suzuki gsx-r 750 deel 14:vol gas de tunnel uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goede middag Gixxers,

Wil me hier ook even aanmelden, lees al enige tijd zo af en toe mee sinds mijn vriendin een GSX 750R uit 2003 heeft aangeschaft...

DSC04043.jpg


Heeft eerst altijd CBR gereden en als laatste fiets een Blackbird dus het is voor haar weer een hele nieuwe ervaring, toch PK'S maar +/-70 kilo minder gewicht onder haar billen...

Inmiddels al een mooie Ixil demper besteld en het rijdt als een trein *D ...

Zelf rijd ik een CBR 954 sc50 Fireblade en ben dus meer op het 929/954 topic actief...

Nelis ;) ...
 
Laatst bewerkt:
Op mijn vorige motor (suzuki gsr) was die gasreactie ook zo aan/uit. Na monteren van een pc3 was het bijna helemaal weg.
Heeft misschien ook met afstelling te maken?

Daar zal het idd aan de afstelling hebben gelegen, het probleem bij de R k6/7s zit ergens heel anders

We praten niet over constant last van aan/uit, maar zo rij je 3 dagen soepel, en zo heb je een rit alsof je plotseling op een SRAD zit met een te losse ketting
(Ik heb een 1e generatie injectie SRAD gehad, en wel 's met te losse ketting gereden, het k6/7 probleem is vele malen irritanter)

Dit kan al na het wegrijden, halverwege de rit, of 5 minuten voor aankomst, het kan een half uurtje duren, een kwartier, 5 minuten, of de hele rit, als het regent, of als het niet regent, in elk van de vier seizoenen, of ook niet, na een beurt of voor een beurt, met nieuwe achterband, met nieuwe helm, 15:30 wel, 20:53 niet, 20:54 weer wel, maar de andere dag andersom maar dan op de helft, etc

Als je het onderweg hebt en je probeert het op te lossen
Soms werkt aan/uit zetten, of niet
Soms werkt door de versnellingen heen te klikken, of niet

menig topic op de Gixxer forums gelezen, genoeg hebben het niet, sommigen hebben het omdehaverklap, anderen bij tijd en wijlen
en andere denken dat het zo hoort/denken dat ze het hebben

we praten hier over het plots openspringen OF dichtvallen van het vermogen bij ook maar een fractie van een beweging in de gashendel, ongeacht het toerental waar je je in bevind
best te vergelijken alsof je ketting te los staat, met het verschil dat dit plots ontstaat en ook weer in dunne lucht verdwijnt
 
Laatst bewerkt:
Goedendag GSX-R750 rijders,

Afgelopen zaterdag was ik aan het kijken voor een motor toen ik een Blauw/Witte GSX-R750 uit 2003 (2000-2003 model) zag staan, 28.000 gelopen. Echt een hele mooie motor. Ik was meteen verliefd:-P

Ik was eigenlijk aan het kijken naar een Honda CBR, omdat ik zelf auto Honda rij en weet dat Honda gewoon altijd goed is, gaat gewoon nooit kapot. Maar deze motor vond ik zo mooi. Daarnaast is de 750 voor mij een perfecte maat. Ik ben veel te lang voor een 600, maar een 900/1000 vind ik ook weer niet nodig. Op de 750 heb ik nog een zithouding die redelijk rechtop is door lang bovenlichaam in verhouding met benen en lange armen.

Ik probeer nu wat meer informatie te vinden over de motor. De ene motor heb je wat meer onderhoud aan dan de andere bijvoorbeeld. En bij een motor zaak zullen ze je nooit wijzen op de nadelen van een motor zodra je geïnteresseerd bent.

Ik zal hem het hele jaar gebruiken om naar mijn bijbaantje te rijden. Dit is 15km 2 a 3 dagen per week en alle vakanties. Daarom zal ik ook af en toe door de regen moeten rijden, auto gaat er uit. Hij kan op mijn werk wel binnen staan. Maar zijn er voor de regen nog belangrijke dingen waar ik rekening mee moet houden? Zoals ketting smeren na elke rit ofzo?

Ik hoop dat een aantal GSX-R750 rijders mij van wat belangrijke informatie kunnen voorzien voor als ik deze motor wil kopen. Waar moet ik rekening mee houden waar moet ik op letten.



Alvast bedankt,
~ Jordi
 
Laatst bewerkt:
Daarnaast is de 750 voor mij een perfecte maat. Ik ben veel te lang voor een 600, maar een 900/1000 vind ik ook weer niet nodig. Op de 750 heb ik nog een zithouding die redelijk rechtop is door lang bovenlichaam in verhouding met benen en lange armen.

Excuseer mijn uitspraak maar: als je jezelf probeert een 750 boven een 600 te rechtvaardigen onder dat mom heb je pech
GSXR600 en 750 van datzelfde jaar hebben dezelfde afmetingen/ergonomie

Voor de rest:

een motor is duurder in onderhoud als je auto, afhankelijk van je verzekering goedkoper om te hebben, afhankelijk van je rijstijl goedkoper of duurder in verbruik


Problemen?

Tja, gelijkrichters, kettingspanners?
meeste geld zul je kwijt zijn aan lekke banden en onderhoud
voor aankoop even dingen checken buiten eventueel beschikbare onderhoudshistorie:
balhoofd speling, wiellagers, tikken bij warm blok
ketting op strakke plekken/slijtage (ook van tandwielen), kabelboom een beetje bekijken of er niet teveel in geknipt of gesoldeert is
bandenprofiel, remblok en schijfdikte (banden en schijven zijn prijzig)
Koppeling vooral bij proefrit even checken (6e versnelling normale snelheid/toerental dan gas vol open mag je toerenteller niet omhoog 'schieten')

Hoewel ik persoonlijk geen goede ervaringen heb met vocht moet een motor hier gewoon tegen kunnen, ik zou wel voorstellen bevroren vocht zoveel mogelijk te vermijden
 
Goedendag GSX-R750 rijders,

Afgelopen zaterdag was ik aan het kijken voor een motor toen ik een Blauw/Witte GSX-R750 uit 2003 (2000-2003 model) zag staan, 28.000 gelopen. Echt een hele mooie motor. Ik was meteen verliefd:-P

Ik was eigenlijk aan het kijken naar een Honda CBR, omdat ik zelf auto Honda rij en weet dat Honda gewoon altijd goed is, gaat gewoon nooit kapot. Maar deze motor vond ik zo mooi. Daarnaast is de 750 voor mij een perfecte maat. Ik ben veel te lang voor een 600, maar een 900/1000 vind ik ook weer niet nodig. Op de 750 heb ik nog een zithouding die redelijk rechtop is door lang bovenlichaam in verhouding met benen en lange armen.

Ik probeer nu wat meer informatie te vinden over de motor. De ene motor heb je wat meer onderhoud aan dan de andere bijvoorbeeld. En bij een motor zaak zullen ze je nooit wijzen op de nadelen van een motor zodra je geïnteresseerd bent.

Ik zal hem het hele jaar gebruiken om naar mijn bijbaantje te rijden. Dit is 15km 2 a 3 dagen per week en alle vakanties. Daarom zal ik ook af en toe door de regen moeten rijden, auto gaat er uit. Hij kan op mijn werk wel binnen staan. Maar zijn er voor de regen nog belangrijke dingen waar ik rekening mee moet houden? Zoals ketting smeren na elke rit ofzo?

Ik hoop dat een aantal GSX-R750 rijders mij van wat belangrijke informatie kunnen voorzien voor als ik deze motor wil kopen. Waar moet ik rekening mee houden waar moet ik op letten.



Alvast bedankt,
~ Jordi
Om het kort en krachtig te houden
heb in mei 2000 en y1 gekocht zelfde al een k1 met 800 km op de klok
Heb er in totaal 7 jaar mee gereden ,bijna 90.000km op de klok gehad
gebruikte hem voor woon/werk/prive/circuit
Vond zelf dat ik weinig onderhoud aan dat ding had ondanks regen/sneeuw/-15/+35 gr
Gewoon in x per jaar grote beurt en netjes warm draaien en tip
Ze vinden motulv300 olie erg lekker ( in de zin van zeerrr goeie olie
Kocht zelf 1xper jaar performance friction dual carbon remblokjes en nieuwe tandwielen
soms na 1,5 jaar een setje en 1 x per jaar olie+filter
Had een akra demper en k&n filter die ik zelf 1 x per jaar schoonmaakte en opnieuw inspoot met ze olie
voor de rest
meesterlijke machiene :P

Oja ik had bij 18000 en 24000 km een nokkas kettingspanner kapot maar dat had te maken omdat ik het eerste nieuwe gsxr750 model had dus daar zat een fabrieks foutje in
 
Begrijp me niet verkeerd, Motul is niet slecht, maar om nu te zeggen dat het zeeeeeeeeer goede olie is.......

full
 
Daar zal het idd aan de afstelling hebben gelegen, het probleem bij de R k6/7s zit ergens heel anders

We praten niet over constant last van aan/uit, maar zo rij je 3 dagen soepel, en zo heb je een rit alsof je plotseling op een SRAD zit met een te losse ketting
(Ik heb een 1e generatie injectie SRAD gehad, en wel 's met te losse ketting gereden, het k6/7 probleem is vele malen irritanter)

Dit kan al na het wegrijden, halverwege de rit, of 5 minuten voor aankomst, het kan een half uurtje duren, een kwartier, 5 minuten, of de hele rit, als het regent, of als het niet regent, in elk van de vier seizoenen, of ook niet, na een beurt of voor een beurt, met nieuwe achterband, met nieuwe helm, 15:30 wel, 20:53 niet, 20:54 weer wel, maar de andere dag andersom maar dan op de helft, etc

Als je het onderweg hebt en je probeert het op te lossen
Soms werkt aan/uit zetten, of niet
Soms werkt door de versnellingen heen te klikken, of niet

menig topic op de Gixxer forums gelezen, genoeg hebben het niet, sommigen hebben het omdehaverklap, anderen bij tijd en wijlen
en andere denken dat het zo hoort/denken dat ze het hebben

we praten hier over het plots openspringen OF dichtvallen van het vermogen bij ook maar een fractie van een beweging in de gashendel, ongeacht het toerental waar je je in bevind
best te vergelijken alsof je ketting te los staat, met het verschil dat dit plots ontstaat en ook weer in dunne lucht verdwijnt

Ik volg al een tijdje jullie topic. Rij namelijk zelf ook de 750 k7.
Maar wegens omstandighede al een maande niet gevolgd. Omdat mij motor bij de dealer staan. van wegen die probleem (denk ik)
Heb hem pas geleden terug gekregen, met de reden alle afstellinge staan goed er is nix mis mee. Ik rij er weer een paar dagen mee komt het probleem terug.

(Nu moet ik wel zeggen ik heb een tijdje euro95 getankt..)

ik ga naar de dealer (benzine op), tank netjes euro98. En hij ging daarna als een speer. ben toen naar huis gegaan en heb een paar dagen tankjes leeg gereden met euro98:+

Ik heb nu geen last er meer van gehad
nu mijn vraag wat tanken jullie..
 
lijkt me dat huidige motoren gewoon prima op 95 moeten lopen, daarbij is de 95 van shell toch zo kei schoon en extra zuinig enzo.
 
RB-Brokkel,

Vandaag TT assen geweest? Volgens mij heb ik jou gespot bij het tankstation voor afslag 32 assen zuid,

Met je nieuwe volledige R55 systeem, :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan