Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

En dat Zolder de rechterkant van je banden opvreet is wel een bekend euvel. Ik draai na elke dag Zolder mijn achterband om, scheelt nogal :t
Traag bij de exit gaat wel veranderen als je voor een tandje kleiner monteerd. En zoals je zelf al schrijft is eerder op het gas natuurlijk een dingetje.... Heel naar huis heeft absoluut de voorkeur:t

@Dennis Timmermans Heb je al dagen gepland staan voor Zolder?
 
En dat Zolder de rechterkant van je banden opvreet is wel een bekend euvel. Ik draai na elke dag Zolder mijn achterband om, scheelt nogal :t
Traag bij de exit gaat wel veranderen als je voor een tandje kleiner monteerd. En zoals je zelf al schrijft is eerder op het gas natuurlijk een dingetje.... Heel naar huis heeft absoluut de voorkeur:t

@Dennis Timmermans Heb je al dagen gepland staan voor Zolder?
25-07 alleen nog maar. Wil meer, maar eerst moto eens goed klaarmaken.
 
Goedemiddag!

In de zoektocht naar betere achterschokbreker, had ik eens gekeken welke ik nu had. Op schokbreker staat S335-00. Maar als ik die Google is die van een 600 (ipv mijn 750).

Klopt dit?
 
Over vering gesproken.... Wanneer is het aan te raden onderhoud uit te voeren? mijn voor poten zijn nog nooit open geweest voor revisie (tot dus ver ook nog geen sporen van lekkage op de keerringen ofzo * klop nu heel hard op hout!) Maar is dit aan te raden preventief?
 
Over vering gesproken.... Wanneer is het aan te raden onderhoud uit te voeren? mijn voor poten zijn nog nooit open geweest voor revisie (tot dus ver ook nog geen sporen van lekkage op de keerringen ofzo * klop nu heel hard op hout!) Maar is dit aan te raden preventief?
Olie veroudert, dus zal de vering minder/anders worden.
Op de circuitmotor doe ik het elke 2 jaar, wegmotor vind ik het minder spannend maar als het nog nooit is gedaan kan het geen kwaad.
 
Iemand van hier wel eens bij motorsportschool de expert circuit training gedaan? Ik heb me voor 6 mei ingeschreven en ben benieuwd wat me te wachten staat :+
 
Ik heb de training nooit gedaan. Alleen beginners en advanced. Maar ze roepen zelf dat je de overstap van minder snel naar snel zou moeten kunnen maken na deze training... Dus de vraag is een beetje wat voor rondetijden je nu draait op Zolder? grens tussen minder snel en snel ligt ergens rond 1:55 op een normale circuitdag.
 
Oef... daar moet je wel een beetje mee uitkijken als je het mij vraagt. Niks zo ellendig als dat je meteen vanaf de eerste sessie het tempo van je groepje niet lekker kan bijbenen. Dat is vragen om vervelende situaties. Even bellen of je toch bij advanced mag meedoen?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me de tyfus schrok de eerste keer dat ik in het snelle groepje reed, ik heb toen zelf gevraagd om na de middag weer in het minder snelle groepje te mogen rijden. Maar dat was hem toch ook niet meer. Reed ik bijna bij iemand achterop omdat die veeeeel vroeger op de rem ging dan ik verwacht had. Ik moest gewoon wennen aan een nieuwe motor en slicks, dus even knop om en gas op dat hok. Na dat middagje altijd comfortabel in het snelle groepje gereden.
 
In ieder geval dubbelgesinterde als je het mij zou vragen. Ongeacht of dat voor straat of circuit of gecombineerd is. Welk merk is dan een beetje afhankelijk van eigen ervaring, of voorkeur of €€. Ik heb best veel EBC's gehad en dan in de HH (dubbelgesinterd) uitvoering. was ik altijd heel tevreden over.
 
Ik douw altijd gesinderde brembo's in al mijn klauwen, met de rode backplates. Goeie ervaringen mee tot nu toe, maar wellicht zou het goedkoper kunnen. Ik vind het bijterige van de blokken erg fijn. Geen idee of andere merken dat ook hebben.
 
Ik douw altijd gesinderde brembo's in al mijn klauwen, met de rode backplates. Goeie ervaringen mee tot nu toe, maar wellicht zou het goedkoper kunnen. Ik vind het bijterige van de blokken erg fijn. Geen idee of andere merken dat ook hebben.
Neigde al naar deze, had ze ook op mijn Honda CBR. Thanks voor de tip, deze zijn 't geworden
 
Ok, ik heb het volgende aan de gang:
Mijn GSXR600 K4 met 26dkm kreeg steeds meer last van het wellicht bekende naks (nokkanaskettingspanner, leuk voor 3x woordwaarde @ scrabble) geratel. Daardoor een afspraak gemaakt bij m'n to-go shop, om hier naar te kijken/deze te laten vervangen (en gezien de km. stand ook volgens fabrieksspec. de klepspeling te laten controleren).
Ik had adhv onderzoek op internet aangedragen om wellicht een handmatige naks te hanteren, echter werd ) aangeraden om toch een OEM naks te hanteren, omdat de motor voor straatgebruik wordt gehanteerd. Helemaal prima, als dat het advies is. Betreffende shop heeft eerder een Powercommander 5 geinstalleerd en al zeg ik het zelf, perfect afgesteld, dit icm een quickshifter maakt het een nog heerlijkerererere motor om te rijden, en ik ieder dag wanneer mogelijk weer niet kan wachten om er weer op te stappen. Wel nu, de volgende zaken zijn in de klus meegenomen:

- Nieuwe OEM naks gemonteerd
- Klepspeling controle
- Bougies vervangen
- 1x bobine vervangen
- Nieuwe ketting+tandwiel

Vervolgens:
- Algehele stevige vibratie over de hele motor, over de hele toerenrange. Na 10 minuten beginnen m'n handen al te tintelen. (afgelopen jaar een trip van 5 dagen naar het zwarte woud gemaakt, de hele heenweg (ong. 5 uur) met 10 minuten pauze gedaan en had nog uren door kunnen rijden).
- Motor warmer dan normaal
- Minder vermogen, merkbaar over alle versnellingen, met name in de 3
- Rauwere en minder vlotte vermogensafgifte
- Ik heb 2 maps voor de PC, eentje voor met, en eentje voor zonder db killer. Het aanpassen van de mapping gaat via een knopje onder de buddy. Eerder zorgde dit voor een merkbaar verschil in stationair toerental, en daarbij vanzelfsprekend ook in vermogen.
Dit verschil is niet meer merkbaar.

Genoemde zaken heb ik gemeld, de beste man heeft aangeboden om de hele motor te reverse-engineeren (powercommander bedrading, bougies, bobine), en niets kunnen vinden. Hij zag in de PC map een iets (echter te verwaarlozen) andere waarde, en heeft hiervoor een nieuwe dyno gedraaid en afgesteld. Helaas zonder resultaat.

Forums afstruinend vind ik zaken als;
- Engine mounts
- Koppelingspakking
- Flink in de toeren jagen/redlinen (?), kijken wat 'ie daarna doet (dat de naks echt net niet goed zit op de nokkenasketting, en na genoemde actie wel)

Hebben jullie enig idee/tips/advies? Of komt bovenstaande wellicht bekend voor?

Gezien de symptomen en wat er aan gedaan is (in principe vrij weinig op het nokkenas/motor gedeelte, enkel de NAKS) neig ik toch naar het niet goed functioneren van de powercommander?

Alvast super bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan