suzuki gsx-r 750 deel 14:vol gas de tunnel uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Mensen, ik heb even een paar vraagjes voor een maat van me.
Hij heeft een K7 en wil de uitlaat klep open zetten. Hij heeft de klep vast gezet en de stekkers van de servomotor los gemaakt. Nu krijgt hij op zijn dash een storing " F1"

Nu de vragen
Wat is eigenlijk het voor of nadeel van het open zetten?
Heeft hij het nu goed gedaan en wat zegt dan die storing?
Niet goed,....hoe dan??

Graag jullie tips en advies, alvast bedankt.

Voordeel is een fatsoenlijke ademhaling door betere stroming van de uitlaatgassen. Nadeel is alleen boeiend voor boomknuffelaars :z

Die storing zegt "FI" Fault Indication. Onder het zadel een stekkertje doorverbinden en de foutcode komt op het dispaly, zal te maken hebben met de uitlaatklep want daar komt geen signaal meer vandaan. Geen probleem maar andere FI's zie je niet meteen meer.

Zoals gemeld ff bij Hoegee langs om dit weg te werken of simpelweg negeren.
 
http://www.youtube.com/watch?v=0bjKQYc0vcE

Bekijk dit filmpje maar eens, op het eind staat ook aangegeven welke draad je moet doorknippen of uit de stekker van de ecu moet halen. 600 en 750 zijn in dit gelijk.

Klep gaat normaal vanaf de milieu dip, tussen de 5500 en 6500 toeren, de motor smoren door nog niet helemaal open te gaan. Volgens mij is het vanaf 7000 toeren helemaam open.
 
dus eigelijk als je altijd boven de 7k toeren blijft........

ik ga vanmiddag eens bij motorcenter venlo informeren naar de kwaliteit van de carbon onderdelen die ze leveren
 
*gaap* foto's zijn gemaakt.
'S n beetje zitten brainstormen voordat ik m voor haar beurtje bracht.
Morgen post ik wat foto's en wat ideeën.
Nu is het tijd voor een laaaange rust. :z

Zo na n stevige griep en wat werkdagen later komen hier toch de fotos voor n "bellypan" voor de lelijke cat-kwaal.
Sorry voor de late reactie allemaal.

Hier wat bevestiging ideeën:




Je zou misschien rondom een ring kunnen maken waar je hem aan ken bevestigen?
Tricky, -O-

Hier wat fotos van links en rechts:




Eerlijk gezegd vind ik t moeilijk!
Ik denk dat het beste nog zou zijn een soort "jas" om cat heen die je er precies omheen zou passen. :Y
Daar voor zou ik best de maten kunnen opnemen van de cat als dit gewenst is en/of niet op het internet te vinden is.

En even wat heel anders.

Ik ben geïnteresseerd om volgend jaar circuit te gaan (leren) rijden en aangezien ik toch niet lekker zou zitten op mijn eigen 750 wil ik er eentje bij kopen, misschien met de intentie deze van kenteken te halen en voor circuit aan te passen.

Vragen:
Hoe pak ik zoiets aan? Waar begin ik?
Zal ik hem meteen van kenteken halen of nog even op kenteken laten? Zijn daar nog voordelen van behalve het financiële plaatje?
Zou deze daar geschikt voor zijn?
Met al het onderhoud dat deze gehad zou hebben, zit er nog wat aan te komen?
En zijn er wel race kuipen te krijgen voor een SRAD uit 96? (google geeft veel hits maar meeste beginnen vanaf 2000)
Na wat door zoeken heeft deze website wel wat opties. Hoewel het er niet veel zijn O-)
Verdere tips zeer gewaardeerd :)
 
Laatst bewerkt:
Vragen:
Hoe pak ik zoiets aan? Waar begin ik?
Zal ik hem meteen van kenteken halen of nog even op kenteken laten? Zijn daar nog voordelen van behalve het financiële plaatje?
Zou deze daar geschikt voor zijn?
Met al het onderhoud dat deze gehad zou hebben, zit er nog wat aan te komen?
En zijn er wel race kuipen te krijgen voor een SRAD uit 96? (google geeft veel hits maar meeste beginnen vanaf 2000)
Na wat door zoeken heeft deze website wel wat opties. Hoewel het er niet veel zijn O-)
Verdere tips zeer gewaardeerd :)

De meeste circuitmotoren zijn als nieuwe motor omgebouwd tot racer. Niet zelden worden deze motoren "op de zaak gezet". Dan wordt er geen BTW en BPM betaald. Geen BPM omdat een dergelijke motor niet wordt opgenomen in het wegverkeer.

Aangezien de aanschafprijs van een racer vaak lager ligt dan een wegmotor is het ook jaren laten interessanter om een kant-en-klare racer te kopen. Vaak zitten er ook leuke accessoires op gemonteerd zoals vering, rempomp, extra set velgen tbv regenbanden etc etc.

Keer op keer blijkt weer dat aanschaf van een ready to race circuitbrommer echt het voordeligste is.

Kijk maar in dit topic: ZAC/KNMV Gezocht & Gevonden

Eind van dit jaar heb ik een mooie Gixxer 1000 te koop voor je.... :+
 
De meeste circuitmotoren zijn als nieuwe motor omgebouwd tot racer. Niet zelden worden deze motoren "op de zaak gezet". Dan wordt er geen BTW en BPM betaald. Geen BPM omdat een dergelijke motor niet wordt opgenomen in het wegverkeer.

Aangezien de aanschafprijs van een racer vaak lager ligt dan een wegmotor is het ook jaren laten interessanter om een kant-en-klare racer te kopen. Vaak zitten er ook leuke accessoires op gemonteerd zoals vering, rempomp, extra set velgen tbv regenbanden etc etc.

Keer op keer blijkt weer dat aanschaf van een ready to race circuitbrommer echt het voordeligste is.

Kijk maar in dit topic: ZAC/KNMV Gezocht & Gevonden

Eind van dit jaar heb ik een mooie Gixxer 1000 te koop voor je.... :+


Bedankt voor de opheldering, nog twijfel ik wel of ik er goed doet deze motor aan te schaffen om het te leren.
Kan natuurlijk wel een circuit motor kopen, maar om het te leren gelijk met een circuitfiets te beginnen?
Plus dat ik dan aan een aanhanger moet komen ... -O-
Is het wel te doen na een training dat zelf op de motor terug te rijden?
Heb ook wel in het ZAC/KNMV gekeken daar staat ook wel zat leuks ja..
Moeilijk zeg.
 
Eerlijk gezegd vind ik t moeilijk!
Ik denk dat het beste nog zou zijn een soort "jas" om cat heen die je er precies omheen zou passen. :Y
Daar voor zou ik best de maten kunnen opnemen van de cat als dit gewenst is en/of niet op het internet te vinden is.

En even wat heel anders.

Weg met dat onding ;)

full
 
Bedankt voor de opheldering, nog twijfel ik wel of ik er goed doet deze motor aan te schaffen om het te leren.
Kan natuurlijk wel een circuit motor kopen, maar om het te leren gelijk met een circuitfiets te beginnen?
Plus dat ik dan aan een aanhanger moet komen ... -O-
Is het wel te doen na een training dat zelf op de motor terug te rijden?
Heb ook wel in het ZAC/KNMV gekeken daar staat ook wel zat leuks ja..
Moeilijk zeg.


Je kan beter op een circuitfiets beginnen ipv je onverzekerde straatmotor platleggen.
Goede fiets om te beginnen heb je tussen de 1500 en 2000 euro. Aanhangertje staan er ook zat te koop.

Hoezo kan je niet terug rijden als je met een straatmotor naar het circuit bent? Je rijdt 5 of 6 x 20 minuten dus daarna leef je nog wel hoor 
 
Je kan beter op een circuitfiets beginnen ipv je onverzekerde straatmotor platleggen.
Goede fiets om te beginnen heb je tussen de 1500 en 2000 euro. Aanhangertje staan er ook zat te koop.

Hoezo kan je niet terug rijden als je met een straatmotor naar het circuit bent? Je rijdt 5 of 6 x 20 minuten dus daarna leef je nog wel hoor 


Wat is dan precies het verschil je om je onverzekerde (op circuit) straatmotor neer te leggen of je circuitfiets neer te leggen.
De kosten blijven toch allebei voor jezelf en zullen toch gelijk zijn?
 
Beste medeforummers,

De reden dat ik hier ff post is dat ik voornemens ben een gsx-r750 aan te schaffen (K6-K7). (reden: verschrikkelijke mooie machine, compromis 600/1000 en volgens mij ondanks supersport een prima kmvreter?!) Ik had alleen een aantal vragen welke jullie wellicht kunnen beantwoorden.. Hoeveel km rijden jullie bij rustig/normaal rijden op 1 tank? Om de hoeveel km heeft de 750 een beurt nodig? zijn de onderhoudskosten duur of niet? Zijn er ook aandachtspunten bij de aanschaf van een k6-k7?
Hoe bevalt de machine jullie verder? Thnxx alvast (Y)

:W
 
Normaal om de 6000 km een beurt. Om de 12000 bougies en bij 24000 klepspeling controleren. Zelfde als zo'n beetje alle japanners.
Bij normaal rijden gaat bij mij bij 200 km lampje van de tank branden. Bij beetje doorrijden bij 150 km.
K6/7 kunnen problemen hebben met klep in de uitlaat, geeft een fi storing.
Verder probleemloze motoren. Verdere aandavhtspunten zijn zelfde als andere motoren.
 
Wat is dan precies het verschil je om je onverzekerde (op circuit) straatmotor neer te leggen of je circuitfiets neer te leggen.
De kosten blijven toch allebei voor jezelf en zullen toch gelijk zijn?

Ja dat klopt alleen heb je vaak op een circuitmotor ook circuit kuipen zitten, en die zijn stukken goekoper dan originele kuipen, of je moet elke keer je straatmotor ombouwen.
 
Ja dat klopt alleen heb je vaak op een circuitmotor ook circuit kuipen zitten, en die zijn stukken goekoper dan originele kuipen, of je moet elke keer je straatmotor ombouwen.

Daarom zat ik ook aan deze te denken. Heeft toch al schuifschade..
Maar misschien spaar ik nog even door en koop ik n kant en klare, zwaar in dubio B|

Bedankt voor je reactie !
 
Dag 750 rijders!

Deze week ga ik kijken naar een K4 GSX-R 750. Ooit was ik eigenaar van een K2 600 totdat onverlaten deze ongevraagd meenamen... dus ik ben al wel enigszins bekend met het concept en met het merk.

Buiten de zaken waar je altijd op let bij aanschaf van een tweedehands motor, zijn er nog punten die specifiek aandacht vragen bij het bekijken van een K4 GSX-R 750?

Waar zouden jullie op letten?

Zijn er problemen bekend met dit modeljaar?
 
Mannen, Vrouwen

Ik zit met een vraagje, ik heb nu een 600K7 racer en een 1000K7 voor op straat
Ik ben van plan de 600 te verkopen en een 750 te zoeken, nu heb ik een LO gezien (racer) weet er iemand of de shock van een 600 K7 in een 750LO past
de moddellen verschillen op kuipwerk en wat details niet veel

alvast bedankt,

Mvg John
 
Wat is dan precies het verschil je om je onverzekerde (op circuit) straatmotor neer te leggen of je circuitfiets neer te leggen.
De kosten blijven toch allebei voor jezelf en zullen toch gelijk zijn?
als je je circuit fiets op de grond legt heb je geen last van eventuele relatief dure onderdelen die je moet vervangen zoals koplampen of knippers en dat soort vratsen. verder is een straat kuip veel duurder en meeste mensen willen de straat kuipen ook niet geschaaft hebben, je circuit fiets daar in tegen als je die neer legt en je kappen scheuren kan je dat meestal vrij makkelijk plamuren, polyester matjes in plakken en daarna afschuren en met een karwij busje lak weer naar eigen inzicht kleuren kosten daarvan liggen dan rond de 100 euro max.
verder zitten er op een circuit fiets natuurlijk meestal betere veringen :)
maar jah koop wel een goede circuit fiets anders kan het nog wel een een stuk duurder uit vallen :)
 
Mannen, Vrouwen

Ik zit met een vraagje, ik heb nu een 600K7 racer en een 1000K7 voor op straat
Ik ben van plan de 600 te verkopen en een 750 te zoeken, nu heb ik een LO gezien (racer) weet er iemand of de shock van een 600 K7 in een 750LO past
de moddellen verschillen op kuipwerk en wat details niet veel

alvast bedankt,

Mvg John
bel hoegee?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan