Suzuki GT 750 Project

OP blz 4 en 6 :+
Heb ze bij de bijbehorende updates bijgevoegd! Zijn foto's van blokopbouw, O ring bij waterpomp, volledige afbouw blok en zadel ;)

:W
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag! :W

Alweer een lange tijd geleden, dat er iets geplaatst is in dit topic..
Komt weer verandering in *O*

Heeft even geduurt voordat we weer tijd hadden voor de GT.
Dit omdat we de gehele tuin onder handen hebben genomen, maar dit is klaar!
De GT staat er trots te pronken :9~


Dus kunnen we weer met de GT verder... :Y
Tussendoor zijn er nog een paar kleine aanpassingen gedaan.
We dachten nu aan: Zoek de verschillen!
Kijken wie ze allemaal raad, wat er ondertussen veranderd is!

dus....

Zoek de verschillen *O* _O-






 
Laatst bewerkt:
Spiegel
Carb/filters
Andere achterband
Tankpad

Mooi straatje,maar die GT is nog veeeel mooier :9~

;)


Groeten Magnamannetje.
 
Magnamannetje zat er het dichtste bij met de aanpassingen, al zaten de carburateurs(en ketting) er natuurlijk al op. Kon geen recente foto's vinden... :P

Maargoed wat is er ondertussen veranderd?
-Een tankpad, want de rits van de jas kwam er dicht bij in de buurt...
-nieuw zadel
-voorvorkkeeringen, was ff een klusje, maar is weer achter de rug;)
-spiegel, toch handig voor wat er achter je zit :]
-dempers gepolijst en voorzien van nieuw demperwol })
-uitlaatophanging veranderd dmv rubbers(anti trilling :P )

En een nieuw set rubber Michelin Pilot 2. Dit omdat nu keer goed hard remmen bleek dat de voorkant wegschoof en ik bijna n volle pamper had :X Mede omdat de Metzeler banden te stug en geen grip boden...
En na een paar keer meegenomen te hebben na het werk, bleek dat de achterband lek was doordat er een 4cm lange parker inzat... Echt tijd voor nieuwe banden, en ben er erg blij mee *O*

Nu zijn we opzoek naar een adres in de buurt om de GT goed te laten afstellen, iemand nog adressen om dit te laten doen? :)

Alvast bedankt!

Grt Hans
 
Laatst bewerkt:
Nou het gaat ons niet zeer om het vermogen.
Maar eerder een goede afstelling en synchronisatie van de cilinders.
Hebben hier en daar al rondgevraagd, maar hier op MF kent iedereen wel wat:p

Dus wilde graag weten of er adressen zijn of waar de andere GTers onder ons het hebben laten doen.

Alvast bedankt!
 
is motorhuis Seppe, de enigste in de buurt?
Want het synchroniseren gaat met vacuummeters, klopt dit?
Zou het dan mogelijk zijn om met een 4-meterige(4takt) vacuummeters te synchroniseren?

Of zijn er nog andere 'tools'die benodigd zijn hiervoor?

Grt Hans
 
is motorhuis Seppe, de enigste in de buurt?
Want het synchroniseren gaat met vacuummeters, klopt dit?
Zou het dan mogelijk zijn om met een 4-meterige(4takt) vacuummeters te synchroniseren?

Of zijn er nog andere 'tools'die benodigd zijn hiervoor?

Grt Hans

Ja dat maakt niet uit,als het maar vacuum kan meten,ik heb zelf een orginele Suzuki
vacuum meter gekocht om te kijken of ze gelijk stonden,nu had ik ze eerst op
gehoor gesyncroniseerd,daarna met de meter,en wat bleek,ze stonden precies goed. *O*
Verder kan je in principe bij elke motorzaak met een dynobank of bij een dynojetcentrum
de motor op afstelling laten controleren,er is alleen 1 probleem,het is een 2takt,
sommige zaken willen die liever niet op hun dynobank ,de troep die een oude 2takt
eruit gooid vervuild hun meetsysteem en is dan weer heel moeilijk eruit te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat maakt niet uit,als het maar vacuum kan meten,ik heb zelf een orginele Suzuki
vacuum meter gekocht om te kijken of ze gelijk stonden,nu had ik ze eerst op
gehoor gesyncroniseerd,daarna met de meter,en wat bleek,ze stonden precies goed. *O*
Verder kan je in principe bij elke motorzaak met een dynobank of bij een dynojetcentrum
de motor op afstelling laten controleren,er is alleen 1 probleem,het is een 2takt,
sommige zaken willen die liever niet op hun dynobank ,de troep die een oude 2takt
eruit gooid vervuild hun meetsysteem en is dan weer heel moeilijk eruit te krijgen.

Zo omaatje wegwezen! :9

We hebben deze zomer de GT verder op het gehoor en vacuummeters afgesteld, heeft al heel wat gescheelt! zal nog eens perfect afgesteld worden, maargoed je kent het wel, allemaal andere dingen en geen tijd voor de motor.... Deze zomer misschien 5 keer gereden, mede door het prachtige NL's weer :r

Verder was het plan om afgelopen weekend naar de GT treffen te gaan, maar zoals gewoonlijk geen tijd... -O- Maarja het weer was ook stukke minder, of viel het mee in het zuidelijke Limburg?

Ook ik(zeb) ben aan het motorrijlessen gegaan :] met dank voor mijn ouders :} Kan over 2 weken op voor mijn motorexamen :]
De wil is er!! want mijn motor staat er al!
Helaas geen 750, dit vanwege 25kw :Y Maar wel n 2 stroker, namelijk een Honda Cr 250 8-)

Zie hier mijn toekomstige fiets *D
Zo gekocht:


En is nu zo:


en zo wordtie 8-)


Kunne pa en ik straks, het mooie valkenswaard, in blauwe rookgordijn leggen :]

Keep you updated!

Grt Zeb & Hans
 
Zo da,s lang geleden :z ,mooie CR :Y ,maar is die terug getuned?,zo,n CR
heeft toch meer kw,s dan 25. :?
Verder is het wel een voordeel als je ouders ook motorliefhebbers zijn :Y ,
die van mij waren dat absoluut niet :N ,en dan is het toch een stuk lastiger
om aan een motor te komen :) .
 
fffjj, fffjj fjjjj flink wat stof van dit topic afblazen :W

Het is even een tijd geleden dat we iets hebben geplaatst in dit topic..
Eigenlijk meer laten verslonzen :X ons excuses :P

Maar nadat de suzuki is opgebouwd is er vanalles nog gebeurd.
Pap rijd er nu al 2 zomers mee rond en rijdt nog steeds goed! :]

Ondertussen hebben we wel wat veranderd.
Zo hebben we de ronde koplamp geplaatst. en...
Foto-OUMQUUTO-D.jpg


Foto-JHDAIOQF-D.jpg


Foto-YZ3YNBWE-D.jpg


nadat we last kregen dat de motor een ontstekingsslag oversloeg in hogere toeren
hebben we een Newtronics elektronische ontsteking gemonteerd.
Wat maakt dat een verschil zeg! *O*
Rijdt veel rustiger, maar ook weer meer vermogen door een goede ontsteking!

En nu gaan we richting de 3e zomer, laat maar komen! :]
 
is die newtronics ontsteking zo'n ontsteking als op pagina 5 van dit topic? Heb je topic even doorgelezen, leuke gt heb je! :)
 
Hey de Hendrickxjes leven nog *O* ,even geleden zegt ie,maar 2jaar _O-
Een elektronische ontsteking is inderdaad een verbetering bij een GT ,ik had dat bij
die van mij ook gedaan,hij starte beter en de motor draaide ook rustiger.
Ik had eerst ook een Newtronics maar die ging helaas kapot,daarna 1 besteld bij Rene van Maanen en die bleef wel heel.
 
Laatst bewerkt:
Haha ja het wel erg lang geleden ja:p
Maar heb zelf nog een ongeluk gehad, waardoor ik even geen interesse meer in motors had:p

Hansm, di is wel een soortgelijke contactloze ontsteking.
En het verschil is echt duidelijk merkbaar, nu hopen dat onze newtronics het langer uit houd, haha
 
Laatst bewerkt:
Ja ik ken dat gevoel,ik heb ook de nodige ongelukken gehad in mijn lange motorloopbaan
en dan is het altijd weer moed verzamelen om weer te gaan rijden.
Bij mijn ontsteking was 1 pulsgever kapot gegaan,maar het was ook een 2ehands ontsteking,
dus wie weet hoe oud die wel niet was.
 
ja dat klopt. Vooral als het niet je eigen schuld is..
anticiperen, anticiperen.. ofja dat was niet mogelijk.. heb de rem amper aangeraakt..

maar alles is goed, heb weer een andere motor, helaas wel 4T :X :P
Dus ben weer kilometers aan het maken!

Kijken of er in de vakantie een mooie suzuki meeting is in de buurt, kunnen we daar mooi heenrijden :]
 
ja dat klopt. Vooral als het niet je eigen schuld is..
anticiperen, anticiperen.. ofja dat was niet mogelijk.. heb de rem amper aangeraakt..

maar alles is goed, heb weer een andere motor, helaas wel 4T :X :P
Dus ben weer kilometers aan het maken!

Kijken of er in de vakantie een mooie suzuki meeting is in de buurt, kunnen we daar mooi heenrijden :]

Suzuki meeting is al geweest -O-
 
Zo het nieuwe motorseizoen begint weer.
Alleen is de suzuki niet goed wakker te krijgen..
Hij blijft maar lopen op 2 cilinders..
Tank eraf bougies eruit, wel 3 bougies die vonken..
Alles weer aangesloten, maar nee nog steeds 2/3 cilinders..

Iemand een idee? denk aan een breuk in de draadboom?
 
Terug
Bovenaan Onderaan