Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Begrijp het heel goed hoor ,met een 750 blijft het oneerlijk regen moderne 1000cc fietsen. Robin rijdt wedstrijden en als je elk recht stuk zoek wordt gereden is dat erg frustrerend.

Ik heb het eerder gezegd maar idd. Met een 750 kan je in de sport (midden 1000 klasse) prima vooraan mee strijden. In de race klasse ben je kansloos, elk recht stuk komen ze weer voorbij.
Voor mij de reden 600 te gaan rijden. Waarom 1000 als goede rijders ook met een 600cc het presteren 44ers te rijden op Assen?
 
Dat is een persoonlojk

Zelf zou ik ook 600 gaan rijden, maar dat moet Robin lekker zelf weten
 
Ja ok als jullie het zo beredeneren dan begrijp ik het ook idd. Dat is de race mentaliteit en waarvoor je het doet natuurlijk.
Dat zit er bij mij nog niet echt in allemaal en ik keek daarom naar alles wat hij er recent nog aan gedaan had en dat het een mooie motor ansich is. Maar op wedstrijd niveau gaan andere prioriteiten de boventoon voeren uiteraard ik snap het.
Voor mij de reden dat mijn K4 nooit meer weggaat zelfs als 'ie niet meer zou kunnen rijden! Er komen heus nog wel andere motoren naast die dan als gebruiksvoorwerp zullen dienen maar deze is echt mijn muze
 
Goedemiddag,

Naar een tijdje afwezig te zijn geweest ivm geboorte van mijn zoon leek het wel leuk om weer eens wat te posten.
Medio oktober begonnen met een flinke update aan mn Gsx-R. Het begon met onderstaande basis:



Vervolgens een reeks met nieuwe parts besteld:

Verzameling van onderdelen bijelkaar:



> Barracuda D Version Spiegels met LED knipperklicht & Barracuda Carbon spiegelkappen



> Brembo RCS 19 rempomp Cora Corta ,Brembo Remklauwen GP 4RS monoblock 108 mm & Brembo 7mm spacer set



> Carbon Hugger, Kettingkast en achterbrug bescherming (voorspatbord is hem niet geworden)


(carbon v-stuk)


> DID 525 ZVM-X G&G ketting & Super-Sprox Stalen tandwielen verhouding 16-47



> Driven Driven Halo Fuel quick release cap blue



> HEL Stalen remleidingen voorkant


F.Fabbri Kuipruit double bubble type smoke


GSX-r Original bleu front fender daarna laten spuiten naar de originele blauwe kleur


GSX-r Nieuw achterkuipwerk (onderplaat, kentekenplaat en achterlicht)



JMT Lithium-Ionen accu HJTZ 14S FP SI (leuke gewichtsbesparing orginele accu 4kg en Lithium accu +/- 1 kg)




Proti Gouden bout voor de Brembo RCS rempomp



Rizoma Rizoma Beugel rempot
Rizoma proquard systeem
Rizoma Stuurgewrichten
Rizoma Rem reservoir CT027
Rizoma Rem reservoir achter


Zie bericht 2 voor verdere update (max 25 foto's per bericht hahah)
 
Vervolg...

> TWM Koppelingshendel (klapbaar & verstelbaar)


> Valter-moto Alluminium gouden kroonplaat moer & Bobbins



> Vortex Rem-schakelset



Achterrem voorzien van een KTM veer omdat de orginele veer aan de achterkant komt te vervallen.




Daarnaast een flinke partij laten verzinken:


En dan is alles gemonteerd en heb een flinke berg....



En het resultaat tot nu toe (99,9% klaar)
 
 
Ik ha hjir wat was,t do net hast,moast mar efkes nei bombats ta mantsje ut de Harkema.it past moai op dyn gixxer.
 
Manmanman wat een upgrades.
Ziet er goed uit allemaal!

En gefeliciteerd met je zoon natuurlijk
 
de kogel is door de kerk!!! mijn k4 750 staat in de verkoop
Aah lol, jij ook al, ik zit er na dit weekend ook steeds meer over te denken. Ik zou hem dan wel gewoon inruilen, geld wat ik kwijt ben voor alle aankomende onderhoud dat verdien ik toch niet terug.

Weekend Duitsland-Luxemburg was weer erg mooi, helaas 3 man een ADAC weekend, Tiger onder de vangrail, S1000RR met een kapotte startprint, MT-10 met laad en startproblemen, daarnaast nog een man of 3-4 die hem neer hebben gelegd vanuit stilstand. Wat een zooi...

Plus naar huis nog met een vrouw gereden die best wel haar vertrouwen kwijt was (haarspeldbochten was wat te heftig geweest), dus ik ben vanaf Luxemburg een hele dag aan het rijden/hangen geweest om thuis te komen...

Binnendoor is het geniaal, geen betere fiets te bedenken, snelweg spelen is ook prachtig, bagage is te doen, prima voor een weekendje, alleen qua comfort en rustig afstanden kunnen maken... Ik heb net dik 12 uur geslapen.
 

Mooi man dus jij bent nu ook circuit ontmaagd Dit is toch op Midland ,leuk circuitje om de bochten techniek goed aan te leren.

Wellicht volgend jaar een keertje Assen proberen ?
 

Allereerst proficiat gewenst met jullie zoon , altijd leuk weer een kleine poeppert erbij te hebben

Veel plannen wederom monsma Maar die accu hmmm ben er niet zo weg van.Voor op het circuit prima voor dagelijks gebruik maakt die 4 kg niet zoveel uit. Plus je hebt nu meer de kans op elektrische problemen aangezien dit niet de originele accu is.