Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Er zijn 2 dingen die ik de beste investering vind voor een fiets:
Powercommander (of dergelijk betere afstelling van de injectie)
Andere voorveren

van alles wat ik er op had geschroefd waren dat de 2 dingen die het meeste "Bang for the buck" gaven


Nog voor de PC komt voor mij goede banden en remmen. Maar uiteraard persoonlijk.
 
...tja, die dingen lijken me eigenlijk een gegeven,

Ik bedoel, de reden dat er bij mijn fiets eerder een tankpad op zit dan nieuwe banden en leidingen, heeft alles te maken met niet eerder m'n fiets kunnen inplannen bij de monteur, de eerst mogelijke dag dat ik ze kon bellen na aanschaf waren die onderdelen al besteld
 
Weet iemand waar ik een dynamodeksel, koppelingshendel en schakelset (of alleen zwarte pookje) zsm vandaan kan halen voor een K4??
 
Tja, "snel"?

Ik heb alleen ervaring met Boonstra en Motor parts online, maar dat is en blijft verzenden, dus ik denk dat je deze week "out of action" bent
Misschien op marktplaats iets in de buurt?
 
Tja, "snel"?

Ik heb alleen ervaring met Boonstra en Motor parts online, maar dat is en blijft verzenden, dus ik denk dat je deze week "out of action" bent
Misschien op marktplaats iets in de buurt?
Ja daar heb ik idd gekeken en zou dan morgen pas verwerkt worden dus einde v/d week wordt krap aan.
Volgende week dinsdag gaat 'ie sowieso weg voor een grote beurt en zou ik 'm al een week kwijt zijn om op 10 mei spik en span op Zandvoort te beginnen.
Ik had voor die tijd graag eerst aankomende week op de weg wat km willen maken.
Klinkt als een schuivertje?

Heb helaas niks liggen
Yep helaas pindakaas!
Echt suf ook gewoon, aan alle kanten gewaarschuwd voor de eerste rit na een winterstop (waar ik me al niks bij voor kon stellen maar goed ik had de adviezen in m'n achterhoofd).

Ik stapte op en reed weg en voelde me meteen weer vertrouwd als waar ik vorig jaar gestopt was. Sjah jammer joh, nooit bij stilgestaan dat de banden nog koud waren, ik was dus te enthousiast met gas geven en de achterband ging slippen (ok dat ken ik van 'm doet 'ie ook bij te hard gebruik voetrem) alleen die gebruikte ik die niet dus ik had ik effe zoiets van :? schijnbaar bleef ik gas geven (men hoorde 'm toeren maken) en kwam er een tank slap bij en daar gingen we...

Echt geluk gehad dat er geen tegenliggers waren, dat ik altijd m'n spullen draag en dat het met lage snelheid gebeurde... ik ben er goed vanaf gekomen alleen wat last van m'n enkel (mag verder geen naam hebben) die onder de motor was gekomen maar m'n gixxer schoof helaas nog wel wat meters door over het asfalt. Geluk bij een ongeluk op z'n linkerkant dus geen uitlaat vervangen!
De schade valt reuze mee als je het spoor op het asfalt mag geloven en deze dingetjes zijn voor mij nu even prio om zsm weer te kunnen rijden.
Helaas hadden ze het niet op voorraad want ik wilde al meteen weer doorrijden.
De bobbin is ook van de achterburg afgebroken, valdop afgesleten (lang leve) en wat schade aan de kuip.
Ik heb een nette tweedehands kuip online gezien voor €120, best een goeie prijs volgens mij?? En dacht dan om deze voor het circuit te houden.
 
Ja daar heb ik idd gekeken en zou dan morgen pas verwerkt worden dus einde v/d week wordt krap aan.
Volgende week dinsdag gaat 'ie sowieso weg voor een grote beurt en zou ik 'm al een week kwijt zijn om op 10 mei spik en span op Zandvoort te beginnen.
Ik had voor die tijd graag eerst aankomende week op de weg wat km willen maken.

Yep helaas pindakaas!
Echt suf ook gewoon, aan alle kanten gewaarschuwd voor de eerste rit na een winterstop (waar ik me al niks bij voor kon stellen maar goed ik had de adviezen in m'n achterhoofd).

Ik stapte op en reed weg en voelde me meteen weer vertrouwd als waar ik vorig jaar gestopt was. Sjah jammer joh, nooit bij stilgestaan dat de banden nog koud waren, ik was dus te enthousiast met gas geven en de achterband ging slippen (ok dat ken ik van 'm doet 'ie ook bij te hard gebruik voetrem) alleen die gebruikte ik die niet dus ik had ik effe zoiets van :? schijnbaar bleef ik gas geven (men hoorde 'm toeren maken) en kwam er een tank slap bij en daar gingen we...

Echt geluk gehad dat er geen tegenliggers waren, dat ik altijd m'n spullen draag en dat het met lage snelheid gebeurde... ik ben er goed vanaf gekomen alleen wat last van m'n enkel (mag verder geen naam hebben) die onder de motor was gekomen maar m'n gixxer schoof helaas nog wel wat meters door over het asfalt. Geluk bij een ongeluk op z'n linkerkant dus geen uitlaat vervangen!
De schade valt reuze mee als je het spoor op het asfalt mag geloven en deze dingetjes zijn voor mij nu even prio om zsm weer te kunnen rijden.
Helaas hadden ze het niet op voorraad want ik wilde al meteen weer doorrijden.
De bobbin is ook van de achterburg afgebroken, valdop afgesleten (lang leve) en wat schade aan de kuip.
Ik heb een nette tweedehands kuip online gezien voor €120, best een goeie prijs volgens mij?? En dacht dan om deze voor het circuit te houden.
He shit wat jammer!
Succes met he herstel en en het herstellen van de motor👍🏼
 
He shit wat jammer!
Succes met he herstel en en het herstellen van de motor👍🏼
Ja echt balen en desondanks een heel goed leermoment!
Dank je wel!
Wel goed om meteen weer op te stappen. Dit kan je ook het beste zsm weer gaan doen.
Jaaa ik zou dezelfde avond met een andere motor gaan rijden maar helaas moest ik dat afzeggen omdat mijn enkel steeds meer ging opspelen 😑
Mocht die van mij voor het einde v/d week nog niet klaar zijn dan ga ik van de week nog wel even op een andere motor rijden.
Ik wilde zoooo graag weer ik had er echt zin in en helemaal op verheugd... ik moét gewoon effe! Desnoods dan maar op een ander...
 
Yep helaas pindakaas!
Echt suf ook gewoon, aan alle kanten gewaarschuwd voor de eerste rit na een winterstop (waar ik me al niks bij voor kon stellen maar goed ik had de adviezen in m'n achterhoofd).

1e rit na de winterstop????
Wanneer heb je hem stilgezet?
 
Bij een cbr600f die ik had bleken de sproeiers dicht te zitten door de verouderde benzine. Die waren uiteindelijk niet goed schoon geworden bij het reinigen van de carbs. Misschien de moeite waard om dat eens te checken?

Oke, dan is dat wss nog een verschil tussen 600 en 750.

Maar dan ga ik mee met brandstof toevoer, zou de carbs nog eens goed nakijken.

En of je de slangetjes goed hebt aangesloten.

Heren bedankt, nadat ik de carburateurs nog eens heb nagekeken bleken de stationair sproeiers dicht te zitten. Iniedergeval die van 3 en 4. Hij loopt weer *O*
 
...Auw

Dan zou ik bijna een opfrislesje nemen bij de plaatselijke rijschool
Langste dat mijn fiets ooit heeft stilgestaan is drie maanden, altijd in slecht weer afgestapt en in slecht weer weer opgestapt
En geloof me, dat ik elke keer weer moet wennen
 
...Auw

Dan zou ik bijna een opfrislesje nemen bij de plaatselijke rijschool
Langste dat mijn fiets ooit heeft stilgestaan is drie maanden, altijd in slecht weer afgestapt en in slecht weer weer opgestapt
En geloof me, dat ik elke keer weer moet wennen

Nou niet standaard nodig hoor, heb ik ook nooit gedaan.

Sterker nog, gisteren eerste dagje op circuit en zit alweer 1:52ers te draaien 8-)
 
Is een PC niet een beetje onzin op een GSXR aangezien het met de Yoshibox kan?

Zoveel meer stelt een PC niet af.

Mijn vorige auto kreeg 70 pk er bij na afstellen. Zulke verschillen heb je nooit met een motor. Je krijgt een net iets betere afstelling waarvan je weinig tot niets merkt is mijn ervaring altijd geweest. Het is natuurlijk wel leuk om te doen.

Vering upgraden is denk ik het beste wat je kan doen aan een motor.
 
Welkom bij de club Diabala. -O--O-

Succes met het opknappen.

Als het dan moet. Dan maar zo denk ik. Sommige komen er slechter vanaf.

Je bent weer een ervaring rijker op deze manier.
 
Hallo,

Ik ben sinds kort in het bezit van een gsxr 600k5.
Beschikt over een rammeltje bij de naks en ben bezig om te controleren of die kapot is, of dat de kleppen gesteld moet worden.

Maar dat is de vraag niet, er zit blijkbaar een yoshimura systeem eronder. De linkpijp heeft een interne db killer, naast degene die aan de demper kant zit.

Als, als ik die eraf haal, wordt die dan veel te luid? Iemand die hier ervaring mee heeft?
Het klinkt nu bijna mooi, maar te luid is ook weer niet goed.

103x6w5.jpg
 
Mijn vorige auto kreeg 70 pk er bij na afstellen. Zulke verschillen heb je nooit met een motor. Je krijgt een net iets betere afstelling waarvan je weinig tot niets merkt is mijn ervaring altijd geweest. Het is natuurlijk wel leuk om te doen.

Vering upgraden is denk ik het beste wat je kan doen aan een motor.

Ik gaf al aan "(of dergelijk betere afstelling van de injectie)" dus idd, een Yoshbox is een leuk goedkoop alternatief
M'n SRAD had er met vol systeem ook baat bij
Voor het "extra" vermogen hoef je het niet te doe nee, maar de verbetering in gasrespons is wel een openbaring
Maar het is wel een grotere uitgave als een set nieuwe veren, uiteindelijk om het meeste profijt te hebben zullen filter en uitlaat gelijk meegenomen moeten worden


Hallo,

Ik ben sinds kort in het bezit van een gsxr 600k5.
Beschikt over een rammeltje bij de naks en ben bezig om te controleren of die kapot is, of dat de kleppen gesteld moet worden.

Wat is de Km Stand?
bij mijjn soezen was het ongeveer elke 25dkm raak met de spanner

NAKS is een apart rateltje aan de rechterkant, meestal aanwezig alstie koud is, ratelt sneller als je gas geeft, en verdwijnt (zga) wanneer de motor warm word (totdattie steeds meer naar de gallemiezer gaat en dan blijf je hem horen)

Maar dat is de vraag niet, er zit blijkbaar een yoshimura systeem eronder. De linkpijp heeft een interne db killer, naast degene die aan de demper kant zit.

Als, als ik die eraf haal, wordt die dan veel te luid? Iemand die hier ervaring mee heeft?
Het klinkt nu bijna mooi, maar te luid is ook weer niet goed.

Geen idee, probeer het zou ik zeggen, ding schroef je er zo op en af

Vraag me trouwens af waar je zo'n ding kan kopen, zit er niet echt op te wachten om een gat in mijn Yoshi te boren, lijkt me wel een alternatief
 
Ik gaf al aan "(of dergelijk betere afstelling van de injectie)" dus idd, een Yoshbox is een leuk goedkoop alternatief
M'n SRAD had er met vol systeem ook baat bij
Voor het "extra" vermogen hoef je het niet te doe nee, maar de verbetering in gasrespons is wel een openbaring
Maar het is wel een grotere uitgave als een set nieuwe veren, uiteindelijk om het meeste profijt te hebben zullen filter en uitlaat gelijk meegenomen moeten worden
Ah... daar had ik overheen gelezen.
 
Hallo,

Ik ben sinds kort in het bezit van een gsxr 600k5.
Beschikt over een rammeltje bij de naks en ben bezig om te controleren of die kapot is, of dat de kleppen gesteld moet worden.

Maar dat is de vraag niet, er zit blijkbaar een yoshimura systeem eronder. De linkpijp heeft een interne db killer, naast degene die aan de demper kant zit.

Als, als ik die eraf haal, wordt die dan veel te luid? Iemand die hier ervaring mee heeft?
Het klinkt nu bijna mooi, maar te luid is ook weer niet goed.

103x6w5.jpg
Als je kan horen dat je de kleppen moet stellen dan ben je denk ik aardig laat.

Mijn ervaring met defecte naksen op Honda's is dat je de ketting hoort bij stationair lopen (het klinkt onrustig, rammelig). Trek je de koppeling in gaat het rammelde \ onrustige geluid weg.

Bij een bepaald toerental (bij mijne altijd rond de 4000-5000 rpm) kwam er een rammelend geluid bij en ook weer weg met de koppeling intrekken.

Ik weet niet hoe het bij de K4 is, maar bij de K8 is de naks loshalen een rotwerk. Het gasklephuis moet los en opgeschoven worden wil je bij het bovenste boutje komen, omdat die achter het frame zit. Het moet van bovenaf.
Het enige minpunt dat ik ben tegengekomen tot nu toe bij de GSXR als het om sleutelen gaat. :(

Als je dit moet vervangen zou ik er 1 van APE kopen. Die kan je bijstellen en hoef je indien nodig niet meer te vervangen, maar enkel bij te stellen.

Wat betreft het geluid, geen idee.
Misschien een idee om er een K&N luchtfilter in te zetten. Ik vind het inlaatgeluid van de GSXR juist heerlijk en die gaat pas herrie maken wanneer je veel gas geeft.
 
Laatst bewerkt:
Ik gaf al aan "(of dergelijk betere afstelling van de injectie)" dus idd, een Yoshbox is een leuk goedkoop alternatief
M'n SRAD had er met vol systeem ook baat bij
Voor het "extra" vermogen hoef je het niet te doe nee, maar de verbetering in gasrespons is wel een openbaring
Maar het is wel een grotere uitgave als een set nieuwe veren, uiteindelijk om het meeste profijt te hebben zullen filter en uitlaat gelijk meegenomen moeten worden




Wat is de Km Stand?
bij mijjn soezen was het ongeveer elke 25dkm raak met de spanner

NAKS is een apart rateltje aan de rechterkant, meestal aanwezig alstie koud is, ratelt sneller als je gas geeft, en verdwijnt (zga) wanneer de motor warm word (totdattie steeds meer naar de gallemiezer gaat en dan blijf je hem horen)



Geen idee, probeer het zou ik zeggen, ding schroef je er zo op en af

Vraag me trouwens af waar je zo'n ding kan kopen, zit er niet echt op te wachten om een gat in mijn Yoshi te boren, lijkt me wel een alternatief

Dank voor de info. Er staat nog geen 18k km op. Morgen de naks loshalen en kijken of die nog proper werkt. Sowieso gelijk de kleppen controleren, aangezien ik de historie er niet van weet.

De db killer in de linkpijp is met puntlassen vastgezet.
 
Laatst bewerkt:
Als je kan horen dat je de kleppen moet stellen dan ben je denk ik aardig laat.

Mijn ervaring met defecte naksen op Honda's is dat je de ketting hoort bij stationair lopen (het klinkt onrustig, rammelig). Trek je de koppeling in gaat het rammelde \ onrustige geluid weg.

Bij een bepaald toerental (bij mijne altijd rond de 4000-5000 rpm) kwam er een rammelend geluid bij en ook weer weg met de koppeling intrekken.

Ik weet niet hoe het bij de K4 is, maar bij de K8 is de naks loshalen een rotwerk. Het gasklephuis moet los en opgeschoven worden wil je bij het bovenste boutje komen, omdat die achter het frame zit. Het moet van bovenaf.
Het enige minpunt dat ik ben tegengekomen tot nu toe bij de GSXR als het om sleutelen gaat. :(

Als je dit moet vervangen zou ik er 1 van APE kopen. Die kan je bijstellen en hoef je indien nodig niet meer te vervangen, maar enkel bij te stellen.

Wat betreft het geluid, geen idee.
Misschien een idee om er een K&N luchtfilter in te zetten. Ik vind het inlaatgeluid van de GSXR juist heerlijk en die gaat pas herrie maken wanneer je veel gas geeft.

Het luidste ratel is weg als de motor warm is, maar je hoort het nog steeds tikken.
De naks zit helemaal rechts van het blok, zo tegen het frame aan.
Ik heb alle kuipwerken, gasklephuis ed al eraf gehaald. Morgen ga ik verder.
Ben benieuwd.

Maar die kn filter is een goed idee! De huidige moet zo te zien toch vervangen worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan