Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Ik heb het topic doorgelezen en ik heb geen idee -O-

Ben wel nieuwsgierig hoe dit kan. O-)

Wat is de Km stand?

Gebeurd het ook in stand C? (Geen idee ik roep maar wat)
 
De km stand bedraagt 12.000 (de vorige eigenaar reed heel weinig ermee).
Er is me verteld dat hij in 1 stand niet slipte en in 2 standen wel, ik weet even niet waar die standen voor staan, dan zou ik morgen even langs de motor moeten gaan.

Mocht ik tot een oplossing komen zal ik het uiteraard ook in dit topic vermelden.
 
De km stand bedraagt 12.000 (de vorige eigenaar reed heel weinig ermee).
Er is me verteld dat hij in 1 stand niet slipte en in 2 standen wel, ik weet even niet waar die standen voor staan, dan zou ik morgen even langs de motor moeten gaan.

Mocht ik tot een oplossing komen zal ik het uiteraard ook in dit topic vermelden.

12:000 en nieuwe platen? Hier is meer aan de hand hoor.

Maar onze stille kracht Willem vroeg me je deze link te geven:
 
Aha dankje ik ga morgen die 3 bouten nakijken, ik kijk zo even wat de manual erover zegt. De oude platen zagen er trouwens nig erg goed uit moet ik zeggen.
 
Wie heeft er een idee?

Tijdje geleden een SRAD gekocht die een aantal jaar stil heeft gestaan. Carburateurs waren gereinigd door de vorige eigenaar, ook met een beurtje etc. Echter liep ie niet optimaal, zowel stationair als onderin tot +- 5000 tpm. Daarna had ie wel flink wat kracht. Ik heb dus de carburateurs uit elkaar gehad, deze waren voorzien van een Dynojet kit. Tevens een K&N Filter en andere einddemper. Aangezien ik de motor in een zo origineel mogelijke staat wil brengen heb ik een originele einddemper gemonteerd, een Hiflo origineel luchtfilter en een setje tweedehands carburateurs welke ik heb voorzien van de revisieset die in de oude carburateurs zaten. Vervolgens de carburateurs op de settings gezet volgens het WPH. De motor start, maar loopt niet zoals een 4 cilinder hoort te lopen. Hij vonkt wel op alle 4 de cilinders. De uitlaatbocht van cilinder 3 en 4 worden ook een stuk minder warm dan die van 1 en 2. Ik heb een klein rondje gereden maar onderin is er echt niet mee te rijden.

Iemand een idee waar ik zou kunnen beginnen om de motor weer goed lopend te krijgen of is laten afstellen toch een beter idee?
Misschien compressie meting doen voor zo ver dat mogelijk is?
 
De km stand bedraagt 12.000 (de vorige eigenaar reed heel weinig ermee).
Er is me verteld dat hij in 1 stand niet slipte en in 2 standen wel, ik weet even niet waar die standen voor staan, dan zou ik morgen even langs de motor moeten gaan.

Mocht ik tot een oplossing komen zal ik het uiteraard ook in dit topic vermelden.
Stand C is de stand waarbij de gasreactie en het vermogen beperkt wordt.

Stand A (of uit \ geen stand) is vol vermogen.

Stand B zit daar ergens tussen in. Volgens mij wel vol vermogen, maar een beperkte gasreactie. Dit weet ik niet echt zeker. Ik gebruik deze nooit.


Het verschil tussen A en C is heel erg merkbaar. Stand C maakt er een soort 400cc brommer van bij wijze van. In mijn geval handig voor in de regen.

Maar wellicht pas interessant om dat te gaan bekijken wanneer je er met de andere tips niet verder komt.
 
Stand C is de stand waarbij de gasreactie en het vermogen beperkt wordt.

Stand A (of uit \ geen stand) is vol vermogen.

Stand B zit daar ergens tussen in. Volgens mij wel vol vermogen, maar een beperkte gasreactie. Dit weet ik niet echt zeker. Ik gebruik deze nooit.


Het verschil tussen A en C is heel erg merkbaar. Stand C maakt er een soort 400cc brommer van bij wijze van. In mijn geval handig voor in de regen.

Maar wellicht pas interessant om dat te gaan bekijken wanneer je er met de andere tips niet verder komt.
Een srad heeft niet zoveel keuze abc😉😁
 
En vanavond even wat remschijven wezen ophalen, mijne hebben de beste tijd wel gehad. :+ Gegroefd, lichte trilling (niet meer helemaal zwevend) en heel lichtjes krom. Zodoende alles maar vervangen. Kwam dit setje via via tegen voor weinig, niet teveel geleden dus dikke prima.

5cb6377502192-IMG_20190416_215318.jpg
 
En vanavond even wat remschijven wezen ophalen, mijne hebben de beste tijd wel gehad. :+ Gegroefd, lichte trilling (niet meer helemaal zwevend) en heel lichtjes krom. Zodoende alles maar vervangen. Kwam dit setje via via tegen voor weinig, niet teveel geleden dus dikke prima.

Ach, ik was wel te spreken over die EBC Vee schijven, remden iig beter als origineel, en kosten bijlange na niet zoveel als Braking of Galfer
...toegegeven dat ik niet de totale levensduur heb kunnen beoordelen (maar 2 jaar, +/- 16000 Km mee gereden)
 
Ik zou Metzeler ook overwegen. Zowel Roadtec als Sportec zijn erg goede banden.
Zelf rijd ik nu met de Metzeler Sportec M7 RR (openbare weg, geen woon/werk verkeer). Ben daar wel tevreden over. "Vroeger" ook wel heel fijn gereden met de Michelin Pilot Power 2CT's, maar bij de Pilot Power 3 kreeg ik toch een minder goed gevoel. Na de PiPo 3 heb ik de S21 (evo?) van Bridgestone geprobeerd, die vond ik ook wel fijn rijden.
Omdat de M7 RR vaak goed uit de testen komt heb ik die vorig jaar gemonteerd. Als deze aan vervanging toe zijn dan ga ik denk ik nog eens een oudere generatie PiPo proberen.
Grappig genoeg is de binnenkant/loopvlak net zo hard maar zijn de wangen alleen iets zachter :P
Dus eigenlijk ook 2CT zonder de 2CT benaming?
Als ik zoek op Michelin Pilot Power word ik dood gegooid (figuurlijk he, niet letterlijk ;)) met de 2CT en nieuwere generaties.. Waar koop je de "gewone" Michelin Pilot Power?
Een setje 2CT's heb ik (vooralsnog) het goedkoopste kunnen vinden bij Oponeo (± €175).
 
De 2ct is middenin net zo hard als de gewone over de hele band. Dus de 2 ct is alleen op de laatste paar cm iets zachter.

Geen idee waar ze te vinden zijn, mijn wegbanden slijten niet zo hard dus geen idee waar ik ze de laatste keer vandaan gehaald heb.
 
Eind vorig jaar een setje Michelins gehaald. Was bij Oponeo inderdaad het goedkoopst.

PP 2CT €76 voor de vooband.
Road 2 €100 voor achterband.

Vergelijkbaar nog als ik het zo lees. Was toen in ieder geval nergens goedkoper hoewel het maar telkens een paar Euro's scheelde met andere zaken.

Wellicht nuttig om te weten.
Ik heb hen gemaild om te vragen hoe oud die banden zijn aangezien het oude modellen zijn, maar ze zijn max een jaar oud werd aangegeven. Op voorhand aangeven hoe oud konden ze niet omdat er vanuit verschillende magazijnen verstuurd wordt. In ieder geval max een jaar oud. De oudste van mij was 6 maanden.

correctie:
90 procent is niet ouder dan een jaar en anders max 3 jaar oud staat er in de mail.
 
Zelf rijd ik nu met de Metzeler Sportec M7 RR (openbare weg, geen woon/werk verkeer). Ben daar wel tevreden over. "Vroeger" ook wel heel fijn gereden met de Michelin Pilot Power 2CT's, maar bij de Pilot Power 3 kreeg ik toch een minder goed gevoel. Na de PiPo 3 heb ik de S21 (evo?) van Bridgestone geprobeerd, die vond ik ook wel fijn rijden.
Omdat de M7 RR vaak goed uit de testen komt heb ik die vorig jaar gemonteerd. Als deze aan vervanging toe zijn dan ga ik denk ik nog eens een oudere generatie PiPo proberen.

Dus eigenlijk ook 2CT zonder de 2CT benaming?
Als ik zoek op Michelin Pilot Power word ik dood gegooid (figuurlijk he, niet letterlijk ;)) met de 2CT en nieuwere generaties.. Waar koop je de "gewone" Michelin Pilot Power?
Een setje 2CT's heb ik (vooralsnog) het goedkoopste kunnen vinden bij Oponeo (± €175).
Heb je soms iets aan Pilot Power Front of zijn dat weer geheel andere??

Kijk maar https://www.banden-pneus-online.nl/motorband-120-70-17.html
 
Terug
Bovenaan Onderaan