suzuki gsx-r 750 deel 14:vol gas de tunnel uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
vanochtend in Schleiden (eifel) een tweetal 750's gespot, een zwarte K8 met een Yoshi R55 eronder en een zwarte L0 (koewijl) met een akra. ik was samen met de zwart roze kawa aant toeren.

zo'n R55 klinkt nog best beschaafd met (denk ik ) de dB killer erin
Ga er maar vanuit dat er een killer in zat of met catalysator. Zonder dezen is zeker niet beschaafd te noemen. Is echt loeihard!
 
GSX-R rijd(st)ers,

De 24.000 kilometerbeurt voor de gsx-r: wat moet er dan allemaal gebeuren (dacht kleppen stellen) en wat zijn de kosten voor deze hele beurt?

dit ivm met mogelijke aanschaf gsx-r 750
 
ik weet niet of deze nog de voorvelg heeft:

http://link.marktplaats.nl/470937741

en voor de geen die op zoek is? ik vind hem een beetje aan de prijs (GP Evo II):

http://link.marktplaats.nl/470858847
in de advertentie staat dat de velg al verkocht is. op ebay staat toevallig nu een set voor 400 dollar. maar zit ook een 3inch kras op de velg. oke tis niet duur maar op de foto's zie ik ook een hapje uit de rand van de velg dus dat durf ik niet aan.

ff geduld hebben dus
 
in de advertentie staat dat de velg al verkocht is. op ebay staat toevallig nu een set voor 400 dollar. maar zit ook een 3inch kras op de velg. oke tis niet duur maar op de foto's zie ik ook een hapje uit de rand van de velg dus dat durf ik niet aan.

ff geduld hebben dus

kan je het niet bij je verzekering claimen
 
Sta je daar s'ochtends om half 10 aan het tankstation aan de döttinger höhe om een ticket te kopen voor een rondje ring, is de ring vandaag pas vanaf 17 uur geopend een of ander stom BMW event. dus maar lekker over het "eifel circuit" gereden toch 300 km eifel weggetikt en ook nog 200 km autobaan. morgen toch maar weer die kant op, nu samen met een CB 1000R
 
klopt en daar staat dan: vandaag is de ring open...

nja de eifel is een uurtje rijden voor mij en het is geen straf om daar rond te scheu... rijden
 
Afgelopen weekend een Suzuki GSX-R750 gekocht uit 2007. Bij het kijken was de motor al warm, nu is dit een beetje link, maar ik dacht "een motor uit 2007 met 11.000km kan niet zoveel mis zijn.

Nu ben ik best een mierenneuker en elk tikje/rateltje valt mij op. Ik heb het idee dat als mijn koud is, dat hij dan meer lawaai maakt van binnenuit, dan als hij warm is. Is dit normaal? Heb verder geen vergelijking.

Laatst kreeg ik hem na het starten moeilijk in 1ste versnelling. Moest even heen en weren en klooien met koppeling waarna het lukte. De motor was op dat moment warm van een lange rit. Komt dit vaker voor?
 
Laatst kreeg ik hem na het starten moeilijk in 1ste versnelling. Moest even heen en weren en klooien met koppeling waarna het lukte. De motor was op dat moment warm van een lange rit. Komt dit vaker voor?

Effe kijken of je ketting op spanning is of dat je koppelingkabel niet te los staat
 
Afgelopen weekend een Suzuki GSX-R750 gekocht uit 2007. Bij het kijken was de motor al warm, nu is dit een beetje link, maar ik dacht "een motor uit 2007 met 11.000km kan niet zoveel mis zijn.

Nu ben ik best een mierenneuker en elk tikje/rateltje valt mij op. Ik heb het idee dat als mijn koud is, dat hij dan meer lawaai maakt van binnenuit, dan als hij warm is. Is dit normaal? Heb verder geen vergelijking.

Laatst kreeg ik hem na het starten moeilijk in 1ste versnelling. Moest even heen en weren en klooien met koppeling waarna het lukte. De motor was op dat moment warm van een lange rit. Komt dit vaker voor?

Zou kunnen dat ie iets meer geluid maakt als die koud is...
Zou de nokkenasketting kunnen zijn die je hoort. Is niet heel gek...
En als die warm is dan is het weg...
 
Afgelopen weekend een Suzuki GSX-R750 gekocht uit 2007. Bij het kijken was de motor al warm, nu is dit een beetje link, maar ik dacht "een motor uit 2007 met 11.000km kan niet zoveel mis zijn.

Nu ben ik best een mierenneuker en elk tikje/rateltje valt mij op. Ik heb het idee dat als mijn koud is, dat hij dan meer lawaai maakt van binnenuit, dan als hij warm is. Is dit normaal? Heb verder geen vergelijking.

Laatst kreeg ik hem na het starten moeilijk in 1ste versnelling. Moest even heen en weren en klooien met koppeling waarna het lukte. De motor was op dat moment warm van een lange rit. Komt dit vaker voor?

Ik ben miereneuker in het kwadraat en mijn K7 had exact hetzelfde. Aangezien ik zelf een uitgebreide werkplaats heb heb ik na aanschaf bij km stand 350  de nokkenaskettingspanner en klepspeling gecontroleerd. Dit bleek allemaal dik in orde.

Op diverse fora wereldwind wordt de klach wel vaker genoemd, waarbij iedere klager zich een miereneuker, pietje precies etc noemt. Hoe dan ook......het tikkende geluid is heel typerend bij koude motor.

Ik denk zelf dat het met constructie en ontwerp van de motor te maken heeft. De toleranties en maatvoeringen worden anders naarmate de motor warm is. Ik hen zoveel gesleuteld aan gixxers dat ik durf te beweren dat het geen kwaad ka en hoort vanaf de k6 modellen.
 
Afgelopen weekend een Suzuki GSX-R750 gekocht uit 2007. Bij het kijken was de motor al warm, nu is dit een beetje link, maar ik dacht "een motor uit 2007 met 11.000km kan niet zoveel mis zijn.

Nu ben ik best een mierenneuker en elk tikje/rateltje valt mij op. Ik heb het idee dat als mijn koud is, dat hij dan meer lawaai maakt van binnenuit, dan als hij warm is. Is dit normaal? Heb verder geen vergelijking.

Laatst kreeg ik hem na het starten moeilijk in 1ste versnelling. Moest even heen en weren en klooien met koppeling waarna het lukte. De motor was op dat moment warm van een lange rit. Komt dit vaker voor?

Heb zelf ook een eenzelfde fiets uit 2007 en heeft ook rond dezelfde kilometers, en doet precies hetzelfde tikken als wat jij beschrijft, het was mij ook opgevallen. Maar gezien meerdere reacties, ga ik er vanuit dat het goed zit.
 
Ik ben miereneuker in het kwadraat en mijn K7 had exact hetzelfde. Aangezien ik zelf een uitgebreide werkplaats heb heb ik na aanschaf bij km stand 350  de nokkenaskettingspanner en klepspeling gecontroleerd. Dit bleek allemaal dik in orde.

Op diverse fora wereldwind wordt de klach wel vaker genoemd, waarbij iedere klager zich een miereneuker, pietje precies etc noemt. Hoe dan ook......het tikkende geluid is heel typerend bij koude motor.

Ik denk zelf dat het met constructie en ontwerp van de motor te maken heeft. De toleranties en maatvoeringen worden anders naarmate de motor warm is. Ik hen zoveel gesleuteld aan gixxers dat ik durf te beweren dat het geen kwaad ka en hoort vanaf de k6 modellen.

K4 en K5 modellen hebben het ook....

En de SRAD had ook vaak problemen met de NAKS... Rest van de modellen durf ik geen zinnig woord over te zeggen... :)
 
Paar fototjes geschoten na het rijden/wassen gister :)
Wil iemand de eerste in de OP van het topic zetten? Thanks!

[img=640,480]http://i.imgur.com/ump3Q.jpg[/IMG]
[img=640,480]http://i.imgur.com/TCxXE.jpg[/IMG]
[img=640,480]http://i.imgur.com/sDQFL.jpg[/IMG]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan