Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Alleen de 4u of nog meer?
Met een 750 kan je tot de sport klasse voorin meerijden, supersport leg je het af tegen de s1000rr en Panigales ed.
 
Alleen de 4u of nog meer?
Met een 750 kan je tot de sport klasse voorin meerijden, supersport leg je het af tegen de s1000rr en Panigales ed.

Tuurlijk maar mijn insteek is ook niet om serieus te gaan racen. De 750 is natuurlijk altijd in het nadeel. Daarnaast heb ik op het moment ook niet de skills. Het is of vooraan in de rookies of achteraan in sportpr staat nu op 1.56.

Reden dat ik niet ga full time racen is simpel weg dat ik het niet kan betalen. Als ik wel het geld had schreef ik me morgen nog in voor de f2 600 met een andere bike
 
Dat snap ik maar of je nu wel of niet het hele seizoen mee rijd, het blijft niet leuk met een 750 in de supersport. Elke rechte stuk komen ze weer voorbij alsof je stilstaat.
 
Vraagje aan de techneuten/ervaringsdeskundigen. Bij mijn Gixxer K4 750 ging het laatste deel van de rit 1.5 werk geleden het rode lampje branden gecombineerd met de FI check melding.

Vorige week de motor nog eens gestart en niks aan de hand. Ik had de hoop dat het was opgelost want bij mijn K1 600 was het de week ervoor ook op magische wijze uit zichzelf verdwenen.

Vandaag een beetje in de buurt wezen rijden en al vrij snel (einde straat oid) begon het lampje weer te branden gecombineerd met de FI melding (zonder check en afgewisseld met de temperatuur van de koelvloeistof). De motor loopt naar mijn idee ook niet helemaal top en klonk soms als een tractor en soms als een stofzuiger onder de tank.

Ook heb ik het idee dat hij niet boven de 8000RPM komt. Is dit een soort noodloopprogramma om zichzelf te beschermen?


Volgens het interweb moet ik deze stekker zoeken en een elektriciteitsdraadje er in drukken. Kan ik hiermee rijden? Dit totdat de FI meldingen en dus hopelijk foutcodes opdoemen of kan dit alleen stilstaand op contact en heeft de motor een geheugen voor storingen
 

Als je een diagnose wilt stellen zal je een paperclip er in moeten proppen als het FI lampje nog brand, uitzetten is dus geen optie
(als het goed is verdwijnt de FI code ook als je de noodstop indrukt)
Dus om er zelf achter te komen zal je de motor draaiende moeten houden zodra het probleem zich voordoet
Voor zover ik weet (maar kan het mis hebben) kan een dealer met een laptop alleen maar zien of er een foutmelding is geweest, maar niet welke
Dus dan zit je met hetzelfde probleem

Het probleem wat je beschrijft klinkt mij trouwens bekend in de oren
Ik zou even kijken of na het natte weer de rubbers over de bougies/bobines niet zijn door gaan lekken of dat er water in je ECU stekkers zit
 


Zie OP daar vind je de oplossing het is je STVA dat is een gebruikelijk K4 K5 probleem wat op te lossen is.

 


Proost Frank je ziet er goed uit kerel.
 
Ok...maar kan ik dus paperclip er in doen alvorens ik hem start en ga rijden om de foutcode naar voren te halen of kan er dan iets mis gaan?

Vocht zou kunnen...mijn K1 kreeg het na een rit van 150km door de regen en mijn K4 idem dito.

Hoe heb je dit opgelost? Vocht bij de bougies/ECU?


Wat gebeurd er als de STVA is overleden? Voordat ik van alles en nog wat onnodig ga of laat repareren?

Ben zelf nou niet bepaald de meest ervaren monteur maar zie het ook niet zitten om bakken met geld naar de dealer te brengen omdat het natuurlijk een vrij goedkope "geinig voor weinig" motor is.
 
Ok...maar kan ik dus paperclip er in doen alvorens ik hem start en ga rijden om de foutcode naar voren te halen of kan er dan iets mis gaan?

Ik zou het risico niet nemen en dat pas doen als het probleem is ontstaan

Misschien is een idee ergens op je motor een 2 polige schakelaar plaatsen waardoor je er makkelijk bij kan
(dus niet in het kontje, daar heb je je sleutel voor nodig)
2 draden doortrekken naar de stekker, effe met een soldeerbout de uiteindes vertinnen en erin steken, ben je voor een paar € klaar
dan is het heel simpel als het lampje gaat branden, aan de kant zetten en schakelaar omzetten

Vocht zou kunnen...mijn K1 kreeg het na een rit van 150km door de regen en mijn K4 idem dito.

Hoe heb je dit opgelost? Vocht bij de bougies/ECU?

M'n bougies heb ik onder fabrieksgarantie nieuwe afdichtrubbers voor gekregen

Mijn ECU kreeg ik onder garantie een nieuwe kabelboom voor
Maar dat probleem bleef terugkeren
Uiteindelijke "oplossing" was m'n motor niet meer onder een hoes afdekken, dan kon het condens weg kon
 

De dealer gaat dit niet voor je oplossen tenzij jij er 1400 Euro voor overhebt ? Zij vervangen gewoon het complete injectie huis dat onderdeel is namelijk niet los verkrijgbaar.

Lees nu eerst eens die link door !!! Voordat je allerlei vragen gaat stellen.

En neem contact op met Mr bean hij maakt het voor je voor een appel en een ei.

Je STVA is gewoon defect en stop met zoeken naar lekkende rubbertjes en bougies ,alle K4 K5 hebben er last van.

Hiermee kan je de code uitlezen WATERPROOF Dealer mode tool/switch Suzuki GSXR 750 K4-K7 2004-2007 5213008257580 | eBay

STVA C28 FI F1 FI-lampje F1-lampje gasklephuis stappenmotor gasklepmotor errorcode foutcode dealermode dealer-mode .
 
Laatst bewerkt:
Als je wilt testen stekker van stva en positie sensor eraf gooien. Kleppen handmatig op zetten en gaan test rijden. Als je een fi melding verder niet boeit kun je zelfs zo rond blijven rijden
 
Welke voorvorkolie kan ik het beste gebruiken voor een K8 750? Voor straatgebruik.

De Suzuki variant kost E95
Die zijn helemaal raar joh.

Bij Suzuki heet het SS-05, maar als ik bij Ten Kate kijk moet je kiezen tussen 5W of 10W etc. Ik kan niet echt vinden waar dat SS-05 mee te vergelijken is. Ik zou zeggen 5W vanwege de 5 in de naam, maar dat is ook maar gokken.



Omdat Ten Kate ook SBS remblokken verkoopt wil ik alles bij hen halen.
 
Laatst bewerkt:

Effe bellen en vragen zou ik zeggen
...maar moeten je poten er niet uit als je wilt verversen?