Suzuki GSX-S 1000 en 750 ook een beetje

Ik heb nog nooit gehoord dat remschijven kromtrekken door hevig gebruik en daarna stilstaand afkoelen. Als mijn remschijven oververhit zouden zou mijn reactie ook stilstaan en wachten zijn. Is het gehele probleem niet gewoon dat de schijven ver boven hun limieten verhit zijn? Koelen door stilstaande lucht gaat normaal gesproken vrij geleidelijk.

Mijn technische achtergrond wat betreft remschijven is niet groot, dus ben benieuwd hoe dit werkt.
 
Ik heb nog nooit gehoord dat remschijven kromtrekken door hevig gebruik en daarna stilstaand afkoelen. Als mijn remschijven oververhit zouden zou mijn reactie ook stilstaan en wachten zijn. Is het gehele probleem niet gewoon dat de schijven ver boven hun limieten verhit zijn? Koelen door stilstaande lucht gaat normaal gesproken vrij geleidelijk.

Mijn technische achtergrond wat betreft remschijven is niet groot, dus ben benieuwd hoe dit werkt.
Je kan ze beter afkoelen door te rijden. Stilstaan is indd kromtrekken. Gebeurt ook bij autos e.d. . Komt volgensmij doordat de klauw er overheen zit
 
Gisteren met de GSX bij de dealer geweest, monteur daar gaf aan dat ze eigenlijk niet meer krom mogen trekken, en dat ze er een verhaal van willen maken bij Suzuki voor garantie mocht het niet wegtrekken. Beide schijven zijn heel iets krom getrokken wat zorgt voor een lichte trilling bij remmen op hogere snelheid.

Verder hoorde hij bij het spannen van mijn ketting dat m'n voortandwiel lawaai maakt op de ketting vanwege slijtage, en dat was wel erg vroeg bij 11.000km. Ben wel benieuwd of ze daar nog iets aan kunnen doen :)

Tot slot! Hoort iemand bij een warme start wel eens de ketting een beetje ratelen? Mijn GSX is nog geen jaar oud met dus 11k gereden, en de monteur gaf aan dat sommige GT modellen er wel last van hebben. Op internet lees ik geen erge verhalen, anders dan dat de kettingspanner even tijd nodig heeft bij een warme start.
 
Ik hoor de ketting af en toe wel bij een koude start. Ondertussen 62000km op de teller en nog geen enkel probleem gehad.

2016 model
 
Gisteren met de GSX bij de dealer geweest, monteur daar gaf aan dat ze eigenlijk niet meer krom mogen trekken, en dat ze er een verhaal van willen maken bij Suzuki voor garantie mocht het niet wegtrekken. Beide schijven zijn heel iets krom getrokken wat zorgt voor een lichte trilling bij remmen op hogere snelheid.

Verder hoorde hij bij het spannen van mijn ketting dat m'n voortandwiel lawaai maakt op de ketting vanwege slijtage, en dat was wel erg vroeg bij 11.000km. Ben wel benieuwd of ze daar nog iets aan kunnen doen :)

Tot slot! Hoort iemand bij een warme start wel eens de ketting een beetje ratelen? Mijn GSX is nog geen jaar oud met dus 11k gereden, en de monteur gaf aan dat sommige GT modellen er wel last van hebben. Op internet lees ik geen erge verhalen, anders dan dat de kettingspanner even tijd nodig heeft bij een warme start.

Bedoel je bij stationair staan ratelen? Mijn ketting maakt ook een zoevend geluid, maar dat is gekoppeld aan snelheid, niet toerental en temperatuur.
 
Wordt er hier nog een beetje gereden of staat de jullie Japanner al onder een deken voor de winter?

Bij mij zijn de eerst 10k km er inmiddels opgezet van het moment dat ik hem kocht (eind december).

Tot nu toe probleemloos gereden. Nog iedere (werk)dag stap ik met plezier op s1000f. Buiten het feit dat de motor bandjes en kettingen opvreet zijn er nog geen puntjes van kritiek. Uiteraard is de rechterhand daar *uhum* mede voor verantwoordelijk.
 
Wordt er hier nog een beetje gereden of staat de jullie Japanner al onder een deken voor de winter?

Bij mij zijn de eerst 10k km er inmiddels opgezet van het moment dat ik hem kocht (eind december).

Tot nu toe probleemloos gereden. Nog iedere (werk)dag stap ik met plezier op s1000f. Buiten het feit dat de motor bandjes en kettingen opvreet zijn er nog geen puntjes van kritiek. Uiteraard is de rechterhand daar *uhum* mede voor verantwoordelijk.
Weinig, dit jaar last van tijd tekort. 1500km gereden, waar ik normaal 5000km rijd. Als dat volgend jaar weer zo is overweeg ik verkoop. Helaas, maar stilstand vind ik zonde. Staat nog niet onder de stofhoes maar of ik eraan toe kom..
 
@ GSX-APD jammer. dit jaar iets mer dan 10K gerden met de gsx-s waarvan een 4 daagse zwarte woud en een 3 daagse vogezen. verder veel tripjes naar luxemburg en de eifel. een K ùet de gsxr
 
@ GSX-APD jammer. dit jaar iets mer dan 10K gerden met de gsx-s waarvan een 4 daagse zwarte woud en een 3 daagse vogezen. verder veel tripjes naar luxemburg en de eifel. een K ùet de gsxr
Lees hier altijd nog mee. Kom er maar niet aan toe om weer eens een volle dag of weekend te rijden. Voor een uurtje pak ik hem vaak al niet meer.

Tot een jaar of 5 terug reed ik ook nog 8 tot 10k per jaar, totdat me zoon werd geboren 🤣. Reed toen ook nog woon- werkverkeer maar verkies nu altijd de auto.

Dat zijn de betere ritten 👌🏻.

Tegenwoordig samen naar de voetbal en doet aan quadcross sindskort. Zo'n weekendrit kan bij mij eigenlijk alleen in de vakanties nog uit, en ook dan ga je toch eerder met je gezin op vakantie/op pad als dat je alleen met de motor naar het buitenland rijd. Tijden veranderen..
 
Weinig, dit jaar last van tijd tekort. 1500km gereden, waar ik normaal 5000km rijd. Als dat volgend jaar weer zo is overweeg ik verkoop. Helaas, maar stilstand vind ik zonde. Staat nog niet onder de stofhoes maar of ik eraan toe kom..

ik overweeg langzaam om ene te kopen dus als je wilt verkopen mag je me altijd een bericht sturen want ik vind een hele nieuwe gewoon niet zo mooi als de ''oude" O-)
 
Helemaal begrijpelijk. @GSX-APD
Er zijn natuurlijk meer mooie dingen in het leven die tijd vragen. Als je dan geen woon-werk meer met de motor doet blijft ee inderdaad weinig over.

ik overweeg langzaam om ene te kopen dus als je wilt verkopen mag je me altijd een bericht sturen want ik vind een hele nieuwe gewoon niet zo mooi als de ''oude" O-)
Leuk om te horen. Welk oudere model zoek je precies? De s1000 of de s1000f ?
 
Lees hier altijd nog mee. Kom er maar niet aan toe om weer eens een volle dag of weekend te rijden. Voor een uurtje pak ik hem vaak al niet meer.

Tot een jaar of 5 terug reed ik ook nog 8 tot 10k per jaar, totdat me zoon werd geboren 🤣. Reed toen ook nog woon- werkverkeer maar verkies nu altijd de auto.

Dat zijn de betere ritten 👌🏻.

Tegenwoordig samen naar de voetbal en doet aan quadcross sindskort. Zo'n weekendrit kan bij mij eigenlijk alleen in de vakanties nog uit, en ook dan ga je toch eerder met je gezin op vakantie/op pad als dat je alleen met de motor naar het buitenland rijd. Tijden veranderen..
Begrijpelijk.
 
ik overweeg langzaam om ene te kopen dus als je wilt verkopen mag je me altijd een bericht sturen want ik vind een hele nieuwe gewoon niet zo mooi als de ''oude" O-)
Oude bekende:)

Mijn staat ook te koop maar tis ne Belgische en heeft wat kilometers op de teller staan. Wel nog in zeer nette staat :)
 
Het valt me op dat het aanbod van zowel de 750 en 1000 vrij hoog is, profijtelijk dus. Qua prijs ontlopen de 750 en 1000 elkaar nauwelijks, dus dan is de vraag waar je voorkeur voor hebt.

Wil je dat extra beetje power of maakt je dat niets uit. Qua gewicht zit je beter bij de 1000. Die is, gek genoeg, 4 kg lichter dan de 750.

Bij de 1000 heb je nog keuze voor naked of met kuip.
 
20230520_135808.jpg
2016. 62000km. Dealer onderhouden.
Sw motech en gb-racing crash protectie.
 
Het valt me op dat het aanbod van zowel de 750 en 1000 vrij hoog is, profijtelijk dus. Qua prijs ontlopen de 750 en 1000 elkaar nauwelijks, dus dan is de vraag waar je voorkeur voor hebt.

Wil je dat extra beetje power of maakt je dat niets uit. Qua gewicht zit je beter bij de 1000. Die is, gek genoeg, 4 kg lichter dan de 750.

Bij de 1000 heb je nog keuze voor naked of met kuip.

Klopt, ze staan vaak ook langer te koop. In het geval van de 1000F met kuip kreeg ik te horen van de verkoper dat niet iedereen de voorkant mooi vindt. Ook vinden de toer rijders m te sportief, en de sportieve rijders m te soft. Voor mij prima want ik zit ertussenin :P
 
Ik vind het kuipwerk en vooral de neus een beetje lijken op het hoofd van een slechtvalk.Volgens mij was dat ook de intentie van de ontwerpers.

18839817.jpg

IMAG0490.jpg


Ik kan me wel inbeelden dat het wat saai en gedateerd eruitziet in vergelijking met nieuwe modellen. Persoonlijk vind ik hem wel mooi, enkel jammer van enkelzijdige dimlicht.

Wat betreft toer en sport prestaties ben ik het eens met @RickertJ
 
De F heb ik eigenlijk nooit veel aangevonden dus het wordt sowieso weer een naked.
De 750 is dan misschien wel zwaarder maar voelt veel lichter .
Niet dat ik de 1000er een vervelende motor vond hoor maar de 750 hing beter in de bocht zeg maar.

Voor mij moet er sowieso een zwarte vork inzitten en kilometerstand moet laag zijn
 
ik overweeg langzaam om ene te kopen dus als je wilt verkopen mag je me altijd een bericht sturen want ik vind een hele nieuwe gewoon niet zo mooi als de ''oude" O-)
Mocht het zover komen hoor je van me 👍🏻. Ik kijk komend jaar nog even aan, aan de GSX-S ligt het zeker niet, fijnste/beste motor tot nu toe gereden.

Bwj. 2020, 12.000km, dealer onderhouden bij Hoegee.
 
De F heb ik eigenlijk nooit veel aangevonden dus het wordt sowieso weer een naked.
De 750 is dan misschien wel zwaarder maar voelt veel lichter .
Niet dat ik de 1000er een vervelende motor vond hoor maar de 750 hing beter in de bocht zeg maar.

Voor mij moet er sowieso een zwarte vork inzitten en kilometerstand moet laag zijn
Hier net zo, wou van racers en een HD Roadking nu een keer een naked bike. Goed handelbare motor met een fijne zithouding.

Ik heb toendertijd voor de 1000 gekozen om meerdere reden:
- Wou persè deze kleurencombinatie; Pearl White/Candy Red (was alleen op de 1000 verkrijgbaar)
- Blok oogt (is) voller dan de 750 (meer motor)
- Lineair was het vermogensverschil zodanig merkbaar dat ik geen twijfel meer had en het mij de meerprijs waard was.

20220425_154654.jpg


20210121_163144.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan