- Onderwerp starter
-
- #8.026
Waarom stellen? Zitten toch mooi binnen bereik?Beste allemaal.
Ik ben nu bezig met het stellen van de kleppen van een gsxr 750 1999
nu is de inlaat klep 0.12 ( moet zijn tussen 0.1 tot 0.2)
ga ik deze nu naar 0.17 brengen of naar 0.22 de shim plaatjes zijn met 0.05mm oplopend.
Het zelfde geld voor de uitlaat klep die zit op 0.22 ( moet zijn 0.2 tot 0.3)
En heb ik er baad bij om dure iridium bougies te kopen €15 P/s
of doen de standaard "nickel" bougies het goed genoeg.
Gr martijn
PS plaatje is voor de show.
Omdat het boekje zegt dat ze om de 24000 Km gesteld moeten worden.Waarom stellen? Zitten toch mooi binnen bereik?
Beide vonken, standaard werkt, iridium zal iets beter zijn en dacht dat ze ook wat langer mee gingen?
Jij zou een klep stellen zodat hij buiten de marge zit, waarom is dat niet raar dan?Ik begrijp de opmerking / vragen mbt waarom hij zou gaan stellen niet.
Je stelt toch niet pas wanneer een klep buiten de marge zit??
Dat is wat je wilt voorkomen lijkt mij?
Dat was juist de vraag? maar als het zo zegt is dat idd raar! en ga ik hem dus naar 0.17 stellen.Jij zou een klep stellen zodat hij buiten de marge zit, waarom is dat niet raar dan?
Ik zou lekker niks stellen, die klep verloopt zomaar niet en de fabrikant stelt netjes dat als ie in de marge zit dat stellen niet nodig is. Over 24K weer eens kijkenZo snel gaat dat niet en je bespaart jezelf een hoop werk door de nokkenassen te moeten loshalen. Heb je verder ook een momentsleutel om de nokkenassen vast te zetten? Die platen bovenop moet je dus met zo weinig mogelijk spanning monteren en willen nog wel eens breken. Hoop werk voor iets wat eigenlijk niet nodig is.
Beste allemaal.
Ik ben nu bezig met het stellen van de kleppen van een gsxr 750 1999
nu is de inlaat klep 0.12 ( moet zijn tussen 0.1 tot 0.2)
ga ik deze nu naar 0.17 brengen of naar 0.22 de shim plaatjes zijn met 0.05mm oplopend.
Het zelfde geld voor de uitlaat klep die zit op 0.22 ( moet zijn 0.2 tot 0.3)
En heb ik er baad bij om dure iridium bougies te kopen €15 P/s
of doen de standaard "nickel" bougies het goed genoeg.
Gr martijn
PS plaatje is voor de show.
Het kleppen stellen is iets wat ik al vaker heb gedaan, en heb het bijbehorende gereedschap. En ook een duidelijk werkplaats handboek.De vuistregel is beetje bij beetje losdraaien / loshalen van buitenzijde naar binnen toe en beetje bij beetje vastzetten van het middenuit naar buiten toe.Dan als laatste op NM moment zetten volgens hetzelfde principe. Van binnen naar buiten en van buiten naar binnen.
Tyraps op de nokkenassen en de schakels tellen hopelijk weet de poster dit alles ook ?? EN het locken van de NAKS
Het plaatje wordt vervangen met eentje die 0.05 dunner is.
Enigste voordeel van iridium is dat ze langer meegaan. Sommigen beweren dat de motor beter loopt. Zal wel tussen de oortjes zittenBeste allemaal.
Ik ben nu bezig met het stellen van de kleppen van een gsxr 750 1999
nu is de inlaat klep 0.12 ( moet zijn tussen 0.1 tot 0.2)
ga ik deze nu naar 0.17 brengen of naar 0.22 de shim plaatjes zijn met 0.05mm oplopend.
Het zelfde geld voor de uitlaat klep die zit op 0.22 ( moet zijn 0.2 tot 0.3)
En heb ik er baad bij om dure iridium bougies te kopen €15 P/s
of doen de standaard "nickel" bougies het goed genoeg.
Gr martijn
PS plaatje is voor de show.
Zelf niet mee gereden, maar bij Braking is de prijs/kwaliteit verhouding wel goed volgens mij. Heb ze nu op de regenwielen, maar nog niet geprobeerd.Goedemorgen mannen!
Tijdens het remmen op het circuit merkte ik nogal wat vibratie. Heb de schijven nu gedemonteerd en even in de draaibank gehangen met de meet klok erop. En daar zit een slagje in.
Dus ik ben een beetje aan het rond kijken naar andere schijven. Maar er zijn nogal veel verschillende type en merken. Voorkeur gaat uit naar een leuk vormpje maar de prestaties moeten gewoon goed zijn.
Brembo: Die zijn natuurlijk gewoon goed, maar aardig aan de prijs.
EBC: Met de auto goede ervaringen mee, met de motor geen. Qua prijs richting brembo.
Arashi: Lees er veel goede verhalen over (ook van jongens die ze flink op hun klote geven op het circuit), zijn goed te betalen voor een set. Maar Chinees, weet niet of ik dat wat vind...
Ik ben erg geïnteresseerd naar jullie ervaringen en mening!
Goedemorgen mannen!
Tijdens het remmen op het circuit merkte ik nogal wat vibratie. Heb de schijven nu gedemonteerd en even in de draaibank gehangen met de meet klok erop. En daar zit een slagje in.
Dus ik ben een beetje aan het rond kijken naar andere schijven. Maar er zijn nogal veel verschillende type en merken. Voorkeur gaat uit naar een leuk vormpje maar de prestaties moeten gewoon goed zijn.
Brembo: Die zijn natuurlijk gewoon goed, maar aardig aan de prijs.
EBC: Met de auto goede ervaringen mee, met de motor geen. Qua prijs richting brembo.
Arashi: Lees er veel goede verhalen over (ook van jongens die ze flink op hun klote geven op het circuit), zijn goed te betalen voor een set. Maar Chinees, weet niet of ik dat wat vind...
Ik ben erg geïnteresseerd naar jullie ervaringen en mening!