Suzuki GSX-S 1000 en 750 ook een beetje

De Virus word met goedkeuring van Suzuki gemaakt door een Suzuki dealer uit zwitserland.
Het is een 2019 gsxr1000r waarvan de kuip, kroonplaat, clip ons wordt verwijderd en een zelf ontworpen licht unit, kapjes, kroonplaat en stuur op word gemonteerd. De originele gsxr stukken krijg je mee en fabriek garantie wordt behouden.

De gsxs1000 uit bovenstaand filmpje is echt een dikke bike.
 
Ik ben wel fan😁 al sinds de eerste virus.
Werd ook in België geleverd.
7E3B521B-FB4F-4FA6-B2B8-BC953D98180D.jpeg
 
Vind de GSX-S mooier qua model, het geheel past beter bij elkaar. Het vermogen van de viRus is mooi maar gekeken in de praktijk is 160/170 PK meer dan genoeg voor een naked.

Voor een goede quickshifter zou ik Hoegee bellen/mailen. Als er iemand veel kennis, verstand en ervaring met Suzuki's upgraden heeft, is hij het wel. Kost €650,-. Heb de prijs doorgekregen bij een offerte aanvraag voor een katvervanger + ecu flash + banken voor en na. Dat kost €800,- voor degene die geinteresseerd zijn.

Groeten
 
Ik kan jullie melden dat ik vanmiddag een ''porno" witte S1000 (zoals peter hem omschrijft 8-)) heb aangeschaft in het westen. Ik heb de motor omgeruild incl. wat accessoires tegen mij HD Road King uit 2008.
Ik zal me dan ook even voorstellen gezien ik vast nog wel meer op dit sub-forum kom; Thomas, 30 jaar, woon in Apeldoorn. De GSX-S word de 4e motor.

- GSX-R 600 K2
- GSX-R 1000 K6
- Harley Davidson Road King Custom 1600 2008
- GSX-S 1000 2020

Motor staat naar verwachting over 2 weken klaar. GSX-S word als onderstaand afgeleverd;
- Duocover
- Windscherm Smoke
- Akrapovic Shorty Slip-On (S-S10SO15-HAPT)
- Reflectoren voorspatbord gedemonteerd
- Luxe kentekenplaat

Rest nog te doen zodra de motor in de garage staat;
- Demonteren passagierssteunen
- Korte kentekenplaathouder + naamloze plaathouder
- Kleine knipperlichten
- Spiegels
- Velgstriping, wit
- Druppellader aansluiting
- Na 1000km, Catvervanger + Ecu flash (Hoegee)

Tips en foto's over welk merk kentekenplaathouder/knipperlichten/spiegels zijn altijd welkom. Heb al een beetje rondgekeken bij Barracuda/Rizoma/R&G.
Voor degene die geïnteresseerd zijn in de keuze voor de Akra, deze demper is vrij kort en heeft de bevestiging nog aan de voetsteun, evenals de standaard demper. Hierdoor kan je dus de passagierssteunen eraf halen zonder er een steun voor terug te moeten plaatsen. Achterzijde komt hier mooier mee weg. Ik overwoog eerst een Scorpion RP1-GP gezien ik deze type dempers het mooiste vind maar deze heeft 2 nadelen, zowel de bevestiging i.c.m. de passagierssteun als teveel herrie i.c.m. een Hoegee catvervanger.
 
Die akra kwam ik laatst ook al tegen op FB in een GSX S groepen en ziet er erg mooi uit doordat die nog korter is dan ijn Shark.
Overweeg zelfs om de uitlaat te vervangen 🙈

Korte nummerplaat en knippers heb ik van Barracuda , deze zijn trouwens gewoon door Suzuki geleverd.
Klein nadeel is met de luxe nummerplaat wordt de plaat in het donker erg slecht verlicht maargoed ik heb er nog geen commentaar op gekregen

66081911_2252219681513537_5898329895276118016_n.jpg
 
Hele dikke pijp peter. Ik vind het erg mooi staan, op de voetsteunen na. De yoshi's zijn ook erg goed alleen vind ik het uiterlijk minder van de r11, ook rijd iedereen ermee rond (street pakket). Ik heb urenlang rondgespit op google welke dempers er leverbaar zijn voor de GSX-S. Denk dat wij zo'n beetje dezelfde smaak hebben, of een GP demper of een shorty. Als je wil kan ik t.z.t. een foto uploaden hoe de demper gemonteerd zit en van een afstand oogt.

W.b.t. je kentekenplaatverlichting, er zijn veel motoren die hier last van hebben. Bij sommige auto's zie je het ook. Zolang je kent.verlichting goed werkt zul je er geen problemen mee krijgen.

Denk ook dat beide van Barracuda worden, ik heb echter geen ervaring met de andere merken dus ervaring en voorbeelden zijn welkom.
 
Ik heb de tail tidy en knippers van evotech.
Heel tevreden van.

Dit jaar komt er ook een andere demper op. twijfel om de cat ertussen uit te halen ivm te luid.

Oudere foto, heb ondertussen bar end mirrors.

IMG_20200112_112624.png
IMG_20200112_112624.png
 
Laatst bewerkt:
De Shark uitlaat is inderdaad een hele nette uitlaat alleen ik dacht dat hij korter was en op dat vlak viel het een heel klein beetje tegen 🙈
De steunen zijn zeker niet de mooiste maar wel zo handig als iemand een keer mee wilt en ik heb dan ook de buddyseat gewoon nog erop.
Twijfel wel om deze dingen in de toekomst te verwijderen maar ook grote kans dat ik alleen nog komend seizoen ermee rij en dan weer iets anders koop maar dat ligt er dan ook weer aan wat er allemaal uitkomt van nieuwe motoren en of ik weer een Ford Fiesta ST koop .


Yoshi R11 op de 750 gehad en inderdaad gekocht icm het street pakket maar vond het kwa looks niet de mooiste pijp en daarom bij aanschaf van de 1000er wel gekozen voor de knippers en nr plaat houder wat Suzuki levert maar uitlaat dus maar los bestelt bij motoport :)

69105814_2337465739655597_4928604400999464960_o.jpg
 
De Shark uitlaat is inderdaad een hele nette uitlaat alleen ik dacht dat hij korter was en op dat vlak viel het een heel klein beetje tegen 🙈
De steunen zijn zeker niet de mooiste maar wel zo handig als iemand een keer mee wilt en ik heb dan ook de buddyseat gewoon nog erop.
Twijfel wel om deze dingen in de toekomst te verwijderen maar ook grote kans dat ik alleen nog komend seizoen ermee rij en dan weer iets anders koop maar dat ligt er dan ook weer aan wat er allemaal uitkomt van nieuwe motoren en of ik weer een Ford Fiesta ST koop .


Yoshi R11 op de 750 gehad en inderdaad gekocht icm het street pakket maar vond het kwa looks niet de mooiste pijp en daarom bij aanschaf van de 1000er wel gekozen voor de knippers en nr plaat houder wat Suzuki levert maar uitlaat dus maar los bestelt bij motoport :)

Bekijk bijlage 1457269

Wat betreft de voetsteunen is het inderdaad hoe vaak je een bijrijder meeneemt. Heb je geregeld iemand mee zou ik ze er ook op laten. Hier gaat de vrouw zo'n 3x per jaar mee, dan schroef ik ze er zo weer op, 10 min. werk evenals de duoseat.

De knipperlichten van Suzuki zijn inderdaad mooi, meer mijn stijl. Ik vind de kent.plaathouder daarin tegen weer minder, ik wil termee de plaat zo strak mogelijk tegen de onderzijde, zonder verstelbaar stuk. Bij org. suzuki steekt hij schuin uit.
Zit te denken aan knippers van barracuda of suzuki en kentekenplaathouder van R&G.

Wil je graag weer iets anders of valt de GSX-S je tegen? Rijd je de motor al lang?
 
Nee Suzuki bevalt heel goed maar ben nog wel eens van het wisselen , als die niet beviel was die al ingeruild 😂

Motor is van juli 2019 met nu 3500km erop dus nog niet zo oud nee.
Maar ik kijk altijd weer naar het volgende zeg maar.
Heb sinds 2003 mijn autorijbewijs en inmiddels 70 auto`s gehad en sinds maart 2019 mijn motor en motor nr 5 en 6 in de garage staan dus dan snap je wel hoe ik ben denk ik 🙈🙈
 
In het najaar overgestapt van een cb1000r naar de gsx-s 1000 en absoluut geen spijt van. Nog een paar kleine wijzigingen en dan is hij klaar.
 

Bijlagen

  • 8EF06A91-8375-40FA-BD16-554BC979F9D0.jpeg
    8EF06A91-8375-40FA-BD16-554BC979F9D0.jpeg
    408,1 KB · Weergaven: 25
Nee Suzuki bevalt heel goed maar ben nog wel eens van het wisselen , als die niet beviel was die al ingeruild 😂

Motor is van juli 2019 met nu 3500km erop dus nog niet zo oud nee.
Maar ik kijk altijd weer naar het volgende zeg maar.
Heb sinds 2003 mijn autorijbewijs en inmiddels 70 auto`s gehad en sinds maart 2019 mijn motor en motor nr 5 en 6 in de garage staan dus dan snap je wel hoe ik ben denk ik 🙈🙈
Dan slijt je ze inderdaad behoorlijk snel _O-. Bijna geen tijd van slijten. Gezien je motor nog zo jong is en weinig heeft gelopen zou ik hem nog mooi even houden, nu weet je wat je hebt. Als ik je zo hoor hecht je er niet zo'n waarde aan, ben je denk ik ook niet merkvast ofwel.

Hier gaat om de 3 a 4 jaar de auto/motor eruit. Auto afgelopen zomer vervangen, nu de motor. Ik ben dus weer even voorzien voor de komende jaren.
 
In het najaar overgestapt van een cb1000r naar de gsx-s 1000 en absoluut geen spijt van. Nog een paar kleine wijzigingen en dan is hij klaar.
Mooie motor, goede keuze.
GSX-S is qua model een stuk mooier als de CB1000R. Vind je de rijeigenschappen nog erg verschillen?
 
Ik hecht inderdaad niet zn waarde eraan dat ik een band met mijn motor of auto krijg nee.
Merk zegt me ook niet zo heel veel , als ik het ding maar mooi vind en lekker rijd daar gaat het bij mij om.
Slijten doet het nooit nee , auto`s zijn altijd gebruikt en worden meestal helemaal in orde gemaakt en worden dan weer verkocht 🙈 Diversion is ook pas helemaal in orde gemaakt en zou zomaar kunnen dat die ook vervangen wordt binnen paar maanden
 
Ik herken het wel wat @peter-1981 zegt. Je leeft maar 1x, dus ik wil ook zoveel mogelijk auto's motoren gereden hebben. Daar is echt helemaal niets rationeels aan overigens, puur leuk en hobby. Het heeft ook niets te maken met de huidige auto/motor die ik dan rijd.

Ik doe echter wel mijn best om me in te houden, daarom nu voor een leaser van t werk gekozen, zodat ik paar jaar vooruit "moet" en ook mijn motor wat langer proberen te houden. Maar als er voor MY2021 opeens een leuke motor uitkomt kan ik zomaar bezwijken.... :+
 
Auto's geef ik niet zo veel om, dus zo lang er geen dure stukken aan komen blijf ik er gewoon mee rijden.

Motors ben ik wel zuiniger op en denk dat de gsxs1000 nog een tijdje blijft. Heb wel een idee welk de volgende wordt maar dat kan nog wel even duren.
 
Mooie motor, goede keuze.
GSX-S is qua model een stuk mooier als de CB1000R. Vind je de rijeigenschappen nog erg verschillen?
De cb1000 r stuurde makkelijker maar denk dat het door de banden komt, zodra ze op zijn gaat er s21 onder, koppel veel beter.
 
Vind de Dunlops ook niet geweldig en vond de S21 onder de 750 beter en gaven veel meer vertrouwen.
Enige wat Bridgestone wel doet is rol geluid produceren want dit had ik zowel met de S21 onder de S750 als met de T31 onder de Diversion
 
Bridgestone zijn inderdaad fijne banden. Heb ik de eerste jaren onder de GSX-R gehad, waren S20 Evo's volgens mij. Veel grip, ze hebben alleen 1 groot nadeel. Door de zachte compound slijten ze ook veel sneller. Achterband was met 3 a 3500km kaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan