Kerstvakantie voor mij dus weer tijd om aan de motor te klussen
Tijdje terug de remschijven in de frees gezet om deze te voorzien van het boutpatroon van de GS550 naaf. Alles dubbel gecheckt en vervolgens duimen dat alles inderdaad goed gaat.
Gelukkig was dat het geval en passen de schijven nu perfect. Remklauwen lijnen ook netjes uit.
Zoals al gespeculeerd werd zou de speling met de uitlaat vrij minimaal worden.
Foto met de uitlaat erop in normale stand:
En in nagenoeg volledig ingeveerde stand:
Band raakt de uitlaat inderdaad ruim. Maar gelukkig kunnen de bochten nog een stuk naar het blok toe, genoeg om een speling tussen band en uitlaat te houden.
Maar dit zal later gaan gebeuren omdat deze uitlaatbochten niet meer te redden zijn. Zal vervangen worden door mooie rvs bochten. Dus over een paar maanden gaat de motor weer naar Jerryt toe.
Gisteren bezig geweest met het positioneren van de elektronische componenten op en onder de bodemplaat van het zitje:
Spanningsregelaar mooi in de rijwind.
Startrelais voor de schokdemper en onder de tank straks vlakbij waar de accu ook komt.
Verder is het achterwiel nu correct uitgespaced door middel van een paar alu busjes. Alleen ben ik er wel achter gekomen dat de remtrommel niet de goeie is.
Ik vermoed dat de velg afkomstig is van een CB550F2 uit 1977 en dat de trommel die ik nu heb van een CB550K3 uit 1979 komt. Iemand die dit vermoeden kan bevestigen of mij kan vertellen welke trommels nog meer zouden passen?