Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Suzuki GSXR 750 SRAD caferacer

Kalasj-Nikov

Die hard MF'er
19 jan 2011
265
0
België
Zoals de topic titel het al zegt ben ik bezig met mijn SRAD van 1996 (carb model) om te bouwen naar een caferacer. Uiteraard met moderne elementen aangezien je niet zomaar rond het dikke frame heen kan. Sommige zullen dit juist daarom geen goede basis voor een caferacer vinden, maar dat leek me net de uitdaging.
Ik kocht de motor als slecht verbouwde fighter en zomer sleutelproject en maakte er eerst een degelijke fighter van om elke dag te gebruiken voor woon werk. Aangezien ik na twee jaar een beetje uitgekeken was op de looks en weer wou gaan verbouwen leek een caferacer een leuk idee. Foto's volgen!
 
  • Onderwerp starter
  • #3
Om dit er van te maken werd het volgende gedaan:

-kabelboom opgekuist en voorzien van stoftape
-velgen nieuwe lagers en banden
-polyester monozit met Barracuda kentekenhouder en knipperlichten
-remklauwen voor en achter voorzien van nieuwe seals
-stalen remleidingen van supertec
-ABM kroonplaat en stuur
-cnc lamporen met dubbele koplamp
-eigenbouw tellerhouder voor de originele teller
-voorbochten opgekuist en in vht gespoten
-ingekorte Akrapovic carbon met eigenbouw ophangbeugel
-carbs en voorvork laten servicen
-nieuwe filters, olie en ketting-tandwielset
-tweedehands benzinetank
-nieuwe rem-schakelset
-Highsider mini ledachterlicht
...
Geen super ingrijpende veranderingen maar voldoende om er veilig elke dag mee te gaan werken. Wild het allemaal een beetje low budget houden!
 
  • Onderwerp starter
  • #5
Laatst bewerkt:
  • Onderwerp starter
  • #6
En dan begonnen aan de ombouw naar caferacer. Carbon frame bescherming, gouden Busa klauwen en origineel terug de kroonplaat met clipons erop. Tevens nieuwe remleidingen erop want de oude waren uiteraard te lang. Km-teller eraf, hier komt een koso voor in de plaats!


 
Laatst bewerkt:
  • Onderwerp starter
  • #7
In mijn zoektocht naar enkele leuke goodies, op een uitlaatsysteem van Jama/Laser gestoten. Origineel voor een SRAD 750. De bijhorende demper had ik niet nodig dus enkel de voorbochten aangeschaft. Wil er graag een GP potje op dat lekker brult.



Bocht moet nog wel een ophangoog krijgen. Aangezien ik geen demper met ophangbeugel meer ga gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
  • Onderwerp starter
  • #8
Vooraan heb ik er een Manx kopkuipje opgezet met eigenbouw alu beugeltjes en twee van de oude CNC-klemmen van de oude lamporen. De fuse box en knipperrelais zijn gemonteerd op beugeltjes voor de kroonplaat. Dit vond ik net iets handiger met dat kleine kuipje. Heel wat zaken moeten later nog gepoedercoat worden. Kroonplaat, T-stuk, koplampbeugels, achterbrug, subframe, schetsplaten... . De radiator had zijn beste tijd gehad dus hier komt een nieuwe op. Origineel spatbord is er eveneens af. Ding is van ABS en veel te groot, hier komt iets speciaal voor in de plaats!





 
Laatst bewerkt:
  • Onderwerp starter
  • #9
De motor vorige week weggebracht naar Marcel van 'The custom factory' die in het verleden ook al topwerk afleverde voor mij en door iedereen hier zeker gekend is om zijn vakmanschap. Marcel maakte ondertussen het nieuwe subframe met batterij- en elektrabakje, een custom voorspatbord met beugels, laste een ophangpunt aan de uitlaatbocht...
 
Laatst bewerkt:




 
De demper die erop komt is een SC project replica. Is wel verrassend mooi afgewerkt en het carbon ziet er super netjes uit. Moet enkel nog een tweede oog op de linkpijp laten lassen want nu staat hij maar met 1 veer vast. Pastte er trouwens zo op (61mm). Ondertussen ook al het geluid gehoord en dit is super gaaf. Hier post ik morgen wel een filmpje van.
 




Het kontje lijkt vrij steil te staan maar ik vond deze lijn net iets agressiever en dus mooier. Ik heb gekozen voor een kontje met ronding aan de hump aangezien de tank ook een bol ding is. Zokals je kan zien is het een klein kontje en dat deed ik om de dikke band wat extra te laten opvallen. Maar dat is uiteraard persoonlijke smaak. Wanneer je er op zit, zit hij voor mij prima en lekker comfortabel op het kussentje na dan.
Het achterlicht staat op de foto's iets teveel naar boven maar is ondertussen al rechter gezet zodat het netjes achteruit schijnt en niet omhoog.
 
Laatst bewerkt:
Ik wou een fiets waar er geen twee van zijn, daar ben ik wel in gelukt denk ik maar hij is nog lang niet af hoor. Momenteel alles uitelkaar om te laten poedercoaten in het satijn zwart.

-velgen
-subframe en bakjes
-schetsplaten en houders
-achterbrug
-spatbordbeugels
-kroonplaat en T-stuk
...
 
@pieterklaas zitje had voor mij ook nog kleiner gemogen (korter), maar dan bleef er niet genoeg ruimte over om te zitten. Alle elektronica moest ik ook kwijt vandaar.
Alle onderdelen zijn ondertussen gedemonteerd voor te coaten. Morgen wegbrengen!