Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

...Auw

Dan zou ik bijna een opfrislesje nemen bij de plaatselijke rijschool
Langste dat mijn fiets ooit heeft stilgestaan is drie maanden, altijd in slecht weer afgestapt en in slecht weer weer opgestapt
En geloof me, dat ik elke keer weer moet wennen
:X:Y:X

Jaaa dat wennen daar heb ik nu een beeld bij...
Nou degene met wie ik zou gaan rijden is ook een instructeur dus tips and tools zal ik zeker ontvangen ;)
Welkom bij de club Diabala. -O--O-

Succes met het opknappen.

Als het dan moet. Dan maar zo denk ik. Sommige komen er slechter vanaf.

Je bent weer een ervaring rijker op deze manier.
Tnx Mit!
Ja helemaal mee eens! Ik zie het dan ook als een waarschuwing waarvan ik weet dat ik 'm echt nodig had O-)
 
Thanks, ja grappig dan net naast elkaar te staan :P

Lekker gereden ook?

ja dat heb ik zeker tussen al dat 1000cc geweld 2x 2e!!! dus overal ook 2e met een snelste tijd van 1.56.8
20190422_180103.jpg
 
@La Diabla onwijs zuur, ik heb gister een soortgelijk iets gehad, wel de motor kunnen houden toen mijn achterband flink opzij kwam bij het doordrukken en knijpende bocht in. Deed alles goed, snelheid lag niet te hoog, maar uit reflex motor iets rechter gezet en opnieuw de bocht in, daardoor liep ik wijd en kwam ik net te kort. Linkerkant net tegen de vangrail gezet...

Kan dus weer de linkerkuip vervangen. :+ Mooi winter projectje weer.

Gelukkig zelf niks, maar altijd klote. Hoop dat jij zelf ook ok bent!
 
@La Diabla onwijs zuur, ik heb gister een soortgelijk iets gehad, wel de motor kunnen houden toen mijn achterband flink opzij kwam bij het doordrukken en knijpende bocht in. Deed alles goed, snelheid lag niet te hoog, maar uit reflex motor iets rechter gezet en opnieuw de bocht in, daardoor liep ik wijd en kwam ik net te kort. Linkerkant net tegen de vangrail gezet...

Kan dus weer de linkerkuip vervangen. :+ Mooi winter projectje weer.

Gelukkig zelf niks, maar altijd klote. Hoop dat jij zelf ook ok bent!
Oh nee! Balen zeg! Ook de linkerkant lees ik. Heb je veel schade?? En/of is het (tijdelijk) te vervangen zodat je wel kunt rijden dit seizoen??
Gelukkig heb jij zelf niks!
Met mij alles goed. Ik heb alleen de volgende dag mank gelopen en daar is het bij gebleven gelukkig.
 
Oh nee! Balen zeg! Ook de linkerkant lees ik. Heb je veel schade?? En/of is het (tijdelijk) te vervangen zodat je wel kunt rijden dit seizoen??
Gelukkig heb jij zelf niks!
Met mij alles goed. Ik heb alleen de volgende dag mank gelopen en daar is het bij gebleven gelukkig.
Mank lopen herken ik wel, heb de afdruk van het pookje in mijn voet zitten. Schakelsetje al besteld, kuipen is optisch maar haal ze er wel af om van binnenuit te plakken en alles na te kijken. Van de winter maar weer eens een bestelling in Japan plaatsen...
 
18dkm? Dan is het nogeneens nodig om klepspeling te controleren
Il zeg da NAKS is het aan het opgeven

Kleppen zijn idd nog goed. Zitten midden tussen de waardes.
Had de kleppendeksel eraf gehaald om de nokkenas vast te zetten.

De naks bij deze werkt zo te zien op oliedruk.
Maar de veren, ball spacer ed zien er nog goed uit en klikt ook naar voren bij handmatig testen.

Maar een ape erin zetten lijkt nu verstandiger?
Want bij m’n 954RR heb ik een tweede oem naks erin geplaatst. Die staat nu op 70k km zonder problemen.

E45310D4-2A7A-4C49-B7C4-11C111E52FBE.jpeg
 
Mooie resultaten gereden door de ZAC'ers uit het Gixxer topic :}. Voor degenen die de 14 Juli ook komen rijden, check de leeftijd van je helm ff voor de zekerheid. Ik moest op het circuit een nieuwe kopen, om te mogen rijden. Gelukkig blijkt het best een fijn helmpje te zijn.
 
Mooie resultaten gereden door de ZAC'ers uit het Gixxer topic :}. Voor degenen die de 14 Juli ook komen rijden, check de leeftijd van je helm ff voor de zekerheid. Ik moest op het circuit een nieuwe kopen, om te mogen rijden. Gelukkig blijkt het best een fijn helmpje te zijn.

Ik vind dat rsz hier aardig in overdrijft. Ik heb een hele kleine schade aan mijn helm en vroeg ze in een mail hierover. Bood aan om foto's te maken maar voor hun is elke helm met schade onveilig. Groot verschil of je helm echt met een crash echt buts of 1 keer heel ff asfalt raakt op een kartbaan met 10 km/h.

Ik snap wel dat het allemaal voor je eigen veiligheid is, heb ondertussen al een nieuwe helm gekocht. Maar voor vrij rijden vind ik het allemaal een beetje ver gaan.
 
Heb ook nog nooit gehoord van een helmcheck. Mijn helm is net een jaar oud, heeft alleen gebruikersschade door ergens tegen aan te schuren, niet door vallen oid. Ben benieuwd, ben niet van plan een nieuwe helm te kopen
 

Bijlagen

  • D27CC5E2-6B30-440F-BCC4-B78B4266091A.jpeg
    D27CC5E2-6B30-440F-BCC4-B78B4266091A.jpeg
    48,5 KB · Weergaven: 6
Ach, ik wist dat het kon gebeuren. Maar ik nam de gok, omdat ik vorig jaar bij RSZ op Zandvoort mijn helm niet hoefde te laten zien.
Het vervelende is alleen dat ik een waardebon heb van MKC van 200 euro, en was van plan eind Mei met vakantiegeld op zak een nieuwe Shoei te gaan halen.
Wel lekker gereden :].
 
🤷‍♀️ geen flauw idee.
Iedere organisatie hanteert weer een ander beleid misschien zijn hun zdaar schijnbaar wat strikter in??

MCT controleert ook wel je spullen 🤔
 
Mooie resultaten gereden door de ZAC'ers uit het Gixxer topic :}. Voor degenen die de 14 Juli ook komen rijden, check de leeftijd van je helm ff voor de zekerheid. Ik moest op het circuit een nieuwe kopen, om te mogen rijden. Gelukkig blijkt het best een fijn helmpje te zijn.

Wat ging je rijden eigenlijk?
2 the experience?
Vrij rijden?
TOMS?

Ik vind dat rsz hier aardig in overdrijft. Ik heb een hele kleine schade aan mijn helm en vroeg ze in een mail hierover. Bood aan om foto's te maken maar voor hun is elke helm met schade onveilig. Groot verschil of je helm echt met een crash echt buts of 1 keer heel ff asfalt raakt op een kartbaan met 10 km/h.

Ik snap wel dat het allemaal voor je eigen veiligheid is, heb ondertussen al een nieuwe helm gekocht. Maar voor vrij rijden vind ik het allemaal een beetje ver gaan.

Ook hier, wat ging je rijden?

Ach, ik wist dat het kon gebeuren. Maar ik nam de gok, omdat ik vorig jaar bij RSZ op Zandvoort mijn helm niet hoefde te laten zien.
Het vervelende is alleen dat ik een waardebon heb van MKC van 200 euro, en was van plan eind Mei met vakantiegeld op zak een nieuwe Shoei te gaan halen.
Wel lekker gereden :].

Om eerlijk te zijn, denk ik dat iemand enthousiast was. Heb nog nooit gehoord van helm keuring voor vrij rijden.

Mijn buurman op de paddock deed TOMS cursus, en was helemaal niet bij de helm check geweest zei die.

Ook bij de TOMS is er nog geen verplichting zover ik weet.


Het punt is namelijk, rij jij wedstrijden en dus onder een licentie heb je een soort van verzekering. Deze wil dat jij een onbeschadigde veilige helm op je knar hebt en niet 1 die al schade heeft en dus mogelijk minder goed werkt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan