel op zo'n 90 graden.
 
Want... Yamaha? _O-

Zonder dollen, ik vermoed dat die te "giftig" op het gas reageert waardoor het lastig is om met gematigd tempo te toeren.

Beter dan maar! Ik had die namelijk ook als optie voordat ik kennis maakte met de gsxr. Dat had echt nooit goed gegaan met mijn enthousiasme O-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan