Suzuki GSX R1100

Goofys

MF'er
10 feb 2004
93
107
Alkmaar
Vanaf het moment dat de GSXR`s op de markt kwamen in 1985, met als eerste de 750, wilde ik er een. Toen geen geld, later andere zaken en motoren en nog later waren het ouwe lijken. Nu ik dat zelf ook een beetje ga worden kwam het idee van een GSXR weer bovendrijven. Het moest een eerste generatie worden en wel een blauw/witte. Eerst gekeken naar een 750 maar het werd een 1100 en ook geen blauw/witte maar een lelijke zwart/gele. Gevonden in Groningen bij Otomoto in Ten Boer.
Hij is uit 1986 en in 1990 in Nederland gekomen. In Nederland heeft hij 30 jaar maar 1 eigenaar gehad.
Hij moet natuurlijk blauw/wit worden.

Omdat ik zelf zoiets niet kan gaat een vriend van mij het project ter hand nemen met mij als hulpje, onderdelen zoeker, supporter en financier.
Ik ga er een blog van maken en hier de vorderingen delen. Wellicht komen er ook nog tips en aanwijzingen van jullie kant.

suzuki-gsx-r-1100-1342873.jpg
 
Leuk project, maar het is natuurlijk de bedoeling dat je vorderinge hier gaat melden en niet met een linkje naar eigen website he :P ;)
 
Leuk project, maar het is natuurlijk de bedoeling dat je vorderinge hier gaat melden en niet met een linkje naar eigen website he :P ;)
:^ Plus dat Motor Forum een zeer stabiel platform is dat nu ook nog foto's van 20 jaar oud niet weggeflikkerd heeft...

Ik volg :t
 
Het wordt jammer genoeg wel iets meer dan alleen maar spuiten. Het plastic is nu gerepareerd en kan binnenkort naar de spuiter. Vering en voorvorkpoten hebben aandacht nodig. Achterbrug ook. Polijsten of anodiseren? Remmen. Banden. Blok zweet. Genoeg dus.

IMG-20200617-WA0011.jpg
IMG-20200617-WA0000.jpg
IMG-20200617-WA0004.jpg
IMG-20200617-WA0014.jpg
IMG-20200614-WA0005.jpg
 
Het was zo met mijn FZR "Nr. 3". Kon alles bijmekaar kopen in de kleur die ik wilde hebben, liep ik tegne een puntgave in die kleur aan, was 200 euro goedkoper ui

Moet je horen, als je nette delen vindt is dat toch een bekkie minder werk??? Je moet ( je moet niks, hè ) dan eigenlijk effe contact opnemen met Bolman. Het is trouwes geen verkeerd idee om even de sloperijen die ik in dit topic heb genoemd te checken.
 
Alleen met de tank al ben je waanzinnig geholpen
 
Ik snap wat je bedoelt maar een 35 jaar oud onderdeel van kunststof is nooit plug & play. Of niet de goede kleur (meer). Nu heb ik alle onderdelen als 1 pakket gekocht. Veel goedkoper, weet ik zeker. Goed beschouwd zou deze motorfiets in onderdelen meer opleveren heb ik al gezien😅.
 
Da's niet bij ons hoor maar bij het bedrijf waar mijn klus vriend werkt. Hij geeft daar instructie bij de autoschade- en kunststof lasapperatuur die daar wordt verkocht. Het hol van de leeuw dus.
 
Toen ik mijn Suzuki RG500 restaureerde heb ik een gedeelte nieuw gekocht en de rest bij een goede
spuiter laten repareren en was zeer tevreden over het resultaat,niet van nieuw te onderscheiden ,Bekijk bijlage 1517161
Mag ik je vragen bij wie je hebt laten spuiten? Ik heb wel iemand op het oog maar keuze is altijd goed. Is de striping geplakt of gespoten? Een erg mooi resultaat.
 
Mag ik je vragen bij wie je hebt laten spuiten? Ik heb wel iemand op het oog maar keuze is altijd goed. Is de striping geplakt of gespoten? Een erg mooi resultaat.
Striping is nagemaakt en zit onder de blanke lak,de spuiter is er inmiddels mee gestopt,dus die optie is er helaas niet meer,
dat was Meerman in Ridderkerk,dat was een hele goede spuiter.
Op het forum zit ook een spuiter die goed is,ik weet alleen z,n naam niet meer.
 
Striping is nagemaakt en zit onder de blanke lak,de spuiter is er inmiddels mee gestopt,dus die optie is er helaas niet meer,
dat was Meerman in Ridderkerk,dat was een hele goede spuiter.
Op het forum zit ook een spuiter die goed is,ik weet alleen z,n naam niet meer.

Ik wil het laten doen door bvt motorpaint in Nieuwegein
 
Ik wil het laten doen door bvt motorpaint in Nieuwegein
Heb daar geen ervaring mee,de enige andere die ik ken is GL paints in Oud Beijerland,maar dat is al vele jaren geleden dat ik daar geweest ben,
toen de enigste spuiter in NL die Japanse kleuren goed na kon maken,en dan met name de speciale metallic kleuren uit de jaren 70 en 80.
 
Heb daar geen ervaring mee,de enige andere die ik ken is GL paints in Oud Beijerland,maar dat is al vele jaren geleden dat ik daar geweest ben,
toen de enigste spuiter in NL die Japanse kleuren goed na kon maken,en dan met name de speciale metallic kleuren uit de jaren 70 en 80.

GL paints is er pas geleden ook mee gestopt.
 
GL paints is er pas geleden ook mee gestopt.
Zo blijven er niet veel echt goede motorspuiters meer over,wij hadden een autospuiter tegenover ons zitten,
die zou het ook wel kunnen,nou dat was een drama,vaak moest het weer overnieuw gedaan worden omdat de kleur niet
exact goed was.ook zijn verzekeringsmaatschappijen makkelijker geworden,werd vroeger nog regelmatig schade
gerepareerd en gespoten,tegenwoordig is het gewoon vervangen,alleen voor klassieker eigenaren is dat
vaak niet mogelijk omdat er geen nieuwe delen meer te krijgen zijn. Zag op de site van GL paints dat hij
gaat emigreren naar Ecuador,daar is zeker nog meer te spuiten ,zijn nogal wild west piloten daar :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan