Zijn we weer!
Tentamens zitten er weer op, dus afgelopen weekend weer aan de motor kunnen werken.
Als eerste afgelopen zaterdag de motor weer opgehaald, stond bij Gerard voor een mooi custom rvs bochtensetje.
Zeer tevreden met het resultaat! Wellicht komt er voor de zomer toch ook nog een custom Jerryt demper op, maar dat zien we dan wel weer.
In de tank zat door de clipons aan weerskanten een diepe deuk. Dus ik had de tank een paar weken geleden naar een schade bedrijfje gebracht en zij hebben deze voor een schappelijk prijsje helemaal weggewerkt.
Dan komen we bij een volgende hindernis. Het achtertandwiel. Gezien het feit dat ik een achtervelg van een Honda CB550 heb, moest ik dus ook dat tandwiel hebben. Ik had er toen niet bij stilgestaan dat die wellicht niet hetzelfde aantal tanden heeft als het originele achtertandwiel en daarmee de overbrenging beïnvloed.
Het tandwiel bleek 6 tanden kleiner te zijn, dit betekend inleveren op koppel. Dat is voor mij geen optie -> oplossing: Zelf maar een achtertandwiel tekenen in CAD en vervolgens uit 7075 laten CNC frezen, dit was de enigste optie omdat de maten en 4 gaats bevestiging bij geen enkele andere motor exact hetzelfde is. Mooi bijkomend voordeel dat het ongeveer een 700 gram gewichtsbesparing is en ik mooi alles naar kan ombouwen 520.
Zo gezegd zo gedaan:
Voortandwiel van een Suzuki DR350 blijkt dezelfde spline te hebben maar dan geschikt voor een 520 ketting, dus die komt er op.
Natuurlijk ook weer even aangeslingerd om te horen hoe die nieuwe uitlaat nou klinkt.
Alles nog een beetje primitief aangesloten, dus over 2 weekjes (volgend weekend eerst de tank van binnen coaten) maar eens wat toeren maken
Verder nog wat kleine dingen van mijn lijstje afgevinkt.
- remmen op druk gebracht
- olie in het blok gedaan
- aantal dingetjes in de kabelboom wat netter gemaakt.
- nieuwe gaskabel in elkaar gesoldeerd.
Nog een plaatje om de update mee af te sluiten: