suzuki gsx-r 750 deel 14:vol gas de tunnel uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat klinkt Heel interessant RSV31, ware het niet voor het feit dat vanuit de fabriek iedere Gix met minerale word gevuld om de de eerste paar 1000km goed in te slijten en volgens het boekje bij de eerste beurt word vervangen door volsyntheet

En die niet al te zachtzinnige rijstijl heben we allemaal wel 's last van tijdens het inrijden

:P

Ja, wel jammer dat iedere dealer er bij de 1000 km beurt (half) synthetische olie in pleurt. Beetje dom, maar ja...............

Nou zijn de gixxers niet zo kritisch met olie, maar bepaalde merken gaan echt olie verbruiken als je ze niet de eerste 5K op mineraal inrijdt.
 
Laatst bewerkt:
Kwam net denk ik een van jullie leden tegen op de n270/a270 (Einhoven -> Helmond). Smokey-RR toevallig als ik zo de foto's kijk? Reed in een cammo-broek en gsx-r met MF-stikker.

Reed zelf op blauw/witte gsx-r1000. Dacht zal eens hoi zeggen :p

Edit: of toch Dondino als ik nog een keer door de foto's blader? :+
 
Laatst bewerkt:
en de koppeling , heeft da er ook met temaken ?
Ventilatorschakelaar op de radiator overbruggen, dan moet de fan aanspringen.
Slaat ie dan wel aan dan heb je een slechte thermo-schakelaar óf het koelvloeistof niveau is te laag.
Slaat ie niet aan dan krijgt de fan geen spanning (12V meten, zekering?) óf de fan is stuk.

Koelvloeistofniveau te laag is een veel voorkomende oorzaak.
Niet in het vaatje kijken maar in de radiatordop, moet tot de rand staan.
Dop niet losdraaien als de motor heet is !!
 
Vandaag na een paar weken toch maar weer eens een stukje wezen knallen..
Even lekker gereden en flink ge gast aangekomen op mijn bestemming kwartiertje de motor neergezet en daar binnen geweest. Toen ik vervolgens weer weg ging zonder problemen gestart in 1 keer en naar het huis van een vriend gereden. vriend was niet thuis dus wou weer weg gaan wil mijn motor startten accu leeg :S begreep er niks van want had net een flink stuk gereden dus dan zou die toch moette opladen weer lijkt mij. maargoed motor in zijn 2 gezet en aangelopen dit werkte gelukkig wel. bij thuis komst nog een keer geprobeert te startten maar weer het geluid van een lege accu :( wat denken jullie is mijn accu kapot? heeft het iets met mijn spanningsregelaar te maken?

Heb hem nu netjes aan de druppelaar gegooit en hoop dat hij morge weer normaal functioneert maar vrees dat er meer aan de hand is.
 
Ja, wel jammer dat iedere dealer er bij de 1000 km beurt (half) synthetische olie in pleurt. Beetje dom, maar ja...............

Nou zijn de gixxers niet zo kritisch met olie, maar bepaalde merken gaan echt olie verbruiken als je ze niet de eerste 5K op mineraal inrijdt.

Och, bij mij is het er na 1000km ook uit gegaan, nu met 42000km nog geen drupje olieverlies
 
Vandaag na een paar weken toch maar weer eens een stukje wezen knallen..
Even lekker gereden en flink ge gast aangekomen op mijn bestemming kwartiertje de motor neergezet en daar binnen geweest. Toen ik vervolgens weer weg ging zonder problemen gestart in 1 keer en naar het huis van een vriend gereden. vriend was niet thuis dus wou weer weg gaan wil mijn motor startten accu leeg :S begreep er niks van want had net een flink stuk gereden dus dan zou die toch moette opladen weer lijkt mij. maargoed motor in zijn 2 gezet en aangelopen dit werkte gelukkig wel. bij thuis komst nog een keer geprobeert te startten maar weer het geluid van een lege accu :( wat denken jullie is mijn accu kapot? heeft het iets met mijn spanningsregelaar te maken?

Heb hem nu netjes aan de druppelaar gegooit en hoop dat hij morge weer normaal functioneert maar vrees dat er meer aan de hand is.


Ik denk dat het alleen je accu is hoor, ik had deze week precies hetzelfde met mijn 600. Was na het werk geweest, volgende morgen even tanken. Dus starten, tanken, weer starten. Niets meer. Ook maar aangelopen en thuis laadstroom gemeten. Die was goed.
Bij motorzaak accu getest, stuk.
Dus moraal van het verhaal. Ze kunnen heel snel/in een keer stuk gaan.
 
ik ben op zoek naar een nieuwe kentekenplaathouder, wat er nu opzit is meer een hoekijzer, en daardoor is mijn plaat nu aant scheuren.

iemand tips van wat mooi, niet te duur en goed is? ik zag op motorcorner.nl een barracuda staan voor 59 dacht ik, maar ook een rizoma voor 129, waar zit dat verschil in?
ik heb de mijne van moto5.be, prijs dik in orde, snelle levering en je ziet het gewoon niet dat het er is.
 
Vandaag mijn motor van de druppelaar gehaald en hij deed het weer perfect..
accu is dus niet stuk lijkt mij? ben bang dat me accu gewoon niet meer bij laadt
 
Vandaag mijn motor van de druppelaar gehaald en hij deed het weer perfect..
accu is dus niet stuk lijkt mij? ben bang dat me accu gewoon niet meer bij laadt

Komt waarschijnlijk door de Spannings-regelaar ;)

Schijnt zwak punt te zijn bij Gixxers :(

Multi meter er op (laten) zetten en kijken hoeveel spanning die geeft :P
 
ik heb van t weekend mijn motor verkocht mensen, bijdeze mag ik uit de lijst bovenaan :)

heb trouwens nog diversen orginele onderdelen over voor de liefhebber:
orginele demper/ knipperlichtjes V+A/orginele kuipruit/ blauw dubble-bubble ruitje

kzal van de week wel een topic openen in onderdelen te koop
 
Och, bij mij is het er na 1000km ook uit gegaan, nu met 42000km nog geen drupje olieverlies
Met mijn vorige gsx-r heb 70d km gereden zonder ook maar een keer olie bij vullen,ding liep als een trein,mijn huidige l1 moet het nog waar maken al heeft die ook al meer dan 16d km op de klok,nu is het eerst even over,zondag nog een laatste ritje gedaan,ging nog net. ;)
 
Zo voor degenen die nog herinneren de winterperikelen die ik heb gehad met m'n K6


"Night® je bent een 'beetje' laat he?"

"Ja, ik kwam vanochten buiten, zag daar een motor van €14000 euro staan maar besloot
om de 9 jaar oude-€1300-kostende-letterlijk met tape aanelkaar hangende-nog nooit groot onderhoud gehad hebbende-bromscooter van m'n zus te lenen"

"Huh,...waarom?"

"Omdat dat teringding van mij weer niet wou starten!!"

(om het er nog dikker op te leggen, m'n zus bevool aan om te kickstarten ipv electrisch, omdat die scooter al een paar dagen stil had gestaan, ik druk op het knopje,... starten,... lopen)




...vannacht heeft het sinds lange tijd weer 's gemist en is het onder de 10 graden

En dat Graf******ding wou weer niet aan/blijven lopen

ben het ondertussen godverredomme spuugzat aan het worden, dit teringgeintje heeft me al dik €1000 gekost om 'naar aanleiding denkend' te hebben verholpen en koud een half jaar later
(Nightbat® in "suzuki gsx-r 750 deel 14:vol gas de tunn...")
heb ik weer dezelfde bullshit!

Ik heb toch geen Harley of Ducatie op dat kloteding staan of wel? :(
 
Laatst bewerkt:
gvd das naar zeg Night, misschien bij n andere toko er naar laten kijken? :o
Aan het merk ken t niet liggen hoor!

De kabelboom is van Suzuki
De bobines zijn van Suzuki
De TPS sensor is van,... Jawel: Suzuki

..en al allemaal vervangen omdat er vocht in zat

Ik vermoed dat iedere monteur met een kitspuit het zo heeft verholpen, maar ik hou graag de mogelijkheid open dat er vast nog wel een keer iets los moet kunnen
 
De kabelboom is van Suzuki
De bobines zijn van Suzuki
De TPS sensor is van,... Jawel: Suzuki

..en al allemaal vervangen omdat er vocht in zat

Ik vermoed dat iedere monteur met een kitspuit het zo heeft verholpen, maar ik hou graag de mogelijkheid open dat er vast nog wel een keer iets los moet kunnen

Vocht in je kabelboom? Hoe krijg je dat voor elkaar en welke idioot heeft die diagnose gesteld?

En die vervangen? Dat kost wel centjes ja.
 
Vocht in je kabelboom? Hoe krijg je dat voor elkaar

Als ik m'n motor was, schroef ik altijd m'n zadel er af en zet de hogedrukspuit op m'n ECU

B|

...kan ook zijn omdat ik (Tenminste tot de sneeuwbuien/storingen de laatste paar winters) door weer en wind rijd behalve bij gladheid

Hoe krijg ik het voor elkaar? Hoe krijgt Suzuki het voor elkaar?!?


en welke idioot heeft die diagnose gesteld?

:( You're looking at him!
Het zien van 2 gecorrodeerde contacten in een ECU stekker was geen vlaag van verstandsverbijstering of een aanval van psychose
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan