Suzuki GSX-S 1000 en 750 ook een beetje

Gefeliciteerd met je nieuwe bike. Mooie kleurencombo. Zien de foto's wel tegemoet. Voor accessoires is het nog even wachten wat ik gister hoorde. Deze zullen later dit jaar beschikbaar zijn.
Heb alleen een seat cover en tankpad (+zijkant pads) meebesteld, verder laat ik hem lekker origineel. Uitlaat zelf klinkt en ziet er goed uit voor een standaard uitlaat, dus die laat ik ook zitten.
 
Hij is inmiddels sinds zaterdag binnen en staat naast zijn grote broer. Zit nog in de inrij periode met 61 km op de teller, dus heb het nog kalm aan gedaan :)
 

Bijlagen

  • 487F15F8-2B09-4935-AEDC-6418949C1059.JPG
    487F15F8-2B09-4935-AEDC-6418949C1059.JPG
    162,2 KB · Weergaven: 86
  • 819272A3-B55C-47B8-B8C5-44217F2CC574.JPG
    819272A3-B55C-47B8-B8C5-44217F2CC574.JPG
    260,2 KB · Weergaven: 81
  • CA0AD058-CDFC-42B2-B892-879D8ADF44AF.JPG
    CA0AD058-CDFC-42B2-B892-879D8ADF44AF.JPG
    139 KB · Weergaven: 86
  • IMG_0921.JPG
    IMG_0921.JPG
    345,5 KB · Weergaven: 91
  • A0516384-1276-471D-A263-9F66C633828F.JPG
    A0516384-1276-471D-A263-9F66C633828F.JPG
    268,2 KB · Weergaven: 95
Hoi, heb even een vraag.
Wil een radiateurcover aanschaffen (dat ding ziet er toch wel kwetsbaar uit), nu zag ik een mooie op de website van R&G.
Is er iemand die ervaring heeft met deze site? Bedoel, betrouwbaarheid en levertijd?
 
Ik mocht voor Motorstof.nl de nieuwe GSX-S1000 testen, wat een geweldige bike. Het nieuwe design heeft natuurlijk wat discussies los gemaakt. Wat vinden jullie van het 2021 model?

 
Leuk werk heb je 👍

Ik vind hem er gaaf uitzien, en die koplampen wennen wel.
Zag hem vorige week bij de dealer staan in dezelfde kleur grijs, niet mijn smaak qua kleur.
 
Leuk werk heb je 👍

Ik vind hem er gaaf uitzien, en die koplampen wennen wel.
Zag hem vorige week bij de dealer staan in dezelfde kleur grijs, niet mijn smaak qua kleur.

ik mag niet klagen, maar tis ernaast hoor 👀
Kleur moet inderdaad net bij je passen, hetzelfde voor de koplamp natuurlijk. Hij is er vanzelfsprekend ook in het zwart en Suzuki-blauw
 
Hoi iedereen hier.
Ik wil mij hier ook even melden als nieuwe GSX-S1000 rijder, sinds vorige week vrijdag.
Heb afgelopen weken op verschillende motoren proef gereden, maar de Suzuki gaf toch de doorslag.
Nu, na een week en 1800 km verder kan ik alleen maar zeggen, wat een top machine...
(veel beter is er niet :]en ik heb al veel motoren gehad)
Afgelopen donderdag een ritje van 400 km, Ardennen gedaan, had van mij nog wel 100 km langer mogen zijn.
Bij een praatje hoort ook een plaatje.
 

Bijlagen

  • 20210820_161325.jpg
    20210820_161325.jpg
    288,3 KB · Weergaven: 43
Hoi iedereen hier.
Ik wil mij hier ook even melden als nieuwe GSX-S1000 rijder, sinds vorige week vrijdag.
Heb afgelopen weken op verschillende motoren proef gereden, maar de Suzuki gaf toch de doorslag.
Nu, na een week en 1800 km verder kan ik alleen maar zeggen, wat een top machine...
(veel beter is er niet :]en ik heb al veel motoren gehad)
Afgelopen donderdag een ritje van 400 km, Ardennen gedaan, had van mij nog wel 100 km langer mogen zijn.
Bij een praatje hoort ook een plaatje

gefeliciteerd met uw nieuwe motor!
al aardig wat gereden op de gsx-s op een weekje tijd :]
goed om te horen dat hij je zo goed bevalt :)

ben wel beetje nieuwsgierig welke de andere motoren waren waar je op heb proef gereden? :)
 
gefeliciteerd met uw nieuwe motor!
al aardig wat gereden op de gsx-s op een weekje tijd :]
goed om te horen dat hij je zo goed bevalt :)

ben wel beetje nieuwsgierig welke de andere motoren waren waar je op heb proef gereden? :)
Proef gereden op Triumph speed Triple 1200----Yamaha Tracer 9 en MT10---Ktm 890 duke.

Wat vinden jullie trouwens van de Dunlop Roadsport2 banden die er origineel onder liggen.
Ik vindt ze op zich wel super goed, alleen in de regen hebben ze mij nog niet echt overtuigt.
Moet er misschien nog aan wennen, of het zit tussen mijn oren.:?
 
Proef gereden op Triumph speed Triple 1200----Yamaha Tracer 9 en MT10---Ktm 890 duke.

Wat vinden jullie trouwens van de Dunlop Roadsport2 banden die er origineel onder liggen.
Ik vindt ze op zich wel super goed, alleen in de regen hebben ze mij nog niet echt overtuigt.
Moet er misschien nog aan wennen, of het zit tussen mijn oren.:?
Gefeliciteerd met je nieuwe bike.

Dan heb je de goede keuze gemaakt, al zijn het allemaal goede motoren. Ieder zijn smaak natuurlijk, optisch gezien vind ik de GSX-S de mooiste naked van de afgelopen jaren.

De GSX-S word helaas nieuw afgeleverd met low budget banden, alles om de prijs te drukken. Al moet ik zeggen dat er op het nieuwe model is gekozen voor een andere Dunlop band dan de D214. Die presteert nog slechter. Voor ideale grip en wegligging betaal je nu eenmaal, iets wat in mijn ogen de standaard moet zijn maar Suzuki kijkt (tè) sterk naar zijn verkoopprijs t.o.v. de concurrenten.

Dit zie je overigens niet alleen bij motoren maar ook bij auto's, merkverschillend. Heeft alles met de prijs te maken.
Ik zeg altijd; onder een mooie/dure outfit trek je ook goede/nette schoenen aan en geen goedkope rommel.

Ik heb de GSX-S bij Hoegee in onderhoud, hij beveelt de Dunlop Sportsmart MK3 aan, deze is ontwikkelt voor Hypernakeds. Heb er nu 2K meegereden, topband. Laat je niet leiden door het merk, modellen onderling maken een groot verschil.
Beste band welke ik tot op heden heb gereden, over 12 rij-jaren.
Ze zijn niet goedkoop maar dan heb je wel wat.

Groeten
 
Nog even een aanvulling op bovenstaand bericht, als je banden aan vervanging toe zijn zou ik achter ook direct switchen naar 190/55. Rijd en stuurt vele malen beter als de 190/50. Ook hiermee had Suzuki de GSX-S beter af kunnen leveren, het maakt veel verschil in wendbaarheid.
Hoegee monteerd deze bandenmaat standaard bij de GSX-S, bij vervanging.

Enige voordeel van de 190/50 band is, maar dat is puur optisch, de band oogt breder. Dat is dus kiezen tussen rij-eigenschappen vs. breed ogende band.
 
GSX-APD- Bedankt voor de info, daar kan ik wel wat mee.:tmaar bandenkeuze blijft een dingetje.
Grip is inderdaad belangrijk, maar ook een beetje levensduur zou fijn meegenomen zijn omdat ik best wat km maak.
Eerst deze maar eens oprijden en dan maar eens kijken wat het gaat worden.
 
Dunlop belooft een langere levensduur bij de Sportsmart MK3 wegens een hardere compound in de middenbaan. Deze band zou langer meegaan als menig sportband. Daar kan ik zelf nog niet over oordelen gezien ik er net 2K mee heb gereden. Wel zie ik minimale slijtage en ik rij toch echt behoorlijk door. Ter vergelijking met een michelin of bridgestone sportband deed ik 3500km achter. Het belooft dus veel goeds.
 
Proef gereden op Triumph speed Triple 1200----Yamaha Tracer 9 en MT10---Ktm 890 duke.

Wat vinden jullie trouwens van de Dunlop Roadsport2 banden die er origineel onder liggen.
Ik vindt ze op zich wel super goed, alleen in de regen hebben ze mij nog niet echt overtuigt.
Moet er misschien nog aan wennen, of het zit tussen mijn oren.:?
dat zijn allen wel dikke motoren.

de standaard banden op de Gsx-s1000 zijn budget banden zoals GSX-APD al heel duidelijk heeft uitgelegd.
persoonlijk vind ik het heel erg jammer dat Suzuki zijn motoren ook zo aan de pers/ test rijders aflevert.
op zeg maar Bridgestone S22 190/55 stuurt ie veel beter, veel meer grip en zou de motor ook veel betere reviews krijgen.

Zelf rij ik 10K per jaar.
op banden ben ik niet zuinig, ik heb dit jaar al een set bridgestones S22 versleten en nu liggen er Pirelli Diablo rosso 4 op.

de S22 zijn top banden, enorm veel grip en stuurt heel erg scherp ( 190/55 ).
volgens mij als je met deze niet te gek doet haal je hier wel een 6K km uit.
de diablo's ook top met het voordeel dat deze wel veel meer grip hebben op nat wegdek/ regen tov de S22.
 
3 maanden geleden high sider bar ends gemonteerd op mijn gsx-s 750, tijdens het rijden brak de bout van 1 spiegel af.

Iemand een soortgelijke ervaring gehad? De bar ends trilde ook enorm bij hogere toeren.
 
Ik heb soort gelijke spiegels op mijn gsxs1000 staan en bij het monteren van de eerste brak de bout. Had niet echt veel kracht erop gezet en aan de bout te zien was het ook geen geweldig materiaal.
Heb toen de bouten van de stuurgewichten gebruikt.

Mijn trillen ook
 
Goedkope of imitatiespiegels niet aan beginnen, kwaliteit is vaak slecht zoals sommige al hebben ervaren. Ook raden de meeste monteurs/bedrijven bar end spiegels af, het is heel simpel; hoe dichter op het stuur gemonteerd des te meer trillingen, ook is het zicht niet geweldig, wel ziet het er strak en clean uit.

Bij de keuze voor andere spiegels zou ik voor de bekende merken kiezen, deze zijn vaak ook meer trillingsvrij en fatsoenlijk te bevestigen. Puig, Barracuda etc.
Chinese of onbekende merken links laten liggen. Voor een goede spiegel betaal je al snel 100 euro, een set voor 80 of 100 euro kan dan al niet veel goeds wezen.
 
Ik ben ook op zoek naar goede bar end spiegels.
Heb ze ook gehad op mijn vorige motor en was er zeer tevreden over.
Vooral het zicht naar achteren is beter, want nu zie ik het meest van mijn armen.

En nog een dingetje wat ik minder vindt is die uitlaat demper onder het motorblok.
Omdat ik niets heb kunnen vinden zoals, een of ander hitteschild of wat dan ook, ben ik een beetje creatief geweest met een spuitbusje.
Ik ben er voorlopig tevreden mee, en zie wel hoelang het erop blijft zitten.
Zoniet ga ikzelf wel iets fabriceren.
 

Bijlagen

  • 20210820_161325 (4).jpg
    20210820_161325 (4).jpg
    143,8 KB · Weergaven: 32
  • 20210901_115532 (2).jpg
    20210901_115532 (2).jpg
    96,2 KB · Weergaven: 31
Ik ben ook op zoek naar goede bar end spiegels.
Heb ze ook gehad op mijn vorige motor en was er zeer tevreden over.
Vooral het zicht naar achteren is beter, want nu zie ik het meest van mijn armen.

En nog een dingetje wat ik minder vindt is die uitlaat demper onder het motorblok.
Omdat ik niets heb kunnen vinden zoals, een of ander hitteschild of wat dan ook, ben ik een beetje creatief geweest met een spuitbusje.
Ik ben er voorlopig tevreden mee, en zie wel hoelang het erop blijft zitten.
Zoniet ga ikzelf wel iets fabriceren.
Mocht het blijven irriteren dan een keer naar Pajic om die katalysator er tussen uit te laten zagen!
Heb je ook gelijk een lekker geluidje!

(al is tegenwoordig niet iedereen het hier nog mee eens 😬)
 
Even inbreken hier als het mag...
Wat betreft reacties op de 950 , normaal meng ik me niet snel in een vreemd topic.

Maar ik heb nu een paar 100km op een 950 gereden, vermogensopgave is inderdaad wat tegenvallend, maar tot 8000tpm doet de 950 nauwelijks onder voor de 1000, qua trekkracht. De eerste vermogensmetingen laten dat ook zien.
Voor de mensen die wellicht twijfelen, echt even gaan proefrijden.
Is echt een schep meer dan wat de 750 heeft (tenzij je constant boven de 8000tpm zit te poken natuurlijk).
 
Terug
Bovenaan Onderaan