Bij de gsxr ,brand ook het fi lampje,, fi= fault indication ,betekent ergens een fout .
Die brand ook als er te weinig olie in het blok zit ,maar dan krijg je ook de melding check in het display te zien.
Als je te veel olie bijvult in motorblok,krijg je inwendig te veel oliedruk overal .
Dit probeert motor eruit te gooien via carterontluchting of via het luchtfilter ,zodat de olie weer word mee gezogen injectie in en zo verbrand in de cilinders.
Ook kan die overdruk aan olie, lagerschade bij krukas veroorzaken ,zo zie je maar te veel olie kan ook schade opleveren.
Verder als je fi lampje nu nog brand ,,moet je de diagnose stekker doorlussen, zodat je ziet wat je storingscode is .
Bij gsxr,s ,s uitgedrukt in c codes er is een hele lijst van.
Ook als je zelf diagnose stekker niet kan doorlussen ,moet je naar een dealer gaan die je emc/ ecu van deze gsxr kan uitlezen,via de diagnose stekker,, ,die ziet dan ook welke storingscode je hebt..
En olie peilen op deze gsxr doe je zo ,houd motor recht en kijk naar peilglas ,staat die tussen minimaal en max in is het goed,tot aan maximaal mag ook ,er over heen kan echt niet.
En 2 liter motorolie bijvullen is echt veel ,daarvoor had het lampje mocht je echt te weinig motor olie hebben gehad ,al gaan branden ,dus ik denk dat jij een hele andere storing hebt.
Wat zie je verder op je display,als je rijd en fi lampje brand?.
Gewoon watertemperatuur of nog iets anders ?.,of knippert die watertempratuur en dan een fi melding erbij?
Nog iets ,dat fi betekent fault indication ,,,,dus een algemene fout.
Al lees ik hier op het forum vaak mensen beweren fi betekent fault injectie,en geven vaak meteen de injectie de schuld ,terwijl die fi melding ook je uitlaatklep of wat anders kan zijn, etc,dat klopt dus niet bij gsxr,s .
Hoop je weet onderhand al wat je probleem was en anders snel laten uitlezen ,om verdere schade te voor komen.
Is wel zo als je fi komt door een defecte of af en toe verkeerd doorgevende een sensor ofzo dan gaat de gsxr in een soort basis mode lopen ,en draait slecht hoge toeren tallen etc ,maar draait wel ,om de motor te beschermen.
En je zo nog naar huis kan of naar de dealer.
Start hij helemaal niet meer, en je ziet wel meldingen is het probleem zo erg ,het is echt stuk.
Dus ,onderzoek is wel gewenst nu en verder rijden ermee zou ik niet doen.
Ja naar de dealer als je er zelf geen verstand van hebt ,
Succes ermee.