Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

die kneedown komt vanzelf....des te meer je er mee bezig gaat des te lastiger het wordt. zoek de ontspanning dan komt het vanzelf, ga je forceren dan brengt het weinig althans dat is mijn ervaring. volgend jaar paar circuitdagen pakken en voordat je het weet heb je hem.
 
  • Leuk
Waarderingen: vino
Lang? Willem is lang, ik ben maar 1m80 ;)

Platter nee, minder snel ja. Ik weet de hellingshoeken zo niet, maar stel dat ik vanaf 40 graden mijn knie al aan de grond kan leggen zal dat met kortere benen bij 45 graden zijn. Echter ook met kortere benen hoeft dat geen probleem te zijn.
Als je ellebogen zelfs aan de grond kan krijgen...
...maar... zegt 'ie... man! lang zat _O-

God nee! Als ik dát voor elkaar krijg kan dat alleen maar betekenen dat de glimmende kant omgekeerd ligt :N

dat klopt....en oefen dan inderdaad op een circuit en niet op de weg😉
O-)
Mwoah, zo ben ik ook begonnen. Verlaten industrieterrein met mooie overzichtelijke bekende bocht.
Ik ben ook jong geweest 😂
Box ouwe 👊
 
Mwoah, zo ben ik ook begonnen. Verlaten industrieterrein met mooie overzichtelijke bekende bocht.
Ik ben ook jong geweest 😂

ik ook hoor alleen ben ik nu 3 kinderen verder....en adviseer ik iedere motorrijder die wil knallen het circuit op te gaan. iets met verantwoorde en meer gevaren zien vergeleken met toen ik jong was. al ben ik met mijn 42 jaar nog steeds Jong van geest 😂
 
Over een paar weekjes 37... maar als ik mijn pa’s FJR jat... euh leen gaan standaard die voetsteunen aan de grond 😇

Maar nog steeds vind ik vanmezelf dat ik wel met verstand rij, vroegah met de auto 😬 Dat dat allemaal goed is gegaan... 🤦🏻‍♂️
 
nou juist vanwege de vele boetes en ook crashes ben ik jaren geleden het circuit op gegaan. vorig wel weer een straatmotor gekocht na 3 jaar in het buitenland te hebben gewoond, maar afgelopen februari weer verkocht wegens te weinig tijd en de lol op de weg ontbrak ook zeg maar...maar goed mocht er ooit weer meer tijd komen dan komt er waarschijnlijk wel weer een straatmotor
 
voorlopig genoeg aan deze 2 jongens al staat de k1 wel te koop maar dat wil niet erg vlotten
20180901_143843.jpg
 
Wauw! Ik hoop tzt ook nog eens een circuitmotor erbij te kunnen hebben. Met het hele rattenplan er omheen als een busje of een aanhangwagen, spanbanden en weet ik het allemaal niet.
Het is risicovol om met een straatmotor op het circuit te rijden maar bij gebrek aan beter voldoet het prima. Trouwens voorlopig zijn het nog onschuldige trainingen voor mij dus goed te doen zo
 
Wauw! Ik hoop tzt ook nog eens een circuitmotor erbij te kunnen hebben. Met het hele rattenplan er omheen als een busje of een aanhangwagen, spanbanden en weet ik het allemaal niet.
Het is risicovol om met een straatmotor op het circuit te rijden maar bij gebrek aan beter voldoet het prima. Trouwens voorlopig zijn het nog onschuldige trainingen voor mij dus goed te doen zo

zo zijn de meeste van ons begonnen eerst met straatmotor en daarna wordt het steeds meer verslavend en komt de hele rattenplan erbij haha....zou nog wel willen zacc-en net als Roy maar ben zoveel van huis. hoop dat het er volgend jaar van komt eindelijk!
 
Wauw! Ik hoop tzt ook nog eens een circuitmotor erbij te kunnen hebben. Met het hele rattenplan er omheen als een busje of een aanhangwagen, spanbanden en weet ik het allemaal niet.
Het is risicovol om met een straatmotor op het circuit te rijden maar bij gebrek aan beter voldoet het prima. Trouwens voorlopig zijn het nog onschuldige trainingen voor mij dus goed te doen zo

Hoofdreden voor mij om met een circuitmotor en AHW te gaan is dat als ik op mijn plaat ga ik de motor op de AHW kan pleuren en gewoon naar huis kom. Jij moet een olie lekkend wrak de trein in nemen en denk dat ze dat niet waarderen ;)
(Niet om je bang te maken hoor. En ik heb dan ook nog nooit in 14 jaar zo'n klapper gemaakt dat de motor niet mee rijdbaar was.

Wat is zacc-en?

Voorheen heette (R)en(S)portschool(Z)andvoort (de organisatie achter mijn races) ZAC. Zoals al vermeld, ZomerAvondCompetitie. DIe titel dekt de lading al jaren niet meer dus vandaar nu RSZ.
 
Ik ben juist bang dat ik met die trainingen de techniek ga gebruiken op straat, die kennis en kunde heb ik al met de auto en dat lijkt mij niet zo handig voor mijn rijbewijs. Ik ben al een stevige rijder en maak veel kilometers, dan moet het wel leuk blijven. Veel meegereden met ervaren jongens waarvan een aantal ook circuit hebben gereden, en die gaan op straat niet eens verzitten, zeggen ze ook, alleen met het lichaam opzij en kop naar de spiegel. Zeker op straat breng je met verzitten toch ietwat onrust in de motor en aangezien de kans op grind en zand groot is. Daar is wel wat voor te zeggen. Knietje aan de grond, tsja, leuk? Ik zou met verdraaien van mijn voet en het uitsteken van mijn been op veel bekende plekken een knietje op de grond kunnen leggen, maar ik heb er echt de behoefte niet voor. :P

Mooi verschil om te zien tussen mij en een maatje qua houding:
07-14-2018-16-800x450.jpg

Plus idd het risico met circuitdagen stel je legt hem plat, ik heb niks anders en moet toch nog naar huis kunnen. :P
 
Ik ben juist bang dat ik met die trainingen de techniek ga gebruiken op straat, die kennis en kunde heb ik al met de auto en dat lijkt mij niet zo handig voor mijn rijbewijs. Ik ben al een stevige rijder en maak veel kilometers, dan moet het wel leuk blijven. Veel meegereden met ervaren jongens waarvan een aantal ook circuit hebben gereden, en die gaan op straat niet eens verzitten, zeggen ze ook, alleen met het lichaam opzij en kop naar de spiegel. Zeker op straat breng je met verzitten toch ietwat onrust in de motor en aangezien de kans op grind en zand groot is. Daar is wel wat voor te zeggen. Knietje aan de grond, tsja, leuk? Ik zou met verdraaien van mijn voet en het uitsteken van mijn been op veel bekende plekken een knietje op de grond kunnen leggen, maar ik heb er echt de behoefte niet voor. :P

Mooi verschil om te zien tussen mij en een maatje qua houding:
07-14-2018-16-800x450.jpg

Plus idd het risico met circuitdagen stel je legt hem plat, ik heb niks anders en moet toch nog naar huis kunnen. :P

nu is het denk ik wel zo dat de kick die je vind op het circuit niet vind op de weg, op het circuit volgt de ene bocht na de andere. zeker in Nederland moet je onderhand zoeken naar die ene bocht. ik heb het wel zo ervaren dat door het circuitrijden ik op de weg niet meer zo nodig op zoek hoef naar die ene bocht zeg maar....en inderdaad circuit op met je straatmotor en dan crashen is minder. al kost crashen met een circuitmotor ook het nodige weet ik uit ervaring🙈
 
Ik ben juist bang dat ik met die trainingen de techniek ga gebruiken op straat, die kennis en kunde heb ik al met de auto en dat lijkt mij niet zo handig voor mijn rijbewijs. Ik ben al een stevige rijder en maak veel kilometers, dan moet het wel leuk blijven. Veel meegereden met ervaren jongens waarvan een aantal ook circuit hebben gereden, en die gaan op straat niet eens verzitten, zeggen ze ook, alleen met het lichaam opzij en kop naar de spiegel. Zeker op straat breng je met verzitten toch ietwat onrust in de motor en aangezien de kans op grind en zand groot is. Daar is wel wat voor te zeggen. Knietje aan de grond, tsja, leuk? Ik zou met verdraaien van mijn voet en het uitsteken van mijn been op veel bekende plekken een knietje op de grond kunnen leggen, maar ik heb er echt de behoefte niet voor. :P

Mooi verschil om te zien tussen mij en een maatje qua houding:
07-14-2018-16-800x450.jpg

Plus idd het risico met circuitdagen stel je legt hem plat, ik heb niks anders en moet toch nog naar huis kunnen. :P

Nou, dat op de foto maakt geen fluit verschil in rijden. Dat schaar ik onder automatisme. En onrust door verzitten brengt geen gevaar. Sterker nog, als er wat ligt en rijder 1 gaat echt verzitten en rijder 2 niet zal rijder 2 eerder liggen als ze wel even hard rijden. Dit omdat rijder 2 de motor platter moet leggen voor een bocht als de rijder die verzit en dus ook meer kracht op zijn band zet.
Zet je daadwerkelijk verschil in snelheid erbij is het een ander verhaal.

En wat Gixxer750srad zegt klopt wel, doordat ik al veel op circuit zit hoef ik niet zo nodig als een malle op de weg, heb niet voor niets geen racer op de weg meer (op mijn 125 en 250cc na dan)
 
  • Leuk
Waarderingen: btb
Mwow dat van geen verschil dat durf ik te betwijfelen. Ik hoef veel minder de motor af te schuinen dan mijn kameraad doet, dat is wat je bedoelt met de kracht die je op de band zet. Maar idd, ik snap zeker wat jullie bedoelen. :)
 
Op de foto de 2 zichtbare rijders (voorste recht en achterste, jij neem ik aan) zal er bij dezelfde snelheid amper verschil in benodigde hellingshoek zijn. Tuurlijk, er is verschil, maar niet zoveel dat het echt veel uitmaakt. Tussen verzitten, echt ernaast hangen of alleen je hoofd kantelen natuurlijk wel.

Maar op de weg verzit ik hoogstens zo ver in bochten die ik ken/goed kan overzien en dus ook een uitweg weet mocht er toch wat op de weg liggen. Anders lekker zoals op de foto puur met bovenlichaam wat hangen.

Ach, als je maar op jouw manier lekker rijd dat is het enige dat boeiend is :]
 
Ik heb mn nieuwe spatbord binnen, hier zitten geen gaatjes in -O-. Wel is duidelijk te zien waar ze moeten komen, maar met een centerpons, er een centergaatje in beuken lijkt me niet echt handig. Zit zelf te denken om met een heel klein boortje met de hand een centergaatje te maken, en dan met een blokje hout eronder verder te boren. Iemand hier ervaring mee?
 
Terug
Bovenaan Onderaan