Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

1L wanneer die eenmaal blijft branden bij de K8, maar zal vast wat marge in zitten ga ik van uit.

Anders het laatste stukje duwen. _O-

Ik zal opletten hoeveel ik er in kan doen. Ook wel interessant.
 
Beste mensen:

Ik heb sinds kort een '96 SRAD 750(gekocht om volgend seizoen rustig te beginnen met circuitrijden), en heb een probleempje, mijn snelheidsmeter doet helemaal niets meer. Ben al een paar dagen aan het zoeken naar een werkplaatshandboek maar er nog geen 1 (iig niet zonder 2 weken levertijd) kunnen vinden. Kunnen jullie me vertellen waar de snelheidssensor zit bij dit ouwe beesje? Lijkt me handig om daar te beginnen, aangezien de toerenteller het verder wel doet.

Mvg,
Dennis de Mol
 
Bij mijn circuitmotor doet de snelheidsmeter het ook niet. Deze blijft op 0 staan.

In mijn geval is het zo dat er geen draad loopt vanaf de ecu naar de snelheidsmeter. In de kabelboom is dit draadje er tussen uit gehaald (of zat er nooit in, geen idee).

Het is wel vaker bij circuitmotoren dat de snelheidsmeter het niet doet. Bij Yamaha's ook wel eens gezien en dan gaf het de temperatuur aan ipv snelheid.

Kan natuurlijk bij jouw motor om een andere reden zijn, maar volgens mij is het omdat de snelheid niet erg relevant is. Je bent er druk met rijden dat je geen tijd hebt om te kijken hoe snel je rijdt. :o

Voor de sensor locatie vond ik onderstaande.
SOLVED: Hi, i have a 1996 gsxr 750 srad and was wondering - Fixya
 
Laatst bewerkt:
Het is gewoon nog een straatmotor, en is er 2 weken geleden tijdens het rijden mee opgehouden. Heb tijden niet met clip-ons gereden(rij verder nog een supermoto en een KTM 990), dus ben op straat eerst nog wat aan het wennen. Daar is het wel makkelijk om te weten hoe hard ik rij ;)
 
Ah zo.
Dan zal er inderdaad wel iets mis mee zijn.

Op straat is het wel "handig" ja :+
 
Goedemiddag, ik zal mezelf ook maar is even voorstellen,

ik ben Tommy 24 jaar oud en kom uit de o zo mooie polder.
sinds gister ben ik de trotse eigenaar van een GSX-R 600 SRAD, wat misschien wel een oude bekende is van hier aangezien het mf stickertje nog op de plaat zit :} Dit is de eerste fiets waar ik op zal gaan rijden, wel heb ik nog een Honda CB-1 staan maar dit is een projectje wat ik al een jaar heb en waar totaal geen haast achter zit.

Ik zal even een fotootje van de SRAD bijvoegen, sorry voor de aardappel kwaliteit maar het was nog aardig donker vanochtend haha, meer foto's volgen.
Veel plezier met de Gixxer :t
 
Ik kon vandaag net geen 15 liter tanken volgens de pomp.

Theoretisch gezien zat er ergens dus nog iets van 1.5 liter in. Stom lampje! 8)7
 
Ja een rondje hardlopen op onbekend terrein...

“Mwoah als ik nu hier rechts en daar links is wel zo’n 5km” (Dat liep ik toen)...
Ja shit, weg opgebroken en dan ook dusdanig dat ik er zelfs lopend niet door ging dus toen werd het ineens 12,5km 😬

Ja dat zijn de lekkere loopjes... Als ik nou eens deze kant op ga, aan de voet van de Alpen tijdens vakantie, kom ik als het goed is weer op die doorgaande weg... Nou, meestal klopt dat dus niet... Heb ik ook eens 12km onverhard (wat ik wel lekker vind lopen overigens!) in een goed uurtje gedaan... _O-
 
  • Leuk
Waarderingen: vino
Dat is niet heel hard... Maar wel alles in het groen... 1 op 0,6 geloof ik...


Ja, die voorband die wordt gebruikt waarvoor die is... *D:Y

Ja gemiddeld is bij mij altijd 1 op 3,7-3,9. Maar zo in de klim... of nog erger met volle bak optrekken tegen een heuvel haal je zelfs 300 op 1 😂
 
Goedemiddag, ik zal mezelf ook maar is even voorstellen,

ik ben Tommy 24 jaar oud en kom uit de o zo mooie polder.
sinds gister ben ik de trotse eigenaar van een GSX-R 600 SRAD, wat misschien wel een oude bekende is van hier aangezien het mf stickertje nog op de plaat zit :} Dit is de eerste fiets waar ik op zal gaan rijden, wel heb ik nog een Honda CB-1 staan maar dit is een projectje wat ik al een jaar heb en waar totaal geen haast achter zit.

Ik zal even een fotootje van de SRAD bijvoegen, sorry voor de aardappel kwaliteit maar het was nog aardig donker vanochtend haha, meer foto's volgen.

Welkom. Zo mooie polder als de nop? 😁
 
Ik ben een beetje aan het orienteren voor ene GSXR 750 2011 of nieuwer. Wat zijn de grootste verschillen met de k4-k9? Iemand hier die overstapt gemaakt? Ik ben voornamelijk geinteresseerd in het circuitgebruik ervan :). Zit er nog bv verschil in echt vermogen?
 
Ik ben een beetje aan het orienteren voor ene GSXR 750 2011 of nieuwer. Wat zijn de grootste verschillen met de k4-k9? Iemand hier die overstapt gemaakt? Ik ben voornamelijk geinteresseerd in het circuitgebruik ervan :). Zit er nog bv verschil in echt vermogen?

Voor circuitgebruik pas je toch het nodig aan dus dat zegt niet heel veel.
Waarom 750 en geen 600 of 1000?
 
Voor circuitgebruik pas je toch het nodig aan dus dat zegt niet heel veel.
Waarom 750 en geen 600 of 1000?

Omdat ik een 1000 wat overweldigend vind qua vermogen en een 600 net een beetje matig, zonder upgrades en tuning. Met een 750 met pijp en custom mapping kun je iedere tot de top getunede 600 bijhouden en je lever je niet in op betrouwbaarheid. Een 750 jankt nog steeds net zo lekker als een 600, maar dan met een stukje meer koppel onderin. Ik rijd geen competitie, dus hoef niet in die klasses te vallen. Puur en alleen vrijrijden met circuitrijden.
 
"The GSX-R750 is devastatingly fast, at the track, or on the road and incredibly easy to ride too. It's so good, you wonder why anyone buys the Suzuki GSX-R1000, except to say `My Gixer's bigger than yours, yah-boo.'"
Motorcyclenews.com

"The perfect balance of power and agility. A lovely track bike and a stunning road machine. Seriously consider it over a 600."
Visordown.com

:+
 
Omdat ik een 1000 wat overweldigend vind qua vermogen en een 600 net een beetje matig, zonder upgrades en tuning. Met een 750 met pijp en custom mapping kun je iedere tot de top getunede 600 bijhouden en je lever je niet in op betrouwbaarheid. Een 750 jankt nog steeds net zo lekker als een 600, maar dan met een stukje meer koppel onderin. Ik rijd geen competitie, dus hoef niet in die klasses te vallen. Puur en alleen vrijrijden met circuitrijden.

Oke duidelijk.
Nu weet ik niet wat voor rondetijden je al rijd maar ook een 600 kan hard zat.

Maar vergelijk heb ik niet. Heb de k4 750 en nu L1 600 (met bijna 750 power) gereden.
Kon prima met de k4 uit de voeten maar heeft geen slipperclutch, L1 wel denk dat daar het grootste verschil voor ons amateurs in zit.
 
"The GSX-R750 is devastatingly fast, at the track, or on the road and incredibly easy to ride too. It's so good, you wonder why anyone buys the Suzuki GSX-R1000, except to say `My Gixer's bigger than yours, yah-boo.'"
Motorcyclenews.com

"The perfect balance of power and agility. A lovely track bike and a stunning road machine. Seriously consider it over a 600."
Visordown.com

:+
Ja en dit zijn artikelen over de k6/k7. Ik ben benieuwd wat het verschil is met de laatste versie...vanaf 2011.
 
Oke duidelijk.
Nu weet ik niet wat voor rondetijden je al rijd maar ook een 600 kan hard zat.

Maar vergelijk heb ik niet. Heb de k4 750 en nu L1 600 (met bijna 750 power) gereden.
Kon prima met de k4 uit de voeten maar heeft geen slipperclutch, L1 wel denk dat daar het grootste verschil voor ons amateurs in zit.

Ik vind het irritant om met moeite mensen in te halen. Als je een 750 hebt, kun je makkelijker op het rechte stuk langs een 600 op. Ik ben niet zo'n held in inhalen. Ik rijd 1.58.4 op een '98 750 op Assen.
 
Ik vind het irritant om met moeite mensen in te halen. Als je een 750 hebt, kun je makkelijker op het rechte stuk langs een 600 op. Ik ben niet zo'n held in inhalen. Ik rijd 1.58.4 op een '98 750 op Assen.

Ik zie het als uitdaging :)

Maar goed, de k4 en L1 onderling is de slipperclutch grootste verschil. Verder natuurlijk gewicht, vermogen en stuurgedrag.
 
Is het vermogen merkbaar meer? Allemaal rond de 150 pk toch?

Gewicht sinds de k6 niet rond de 190kg ook (opgegeven)?

Of is die nieuwe nog lichter?
 
Scheelt 7kg op het drooggewicht met 2006 -2010 als ik het goed zie.

Alle beetjes helpen uiteraard, maar of dat nou duizenden euros waard is.

Het 2004 model heeft hetzelfde drooggewicht als 2006 - 2010.

Ik had voor een K6 gegaan. Die heeft dezelfde accessoires als de huidige volgens mij en zal.een stuk.minder kosten.

Wat je aan een 2006 gaat upgraden zal je waarschijnlijk aan een 2012 ook upgraden.

Wat een k6+ ten opzichte van de k4 heeft is een slilperclutch, gear indicator en stuurdemper standaard.

Geen idee of die stuurdemper goed genoeg is voor het circuit. Voor op straat wel.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan