Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Bijlagen

  • PXL_20240211_152051927.jpg
    PXL_20240211_152051927.jpg
    663,8 KB · Weergaven: 0
Net ff gewogen voor de gein.
Originele srad voorbochte: 6,4kg
Ori demper: 4,9kg
Dus 11,3kg totaal.


Akra tita set 4,4kg totaal.
1,8 demper
1,8 voorbochten en link pijp
0,8 flensen en veertjes

De rvs voorbochten wegen 1kg meer dan de Tita bochten.
 
Wel leuk om te vergelijken ja! Als ik eens tijd heb, zal ik kijken wat de combinatie van K5 1000cc titanium spruitstuk met RVS linkpijp en carbon demper die ik onder mijn SRAD heb hangen weegt. Het originele spruitstuk vond ik in ieder geval wel flink zwaar voelen vergeleken met wat ik nu heb.
 
Past op de srad!
En dan als vergelijk, het 2brothers systeem met titanium demper die erop zat weegt 6kg
Wel leuk om te vergelijken ja! Als ik eens tijd heb, zal ik kijken wat de combinatie van K5 1000cc titanium spruitstuk met RVS linkpijp en carbon demper die ik onder mijn SRAD heb hangen weegt. Het originele spruitstuk vond ik in ieder geval wel flink zwaar voelen vergeleken met wat ik nu heb.
 

Bijlagen

  • PXL_20240213_221309683.jpg
    PXL_20240213_221309683.jpg
    634,3 KB · Weergaven: 0
  • PXL_20240213_215003960.jpg
    PXL_20240213_215003960.jpg
    847,3 KB · Weergaven: 0
Hi all, vraagje. M'n SRAD is toe aan een nieuw setje banden, er ligt nu 180/55/17 op maar wil eigenlijk richting 190. Ik weet dat ze standaard geleverd zijn met 190/50/17 achter, maar denk dat de band dan te plat wordt tov van wat er nu onder ligt. Weten jullie of 190/55/17 ook past in een 750 achterbrug, of kan ik dan beter gewoon voor 180/55/17 gaan?
 
Laatst bewerkt:
Heb je de standaard K5 link pijp en demper ook geplaatst? Of moest je aanpassingen doen?

190/60 past zelfs in de 600 achterbrug ;)
Qua breedte gaat dat prima. Alleen naar voren toe wordt het soms krap met kuipwerk en bandenwarmers.
Als je zorgt dat je je achter as ver genoeg naar achter kan monteren is er geen probleem.
 
Heb je de standaard K5 link pijp en demper ook geplaatst? Of moest je aanpassingen doen?

190/60 past zelfs in de 600 achterbrug ;)
Qua breedte gaat dat prima. Alleen naar voren toe wordt het soms krap met kuipwerk en bandenwarmers.
Als je zorgt dat je je achter as ver genoeg naar achter kan monteren is er geen probleem.

Ik heb 'm zo gekocht, het zijn K5 headers en denk ook linkpijp aangezien deze ook uit titanium is, met een klassieke Bos dempert. Er zit een adapter tussen (zie witte schijf tussen demper en linkpijp) :
zijaanzicht.jpg

Ik rijd geen circuit (althans niet incl bandenwarmers) dus dat mag geen probleem zijn. Ging me vooral om de fit icm de brace op de achterbrug die de 600 niet heeft, vandaar mijn vraag. Maar thanks, dan ga ik toch een maatje groter naar 190/55, staat toch een stuk beter m.i. :)
 
Advies gevraagd voor gsx-r 750 k1:
Huidige tandwielen 17-42. Wat zou beste zijn voor circuit? 16-44? En past dat met huidige ketting?
Snelgas. Welk merk/type zou goed zijn?
Achter schokbreker. Is er een plug and play upgrade, of moet de huidige revisie incl nwe veer?
 
Advies gevraagd voor gsx-r 750 k1:
Huidige tandwielen 17-42. Wat zou beste zijn voor circuit? 16-44? En past dat met huidige ketting?
Snelgas. Welk merk/type zou goed zijn?
Achter schokbreker. Is er een plug and play upgrade, of moet de huidige revisie incl nwe veer?
Rij je ook veel op de weg?
Welk circuit(s)?
Welke rondetijden?
Snelgas zie techniek de how-to’s, heb ik een R6 hendel aanpassing staan.
Schokbreker, wederom rondetijden? Huidige servicen, 2e hands nieuw zal je net zo goed moeten servicen.
 
Advies gevraagd voor gsx-r 750 k1:
Huidige tandwielen 17-42. Wat zou beste zijn voor circuit? 16-44? En past dat met huidige ketting?
Snelgas. Welk merk/type zou goed zijn?
Achter schokbreker. Is er een plug and play upgrade, of moet de huidige revisie incl nwe veer?
Ik heb een domino snelgas met het meest agressieve wieltje erin. slag is nu een beetje minder dan 90 graden. Ik ben er blij mee.
Achterschokbreker heb ik nog standaard, maar de beste upgrade (zonder een hele kostbare aftermarket) zou zijn een schokbreker van een K4/K5 en die laten reviseren en evt. aanpassen wat betreft de shimstack. Ik heb zo'n ding klaarliggen, maar nog niet gedaan. Ben nog tevreden met het standaard ding.
 
Rij je ook veel op de weg?
Welk circuit(s)?
Welke rondetijden?
Snelgas zie techniek de how-to’s, heb ik een R6 hendel aanpassing staan.
Schokbreker, wederom rondetijden? Huidige servicen, 2e hands nieuw zal je net zo goed moeten servicen.
Meer straat dan circuit. Maar ik rij weinig.
Voornamelijk Zolder. 1.50.5
Schokbreker: staat van onderhoud onbekend.
 
Ik heb een domino snelgas met het meest agressieve wieltje erin. slag is nu een beetje minder dan 90 graden. Ik ben er blij mee.
Achterschokbreker heb ik nog standaard, maar de beste upgrade (zonder een hele kostbare aftermarket) zou zijn een schokbreker van een K4/K5 en die laten reviseren en evt. aanpassen wat betreft de shimstack. Ik heb zo'n ding klaarliggen, maar nog niet gedaan. Ben nog tevreden met het standaard ding.
Domino snelgas. Genoteerd.
Schokbreker dan beter huidige service'n en andere veer gok ik.
 
Domino snelgas. Genoteerd.
Schokbreker dan beter huidige service'n en andere veer gok ik.
bij dat snelgas moet je alleen even opletten met de kabels. Ik maak die altijd zelf, of de standaard kabels ook gaan passen weet ik dus niet. Als je ze zelf wil maken kun je HIER alle benodigde spulletjes vinden. Topzaakje.
En hoe het zit met de standaard achterschokker wat betreft service durf ik je niet te zeggen. Het grote voordeel van die K4/K5 unit schijnt te zijn dat daar een veel betere dempingsschroef en plunjer in zit. Dus dan is het verschil per klikje veel beter merkbaar. Kan wel zijn dat daar andere shims in moeten als je het bereik van je demping wil verschuiven, maar dat hangt natuurlijk van een hoop zaken af. Ik heb mijn K4/K5 unit nog niet open gemaakt dus het fijne weet ik er ook nog niet van.
 
Meer straat dan circuit. Maar ik rij weinig.
Voornamelijk Zolder. 1.50.5
Schokbreker: staat van onderhoud onbekend.
Dan zou ik niet te gek gaan qua vertanding. Beetje lastig in te schatten, ik ken Zolder niet zo goed dus kan slecht vergelijken met wat voor vertanding dan daar fijn rijden is en ook nog fatsoenlijk mee op de weg te rijden is.

1:50 op een standaard fiets is al netjes, voldoet de huidige shock niet? Dan zou ik eerst eens voor service gaan en met de vering specialist overleggen of hij adviezen heeft al denk ik dat na servicen de fiets al heel anders aanvoelt.
Of zoals gezegd een k4-5 shock zoeken en die laten servicen, uiteindelijk zelfde taken alleen de kosten van de shock komen er dan nog bij.

Die R6 aanpassing voor snelgas is een paar tientjes. Domino's ed zijn vrij prijzig.
 
Ik rij op Zolder met een vertanding van 16 : 42 Dat is voor slechts één tandje kleiner dan standaard.
En ik gebruik nu alleen de 2e, 3e en 4e versnelling:X (kom maar door met dat commentaar ja;)) Maar daar hobbel ik wel steady 1:48 mee met een GPS topsnelheid van 220Km/uur voor de eerste chicane en de eerste linker. 4e versnelling zit nu tegen de begrenzer aan dus komend seizoen wordt het anders. Kijken of het uitmaakt....

@Dennis Timmermans deze vertanding is wellicht dus nog te doen op straat (al komt deze fiets niet op straat) en op circuit werkt het voor alles tot 1:48 prima.
 
Dan zou ik niet te gek gaan qua vertanding. Beetje lastig in te schatten, ik ken Zolder niet zo goed dus kan slecht vergelijken met wat voor vertanding dan daar fijn rijden is en ook nog fatsoenlijk mee op de weg te rijden is.

1:50 op een standaard fiets is al netjes, voldoet de huidige shock niet? Dan zou ik eerst eens voor service gaan en met de vering specialist overleggen of hij adviezen heeft al denk ik dat na servicen de fiets al heel anders aanvoelt.
Of zoals gezegd een k4-5 shock zoeken en die laten servicen, uiteindelijk zelfde taken alleen de kosten van de shock komen er dan nog bij.

Die R6 aanpassing voor snelgas is een paar tientjes. Domino's ed zijn vrij prijzig.
Hoeveel scheelt die R6 hendel "uitslag" tov een SRAD hendel? Klinkt als het overwegen waard.
 
Mijn target voor dit jaar is om in ieder geval onder de 1.50.0 te komen.
Fiets is verder standaard, maar erg traag op exit, en hij vreet mijn achterband (supercorsa v2) op aan rechterkant.
Vering is al een keer gechecked door HK in Tiel en deze concludeerde wel dat alles in gezonde technische staat verkeerde.
Voorvering heeft een hyperpro sticker. Onbekend of dit er ook daadwerkelijk in zit.
Snelgas R6 ga ik sws doen. Easy Fix.
Achtershock zou ik evt ook enkel een andere veer kunnen proberen.

Fiets is gewoon standaard straat fiets, maar andere gearing kan ik natuurlijk vrij simpel aanpassen. 16-44 klinkt dus iets te aggressief zoals ik begrijp.

Bedankt voor jullie reacties zover 👍
 
Dit was mijn (nieuwe) band na 5 sessies.

De rullen op de rand heb ik er reeds op straat weer afgereden op deze foto 😉

En ja, ik moet eerder op het gas, ik weet het. Maar ik ga graag heel naar huis, en hoef geen races te winnen 😂
 

Bijlagen

  • 20231219_203044~2.jpg
    20231219_203044~2.jpg
    367,6 KB · Weergaven: 0
Dit was mijn (nieuwe) band na 5 sessies.

De rullen op de rand heb ik er reeds op straat weer afgereden op deze foto 😉

En ja, ik moet eerder op het gas, ik weet het. Maar ik ga graag heel naar huis, en hoef geen races te winnen 😂
Dit lijkt mij cold tear , dus een banden spanning probleem. Rijd je met warmers? Welke druk meet je wanneer je van de baan komt?

R6 hendel rijd ik nu 3 jaar mee; ideaal.
Vooral ook omdat je originele knoppen winkel gewoon past. Gas is een stuk korter, maar nog prima voor op straat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan