Suzuki GSX-R 750 heropbouw project

Status
Niet open voor verdere reacties.

miccie

MF veteraan
24 dec 2006
15.501
9
Haarlem
Al een aantal jaar speelde het idee om zelf een motor 'op te bouwen'.

Nu heb ik een frame van een '86er Suzuki GSX-R 750 met kenteken op de kop kunnen tikken. Met dit als basis kan ik verder kijken wat ik wil. Op internet en hier op het forum heb ik al wat voorbeelden kunnen aanschouwen. Goede manier om ideeën op te doen.

Hier zal ik alles bijhouden wat ik eraan doe / gedaan heb. Ik heb er geen haast mee, het is in ieder geval erg leuk om ermee bezig te zijn.


Het frame:

3938.jpg


3942.jpg




De tank had een voor mij enigszins bekend kleurtje. (heb ooit een motorkap van een koekblik zelf in dezelfde kleur gespoten)

3977.jpg





Edit:

Waar ik nu vooral naar uitkijk, is:
- Motorblok (kan ik wsl binnenkort ophalen)
- Voorvork (heb al 'n aanbieding)
- Wielen, zo compleet mogelijk
- Zo gauw ik meer onderdelen heb, kleur van het geheel bepalen (wordt oa zwart met opvallendere kleur)
 
Laatst bewerkt:
Omdat er wat lakbeschadigingen op zitten, wil ik 'm opnieuw spuiten. Blijkbaar was het spuiten niet goed gedaan door 'n vorige eigenaar, want slechts één minuut met het schuurapparaat had dit effect:

3982.jpg
 
Tja, wat wil je? Als je slechts een frame hebt, en op basis daarvan een originele GSX-R wil opbouwen, kost het je bakken vol muntjes aan onderdelen. Als je ze al kunt vinden. Ik denk dat het handiger is om een (zo goed als) complete originele fiets te kopen en daar wat aandacht aan te besteden.
 
He leuk man. Je moet er gewoon iets persoonlijks en speciaals van maken, dus niet niet perse een nette gsx-r750.
Dan maakt de uiteindelijke kostprijs niet zoveel uit. En als je er zeg 3jaar over doet, kun je het uitsmeren. Dan is dat gewoon je hobby.
Mijn gs 550 heb ik gekocht voor 250euro en zag er totaal niet uit, mankeerde van alles aan.
Dik 2000euro verder heb ik een betrouwbare en persoonlijke GS. Voor dat geld had ik een mooie Bandit 600 gehad bv. Maar...(dat kun je zelf wel aanvullen).

Succes met je projekt en hou vol, he.

:W
 
Laatst bewerkt:
Tja, wat wil je? Als je slechts een frame hebt, en op basis daarvan een originele GSX-R wil opbouwen, kost het je bakken vol muntjes aan onderdelen. Als je ze al kunt vinden. Ik denk dat het handiger is om een (zo goed als) complete originele fiets te kopen en daar wat aandacht aan te besteden.


Een complete motor aanschaffen en beetje aanpassen is zeer waarschijnlijk 'n stuk goedkoper en sneller. Maar ik wil juist wat anders dan 'n standaard fiets.



He leuk man. Je moet er gewoon iets persoonlijks en speciaals van maken, dus niet niet perse een nette gsx-r750.
Dan maakt de uiteindelijke kostprijs niet zoveel uit. En als je er zeg 3jaar over doet, kun je het uitsmeren. Dan is dat gewoon je hobby.
Mijn gs 550 heb ik gekocht voor 250euro en zag er totaal niet uit, mankeerde van alles aan.
Dik 2000euro verder heb ik een betrouwbare en persoonlijke GS. Voor dat geld had ik een mooie Bandit 600 gehad bv. Maar...(dat kun je zelf wel aanvullen).

Succes met je projekt en hou vol, he.

:W

Zo zie ik het ook. In de loop van de tijd aan eigen wens aanpassen. En het hoeft niet binnen een jaar af te zijn.

Die aanvulling klopt. ;)
 
bekend frame , stond donderdag nog in mijn garage. :)

gaan we volgen, ben benieuwd wat het wordt.
 
Laatst bewerkt:
Mooi man, lekker in alle rust wat gaan maken wat jezelf mooi vind!
Laat het naar origineel opbouwen maar over aan de puristen. Iets persoonlijks bouwen is juist een uitdaging :9
Kan ook veel doekoes schelen en met geduld komt het goed!

Succes, ik volg em!

Mazzels,
Zurp.
 
Zo, de tank geschuurd. Onder de lak kwam al snel het staal tevoorschijn. Er is al eerder het een en ander aan geplamuurd.

Wat op deze foto niet te zien is, is dat ik oa ook onder de dop nog bezig ben geweest.

3983.jpg


De onderkant ook gedaan voor zover ik erbij kon.

3984.jpg



En vervolgens in de spuitplamuur gezet.

3999.jpg


3990.jpg


3993.jpg
 
leuk project!

wil zelf ook nog eens een ouwe soes opknappen :)
 
Vandaag 'n oud blok opgehaald voor een leuk prijsje. Ik weet nog niet of het echt wat is, daar ga ik de komende tijd achterkomen. Het is in ieder geval een 750cc 4-cilinder.

4036.jpg


4039.jpg


4047.jpg





't Blok is wel vrij compleet: inclusief carbarateurs, kabelboom, schakelaar met startknop enzo, koppelingshendel, contactslot, bobine.

Geschiedenis is onbekend, maar gezien de prijs niet zo erg. Heb wel gemerkt dat 't blok verrekte zwaar is. :+
 
Laatst bewerkt:
Vandaag 'n oud blok opgehaald voor een leuk prijsje. Ik weet nog niet of het echt wat is, daar ga ik de komende tijd achterkomen. Het is in ieder geval een 750cc 4-cilinder.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]




't Blok is wel vrij compleet: inclusief carbarateurs, kabelboom, schakelaar met startknop enzo, koppelingshendel.

Geschiedenis is onbekend, maar gezien de prijs niet zo erg. Heb wel gemerkt dat 't blok verrekte zwaar is. :+

Wel prettig dat het compleet is. Dat scheelt veel zoek werk naar de juiste onderdelen.
Heb je er ook de bobines en de cdi unit bij gekregen?
En wat is een mooi prijsje als ik vragen mag?
 
Wel prettig dat het compleet is. Dat scheelt veel zoek werk naar de juiste onderdelen.
Heb je er ook de bobines en de cdi unit bij gekregen?
En wat is een mooi prijsje als ik vragen mag?


Bobine zit er ook bij, en nog wat dingen. Ik moet nog kijken wat wat precies is. Van de week volgen meer, betere foto`s.

Ik heb er 40 euro voor betaald.
 
Thnx voor de reacties. :)

Als het blok loopt en het vermogen 70 a 80 pk heeft, is het toch al leuk.
Voorlopig eerst kijken wat er nou precies bij zit, testen en schoonmaken.

Eventuele aanpassingen aan het frame om het blok te monteren is niet zo´n probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan