Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Een SRAD hoeft niet veel te kosten hoor, maar goedkoop is vaak ook duurkoop. Hangt uiteraard ook van jezelf af hoe kritisch je bent en wat je er allemaal aan wilt doen🙈. Als ik zie wat voor geld er in de mijne gestoken is dan had ik daar ook minimaal een k4/k5 model van kunnen kopen raceklaar.
Ik heb het speclijstje er voor de grap even bijgezet;

☆ Brembo RCS rempomp + reservoirkit
☆ Race topkuipsteun
☆ Acumen gearindicator
☆ Akrapovic einddemper
☆ HEL stalen remleidingen
☆ K tech veren voorkant
☆ WP achterschokbreker
☆ Hayabusa remklauwen met technium dual carbon remblokken
☆ Aangepast subframe
☆ Active snelgas
☆ Domino handvatten
☆ Domino stuurschakelaar
☆ PP Clipons
☆ Valter moto remschakelset
☆ R&G asprotectie
☆ R&G valblokken
☆ R&G bobbins
☆ Carbon hugger
☆ Hyperpro stuurdemper
☆ Dynojet kitje
☆ BMC luchtfilter
☆ Stompgrip op de tank
☆ Complete racekuip met Fabri ruitje
☆ Haakse ventielen op alle velgen
☆ Carbonadi blokbescherming
☆ Pro Bolt remklauwbouten voor en achter
☆ PP koppelingshendel
☆ PP remhendelbeschermer
☆ PP tankdop
☆ Stuuruitslagbeperking
☆ Olie aftapplug Pro Bolt
☆ Translogic quickshifter
☆ Regenlicht met externe schakelaar
☆ Starlane laptimer
☆ Carbon hugger
☆ Extra velgen met regenbanden
☆ Extra achtervelg
☆ Extra kuipset

Op MP zullen ze er slechts 700EURO voor bieden .Ik kan/wil er wel 200EURO meer ervoor gegeven :+
 
Op MP zullen ze er slechts 700EURO voor bieden .Ik kan/wil er wel 200EURO meer ervoor gegeven :+
Juist, jij hebt mij door. :t
Mijn hobby is juist om motoren voor een grijpstuiver te kopen, beetje opknappen, jaartje mee rijden en dan met een beetje winst of verlies te verkopen. Hoef er niet persé wat op te verdienen, het is immers hobby.
Hoeven ook niet echt mooi/praktisch/comfortabel te zijn, daar heb ik een gsx1400 voor.
 
oke bedankt dan zou ik hem kunnen gebruiken op de k5 wand heb er nog een liggen van de k1
1617531241357.png



1617531326051.png
 
Juist, jij hebt mij door. :t
Mijn hobby is juist om motoren voor een grijpstuiver te kopen, beetje opknappen, jaartje mee rijden en dan met een beetje winst of verlies te verkopen. Hoef er niet persé wat op te verdienen, het is immers hobby.
Hoeven ook niet echt mooi/praktisch/comfortabel te zijn, daar heb ik een gsx1400 voor.

Er zijn genoeg SRAD motoren te koop voor een grijpstuiver.

Probleem zijn vaak de dure opties die op circuitmotoren zitten.Daarom verkoop ik ( vaak ) m'n circuitmotoren zonder al die dure opties, zodat de MP centen ne***kers ook hun slag kunnen slaan })
 
Ben geen centen neuker, want dan zou ik elke keer veel afdingen. Ik maak daarentegen wel gebruik van goedkoop aangeboden motoren.
En een cirquitfiets maken zou ik ook zelf doen, ook onder het kopje hobby.
nou wat let je? staan zat Sradjes te koop!😉
en daarna hangt het er maar net vanaf wat je wensenlijst en ervaring is, de hobby wordt vanzelf duur 🤣 maar geeft zoveel lol👍
 
Nou ik koop liever een kant en klare circuitbrommer. Stuk goedkoper dan zelf er een zooi onderdelen voor moeten kopen :P

Ik koop een motor dan ook voor het rijden niet voor het sleutelen, waar ik overigens geen hekel aan heb maar niet mijn eerste keuze!
 
Voor het geld waar ik de fietsen voor koop zul je niet snel een kant-en-klare racefiets voor kunnen kopen.
Even een opsomming:
Gs500e €400
Gsx 600f €100
Gsx 600f €125
Gpz600 €250
Kawa kz750 in uncle bunt frame €90
Cbr600 €75
Gsxr-600w €250.
 
Voor het geld waar ik de fietsen voor koop zul je niet snel een kant-en-klare racefiets voor kunnen kopen.
Even een opsomming:
Gs500e €400
Gsx 600f €100
Gsx 600f €125
Gpz600 €250
Kawa kz750 in uncle bunt frame €90
Cbr600 €75
Gsxr-600w €250.
Als je van een straat cbr van €75 een circuitfiets wilt maken dan kun je beter een kant en klare kopen zoveel als je er dan in moet gaan pompen _O-
 
Voor het geld waar ik de fietsen voor koop zul je niet snel een kant-en-klare racefiets voor kunnen kopen.
Even een opsomming:
Gs500e €400
Gsx 600f €100
Gsx 600f €125
Gpz600 €250
Kawa kz750 in uncle bunt frame €90
Cbr600 €75
Gsxr-600w €250.
En om van die fietsen een echt complete circuitmotor te maken ben je nog steeds duur uit.
 
Als idee, ik ben op streng budget een srad 600 aan het bouwen zodat er geld overblijft om te rijden ;)
Motor voor 650
Kappen geruild voor schadekappen +250
Rcs19 2e hands 100
Shock met sterkere veer 50
Kuipruitje aliexpress 10
Nieuwe hyperpro voorvorkveren+olie 115
Nieuwe sinter remblokken 80
Setjes ex racebanden 50-80 per set
Racekontje 50
Racekuip 30
Li ion accu 50
RVS uitlaatsysteem incl demper 60

Dus voor ongeveer 1000 euro ben ik klaar, maar heb wel geluk gehad met kuipwerk kunnen ruilen/verkopen.
 
Heb je dit wel eens gedaan? Ik ben benieuwd dan naar je aan- en verkoopprijs en de specs
Had de bedoeling om de gsxr-600w te gebruiken, alleen iets met corona. En daar ik in 2001 voor het laatst op het circuit geweest ben, heb ik geen illusie dat ik snelle rondes ga rijden. Wel makkelijk lichter te maken, de koplamp weegt al 4 kilo denk ik. Voor een incidenteel circuitdagje ga ik natuurlijk geen hele fiets ombouwen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan