Suzuki GSX-R750/1100W circuitmotor

Chassis past net, zit nog 3cm tussen spantanghouder en chassis zelf.

Kroonplaten frezen etc behoort nu ook tot de mogelijkheden.

Uitlezing is tot op 0.005mm en is juist (getest met de markeringen van de tafel).

Achteraf dat kleiner gekocht voor niks maar dat weet ge niet op voorhand, vooral niet als dit niet op internet te koop stond.
 
Tis al efkes geleden sinds het laatste nieuws maar ik heb de afgelopen weken mij bezig gehouden met een nieuwe aankoop.

Groter freesmachine:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Alles op 380V zetten, noodstop bijplaatsen, 230V stekkers voorzien, koelwater ververst, nieuwe olie op de versnellingbak/tandwielkast van de tafel en algemeen onderhoud.

Bedoeling is om het gat van de achterbrug groter te maken zodat ik een Suzuki SRAD brug kan pasmaken, met die achterbrug kan ik wel het ducati 999r wiel gebruiken.

Ander plan vanaf nu.

Wou het eerst op het werk laten gebeuren maar geen tijd.

Freesmachine heeft:

Voeding en uitlezing op 3 assen
Snelspan voor spantanghouder
ISO-40 opname
Koelwater
Smeerpomp
Kop is verstelbaar (zie foto)
Kan gebruikt worden voor te boren en tapen
Voeding op de kop
Draairichtingen verstelbaar
Toerental is traploos verstelbaar (max 3750)
Perslucht
...

Véél meer mogelijkheden tov mijn ander exemplaar.

Circuitrijden zal dit jaar wel wat minder worden omdat er nu wat centjes weg zijn.

Groeten,
Benjamin
mooie machine , congrats *O*
 
Voila nieuwe achterbrugas zit erin.

Toch een kleine 3/4u mee bezig geweest om alles uit te lijnen.

Met meetklok was dat toch niet te doen hoor, daarom eerst een as gedraaid die met zo weinig mogelijk speling in het bestaande gat gecentreerd werd.

Uitgelijnd tegenover 1 gat, in feite moet ge dat doen tegenover 2 gaten maar dat was hier niet mogelijk.

1/100mm scheef over een afstand van 30cm wordt toch al wat.

Achterbrug as toch een beetje moeten nabewerken met wat schuurpapier want wringde toch wat teveel naar mijn goesting.

Bleek achteraf niet te kloppen omdat de frees van 25 eigenlijk maar 24.8mm is en een beetje bot is aan de hoekjes :+

Maar marcheert :]

xHL9j5.jpg


CVv9Zp.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heb ik niet (toch niet in de juiste maten), frees mocht ik gebruiken van het werk.

Frezen is eigenlijk precies genoeg voor deze toepassing, origenele as heeft ook wat speling in dat gat.
 
Laatst bewerkt:
Zoek nog een gebruikte kotterkop voor kleinere diamters.

Heb er wel maar die zijn maar vanaf 35mm of groter.

Liefst die je per 1/100 kunt instellen, stond een mooie exemplaar op 2dehands maar die kerel vroeg 1000€ ervooor (professioneel materiaal dat wel).

Niels: om mijn versnellingsbak niet kapot te rijden, op croix al eens gehad.

Schakelt toch soepeler met koppeling dan zonder en is zeker snel genoeg.

Motor is ondertussen al 21 jaar oud.

Tijdwinst is ook verwaarloosbaar, zelfs met quickshifter is dat maar interessant vanaf pakt 1:45 of sneller op Zolder bijvoorbeeld.
 
Laatst bewerkt:
Niels: om mijn versnellingsbak niet kapot te rijden, op croix al eens gehad.

Schakelt toch soepeler met koppeling dan zonder en is zeker snel genoeg.

Motor is ondertussen al 21 jaar oud.

Tijdwinst is ook verwaarloosbaar, zelfs met quickshifter is dat maar interessant vanaf pakt 1:45 of sneller op Zolder bijvoorbeeld.


Maar zo rijd je je koppeling wel in gruis!
 
Koppeling vervangen is goedkoper dan een bak aan puin draaien.
Volgens mij zit er een speciale versnellingsbak onder die 750w.
 
Omdat een GSX-R750SP een homologatie model voor het WSBK 1994 is, zit daar een korte verhouding bak onder (niks speciaal aan buiten andere tandwielen).

Met originele vertanding was 130 km/u in 1ste geen probleem.

Terug schakelen ging wel sneller met deze versnellingsbak.

Maar die is kapot gereden op croix en ternois.
 
Laatst bewerkt:
Had nou gewacht op 29 april dat was jubileum :+
Maar ook ik hou het hier scherp in de gaten!
Hoop dat er nog wat gemeld wordt door TS
 
Toch best grappig om te zien dat ondanks al het commentaar en het (zelf aangeprate) Calimero gehalte van Bennie heeft ie stiekem toch best veel fan's. :+

Wellicht een Mega Banjamin RG MF Meet? :W
 
Pffff Bennie is (hopelijk niet) van de aardbodem verdwenen lijkt wel....
Is er dan niemand die meer weet over onze MF Anti - Held en zijn GSX R 750/1100W SP circuitfiets project...??
 
Terug
Bovenaan Onderaan