Suzuki RF topic deeltje 十. Onbekend maakt (on)bemind

Wel een prachtig mooie kleur, die heb ik in Nederland nog maar één keer gezien. Maar goed, de prijs is voor hier ronduit belachelijk. De helft zou al mooi zijn. Dus als iemand de helft geeft voor de mijne....:+
 
In Italie en Denemarken zitten ze ook hoog in de boom met de prijzen voor de rf.

Het is altijd wat iemand er voor over heeft. Mijn pa zij vroeger ook als hij een auto verkocht ......ik moet even iemand hebben met een geblokt petje.
En die kwam dan gek genoeg ook.:)

1998 Suzuki Rf900 Rv
 
Die BMW K1100RS had ook van die “schoepen” aan de zijkant a la een Ferrari Testarossa.

Mijn opa had er zo een.
 
Laatst bewerkt:
Toen Ferrari doorhad dat suzuki hun carroserie gebruikte , Hebben ze een suzuki Gx 1000 motor in de F40 geplaatst.
f40.jpg
 
Ik ben op zoek naar een woon/werk motor en zag de rf600r voorbijkomen. Leuke motor maar inderdaad een onbekend model. Zijn er aandachtspunten bij deze motor?
 
Ik ben op zoek naar een woon/werk motor en zag de rf600r voorbijkomen. Leuke motor maar inderdaad een onbekend model. Zijn er aandachtspunten bij deze motor?
Ik heb er ook wel eens in gedoken, maar geen dingen meer dan bij andere japanse 4 cilinders van die tijd. Ouderdom en onderhoud is bij dit soort motoren het enige puntje.
 
Even in de Tank kijken of er ook roest inzit wil er wel weer uit. maar het stinkt zo (volgens de vrouw).

(Hij is van een oude biker en die poetsen veel is niet verkeerd)
 
iemand wellicht hier die weet wat er met me rf900 aan de hand is?

ik wou de 28ste van febr wegrijden toen ik de snelweg op kwam viel me vermogen langzaam weg, Vluchtstrook gepakt toen viel die gelijk uit, Paar keer starte ging ie weer aan wel met inhouden en stoteren, Toen werd ie afgevoerd op een veilige plek inmiddels anwb ingeschakeld maar toen ging ik hem weer starten en alsof er niks gebeurd was deed ie het weer, Onder anwb begeleiding naar huis gereden aangezien ie er weinig aan kon doen, En onderweg naar huis ging ie steeds slechter draaien, tot het punt ik niet verder kwam dan 2 duizend toeren en ie volledig tot stilstand kwam, Eenmaal thuis laten staan, volgende dag even gestart om te kijken en hij starte weer en kon enig zins weer gas geven maar weer dat stoteren en inhouden

Nou had ik wel vorige maand 18 januari dat er uit het niets een bougie kapot was gegaan, De volgende ochtend draaide ie opeens op 3 cilinders, Zo klonk het nu ook toen ie steeds slechter ging draaien, Alleen heb ik alle 4 de bochten gevoeld en die worden goed heet als ik hem laat draaien nu, wat er inmiddels aan gedaan is is het volgende

kleppen gesteld
kleine beurt
nieuwe bougies
carbs schoongemaakt en geutlrasooned
nieuwe brandstofleidingen orgineel
tank schoongemaakt
nieuwe brandstofpomp

ook is het uiteinde van de uitlaat demper behoorlijk zwart en als ik me vinger er langs haal soort van zwarte drap wat onvebrand is, denk geen olie verder want dat vebruikt ie niet echt, Ik zit zelf te denken dat het me carburateurs zijn die inwendig versleten mengbuizen hebben en gasnaalden waardoor ie te rijk loopt, of me onsteking dus bobine?

km stand is 55 duizende komt uit 94 rf900
 
En onderweg naar huis ging ie steeds slechter draaien, tot het punt ik niet verder kwam dan 2 duizend toeren en ie volledig tot stilstand kwam, Eenmaal thuis laten staan, volgende dag even gestart om te kijken en hij starte weer en kon enig zins weer gas geven maar weer dat stoteren en inhouden
Dat klinkt voor mij toch als verstopte pilot jets. Deze hebben een heel klein gaatje, en als dit dicht zit loopt het ding absoluut niet meer.
Met ultrasoon krijg je deze niet schoon als ze verstopt zijn. Het is gewoon te klein.
Vlotterhoogtes ook gecontroleerd? O-ring bij de hoofdsproeiers nog intact?

bart
 
Dat klinkt voor mij toch als verstopte pilot jets. Deze hebben een heel klein gaatje, en als dit dicht zit loopt het ding absoluut niet meer.
Met ultrasoon krijg je deze niet schoon als ze verstopt zijn. Het is gewoon te klein.
Vlotterhoogtes ook gecontroleerd? O-ring bij de hoofdsproeiers nog intact?

bart
blijkt dat me benzine pomp weer het begeven heeft, die had ik vervangen in januari maar blijkbaar was dit een chinese pomp, zit nu een orginele onder van suzuki en 4 nieuwe bougies aangezien ie te arm gedraait heeft en voor het zekere tegen het onzekere
 
Hopen dat nu de problemen weg blijven en dat we binnenkort een foto krijgen te zien.
Ik heb er weer eentje bij ( binnen kort)rs2 d.jpeg een RS2 die lang stil heeft gestaan.
 
Ik moet nu een keuze maken vind ze allebei tof je kan maar op eentje rijden.
Ik heb de rs gisteren opgehaald nog geen 20000km, loopt op 3 poten vermoedelijk carburateurs, heb de pakkingen reeds besteld .
we zullen het zien . maar nu is de garage even te vol.
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen de carbs gereinigd en hij loopt weer mooi op 4 cil. de pilot sproeiers zaten goed verstopt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan