Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Geloof me, met regenbanden boeit het niet dat het regent, heerlijk!
Er moet alleen een knop om in je hoofd haha :P

Nu ben ik ook een mietje hoor in de regen, zelfs met echt goede banden durf ik bijna niet af te schuinen en te hoeken...


Vandaag trouwens een beetje temperatuur in de banden gekregen, bevalt echt prima. Vanochtend afgestorven van de kou richting Zwolle, maar een 400km met mooie binnendoor wegen en veel koffie. Bevalt goed. :Y
Michelin Pilot Power en dan gewoon de eerste variant. Goedkoop en op de weg een top band!
Ja die 2CT, echt onverslaanbaar idd, zeker voor dat geld. En ook in de regen een dikke prima...
 
Ja die 2CT, echt onverslaanbaar idd, zeker voor dat geld. En ook in de regen een dikke prima...

Toch ben ik van mening dat die 2CT minder snel opwarmen als gewone PiPo's (het zal misschien weinig schelen)


Op een andere noot:
Mijn 2e circuitdag in 2016 had ik het met Power 4's niet 'leuk' in de regen
Daarentegen, jongen in dezelfde groep op een R1 met SuperCorsas zat dus peuken te schijten
Die liep te glijden bij zowel het aanremmen en uitaccelereren
 
Er moet alleen een knop om in je hoofd haha :P

Nu ben ik ook een mietje hoor in de regen, zelfs met echt goede banden durf ik bijna niet af te schuinen en te hoeken...


Vandaag trouwens een beetje temperatuur in de banden gekregen, bevalt echt prima. Vanochtend afgestorven van de kou richting Zwolle, maar een 400km met mooie binnendoor wegen en veel koffie. Bevalt goed. :Y

Ja die 2CT, echt onverslaanbaar idd, zeker voor dat geld. En ook in de regen een dikke prima...
Ik bedoel de normale pilot powers. Niet de 2ct
 
Wie heeft er een idee?

Tijdje geleden een SRAD gekocht die een aantal jaar stil heeft gestaan. Carburateurs waren gereinigd door de vorige eigenaar, ook met een beurtje etc. Echter liep ie niet optimaal, zowel stationair als onderin tot +- 5000 tpm. Daarna had ie wel flink wat kracht. Ik heb dus de carburateurs uit elkaar gehad, deze waren voorzien van een Dynojet kit. Tevens een K&N Filter en andere einddemper. Aangezien ik de motor in een zo origineel mogelijke staat wil brengen heb ik een originele einddemper gemonteerd, een Hiflo origineel luchtfilter en een setje tweedehands carburateurs welke ik heb voorzien van de revisieset die in de oude carburateurs zaten. Vervolgens de carburateurs op de settings gezet volgens het WPH. De motor start, maar loopt niet zoals een 4 cilinder hoort te lopen. Hij vonkt wel op alle 4 de cilinders. De uitlaatbocht van cilinder 3 en 4 worden ook een stuk minder warm dan die van 1 en 2. Ik heb een klein rondje gereden maar onderin is er echt niet mee te rijden.

Iemand een idee waar ik zou kunnen beginnen om de motor weer goed lopend te krijgen of is laten afstellen toch een beter idee?
 
Wat zijn de sproeiermaten?
Er zijn diverse modellen carburateurs geleverd welke ook hun eigen basissetting hebben (laatst helaas moeten uitzoeken).
Wat is het bouwjaar en 600 of 750?
IIk denk eerst kleppen stellen en daarna synchroniseren en de carbs op de basis settings. Daarna kun je gaan spelen met de instellingen om te zorgen dat deze weer goed loopt (of laten doen).
 
Zitten de 2 koudere cilinders op dezelfde bobine?
Bobines omwisselen, verplaatst het probleem zich dan naar de andere 2 cilinders weet je het probleem.
 
Bij een cbr600f die ik had bleken de sproeiers dicht te zitten door de verouderde benzine. Die waren uiteindelijk niet goed schoon geworden bij het reinigen van de carbs. Misschien de moeite waard om dat eens te checken?
 
Wat zijn de sproeiermaten?
Er zijn diverse modellen carburateurs geleverd welke ook hun eigen basissetting hebben (laatst helaas moeten uitzoeken).
Wat is het bouwjaar en 600 of 750?
IIk denk eerst kleppen stellen en daarna synchroniseren en de carbs op de basis settings. Daarna kun je gaan spelen met de instellingen om te zorgen dat deze weer goed loopt (of laten doen).

Betreft een SRAD 600 uit 1996 (1997). Ik heb de carburateurs gezet naar de basissetting volgens het WPH met het ID nummer (34E0) wat op de zijkant van de carb's staat. Ook de spoeier maten kloppen, dat zijn voor cilinder 1 een 125 en voor 2,3,4 een 122,5.

Zitten de 2 koudere cilinders op dezelfde bobine?
Bobines omwisselen, verplaatst het probleem zich dan naar de andere 2 cilinders weet je het probleem.

Zijn 4 penbobines, is een 600.
 
Betreft een SRAD 600 uit 1996 (1997). Ik heb de carburateurs gezet naar de basissetting volgens het WPH met het ID nummer (34E0) wat op de zijkant van de carb's staat. Ook de spoeier maten kloppen, dat zijn voor cilinder 1 een 125 en voor 2,3,4 een 122,5.



Zijn 4 penbobines, is een 600.

Weet je dat zeker?
Ik heb een 96er gehad (weliswaar 750) maar die had 2 bobines.
 
Zitten de 2 koudere cilinders op dezelfde bobine?
Bobines omwisselen, verplaatst het probleem zich dan naar de andere 2 cilinders weet je het probleem.
Weet je dat zeker?
Ik heb een 96er gehad (weliswaar 750) maar die had 2 bobines.

Ja dat weet ik zeker, heb met lopende motor een voor een de penbobines losgetrokken om te kijken of ie toevallig niet op 3 pitten liep :P
En een 750 heeft idd 2 bobines, de 600's niet.
 
Oke, dan is dat wss nog een verschil tussen 600 en 750.

Maar dan ga ik mee met brandstof toevoer, zou de carbs nog eens goed nakijken.

En of je de slangetjes goed hebt aangesloten.
 
Oke, dan is dat wss nog een verschil tussen 600 en 750.

Maar dan ga ik mee met brandstof toevoer, zou de carbs nog eens goed nakijken.

En of je de slangetjes goed hebt aangesloten.

Dan ga ik de carburateurs nog eens controleren. Ik heb eventueel nog nieuwe spoeiers liggen.
 
Of even ouderwets door prikken en blazen.
Mijn ervaring is dat niet altijd alles eruit en schoon is ondanks een ultrasoonbad.
 
mweh, heb zo'n speciaal setje met kunstof prikkers/vegers.
Volgens mij als je niet al te lomp bent wil het ook wel ouderwets met een draadje van de koperborstel.
Maar wel met je eens, beter pas je op....
 
Prikken zou ik niet doen, sproeiers zijn gevoelig.

1386629


Klopt, WPH raadt het zelfs af.
 
Aardie gixxer heren van dit topic.
Ik heb de uitgebreide vraag al gesteld in de rubriek techniek. Maar hier alsnog, waardoor zou een koppeling kunnen slippen in een gsxr 750 k8?

Even een verwijzing naar mijn topic

Alvast bedankt voor het meedenken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan