Suzuki RF600/RF900 *deel 8* If Ferrari would build a bike.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kabelboom is er bij mij volledig uit nu (wat een werk), evenals alle oliën.
Zat geen luchtfilter op maar een netje gespannen over de inlaten met een tiewrap :X

Todo: uitlaat en radiator eraf, wielen eraf en blok er onder uit.
Dan kan het opknappen beginnen. :)

Ik zou de bochten laten zitten, tilt makkelijker :)
 
Klopt! _O- _O- Al gaan ze bij er binnenkort vanaf. Eerst ff de gixxer zover slopen dat ie in de andere schuur past.
 
Goeie tip! Even een takel ergens bestellen, handige toevoeging in de garage.
Kost kleine 120 eur bij conrad dacht ik en kan ~ 500kg met katrol.
 
Kabelboom is er bij mij volledig uit nu (wat een werk), evenals alle oliën.
Zat geen luchtfilter op maar een netje gespannen over de inlaten met een tiewrap :X

Todo: uitlaat en radiator eraf, wielen eraf en blok er onder uit.
Dan kan het opknappen beginnen. :)

kun je nagaan dan weet je dus hoe ik hem dus heb opgehaald toen.
 
Willem, heb je de achterbrug er ook al uit? Zou je de inbouwmaat voor me willen opmeten als ie er onder uit is? Moet ff checken of mijn gixxer brug er onder zou passen.
 
Hoi allemaal. Ik ben nieuw hier en net in bezit van mijn eerste motor: een rf600r uit 1995. Ik Rij rond in zwolle. Leuk om verhalen/tips te lezen hier.

Tot nu toe alleen maar tevreden over de motor. Rijdt heerlijk. Paar dingen vallen op, dat de motor niet echt warm wordt in dit koude weer. Tenzij je een tijd stil staat.

Nu heb ik nog een vraag. Mijn eerste tank leeg rijden was geen fijne ervaring. Op de snelweg tussen vrachtwagens in, begon de motor in te houden, dacht meteen aan benzine. Ik was niet snel genoeg bij het kraantje. Toen de motor dood was en ik de vluchtstrook op rolde, ging het fuel low lampje branden. Vervolgens op reserve een stuk gereden. Kleine stop gemakt, motor uitgezet en naar tankstation gereden. Bij dit laatste ritje brandde het fuel low lampje helemaal niet ondanks ik op reserve reed en hij al eerder wel een keer heeft gebrane. Wanneer moet het lampje branden en wat is jullie ervaring ermee?

Als laatste, iemand tips voor een 12v aansluiting?

Bedankt groetjes

- Na alle tips wil ik toch even laten weten hoe het is afgelopen. Ik heb nog twee tanken ver het reserve in gereden. Elke keer geen fuel low light. Alles volgens service manual gecheckt. Daaruit bleek de sensor het niet te doen. Ik ben naar de specialisten van TTmotoren geweest waar ik de motor heb gekocht. Die bleken toevallig een sensor op voorraad te hebben. Gewisseld en getest onder garantie! De sensor bleek de schuldige. Nogmaals bedankt gertie, remco, marco van TT Zwolle.

- 12V voor cig plug heb ik afgetapt van de oranje schakeldraad bij de stekker onder de tank en zekering er tussen gezet, bmw plug op gezet.

- de motor inmiddels een paar keer bij veel stadsverkeer wel warm geworden. RF koelt dus inderdaad erg hard af. Ik heb nog een olie temp sensor op de vul plug gezet om dit te testen. Ik heb er twee besteld en nog 1 over. Mocht iemand interesse hebben, hij was €30.
 
Laatst bewerkt:
Olie komt op den duur prima op temperatuur is mijn ervaring (ik heb ook zo'n oliedopvulding).
@Oldskoel: dat is goed, alleen kan ik niet beloven wanneer, ben erg druk.
 
- de motor inmiddels een paar keer bij veel stadsverkeer wel warm geworden. RF koelt dus inderdaad erg hard af. Ik heb nog een olie temp sensor op de vul plug gezet om dit te testen. Ik heb er twee besteld en nog 1 over. Mocht iemand interesse hebben, hij was €30.


Heb je misschien een fototje van zo een ding? want misschien heb ik wel interesse, ook bij mij komt de meter nauwelijks omhoog en zeker met dit weer :) vandaar.
 
Staar je niet blind op die dingen. Een goeie meter zit met de voeler in de olie, deze dingen zweven er boven.
 
Staar je niet blind op die dingen. Een goeie meter zit met de voeler in de olie, deze dingen zweven er boven.


full
 
of het moet er zo een zijn...
[afbeelding]

Het is niet zo n ding, maar een 'zwevende'. Voor de rest exact hetzelfde. (Is er wel ruimte om helemaal tot de olie te komen met een stick?) Je moet er idd niet blind op staren, maar je ziet duidelijk na een paar ritten wanneer de olie op temperatuur is. Iets onder de 90gr zie je de temp van het koelwater op het dashboard omhoog gaan en dan blijft de olie temp gelijk.
 
Dan ga ik liever voor 1 die in de olie hangt... Heeft er trouwens iemand hier ervaringen met de kettingsets van DID voor op een RF600r? want heb toch wel nieuwe ketting nodig:)
 
Bij mij zit er ook zo'n ding in.....pfff staat als de motor op temperatuur is op ongeveer 270 graden....

Mijn max op de schaal verdeling is 140 graden van het merk JR. Ik denk dat die van jou fahrenheit is, 270F is 130gr. Het zou ook niet logisch zijn om een max hoger dan 140 te hebben. 130gr is nog steeds hoog, Carter lucht kan warmer zijn dan de olie, maar mijn ervaring tot nu toe is goed!
 
Dan ga ik liever voor 1 die in de olie hangt... Heeft er trouwens iemand hier ervaringen met de kettingsets van DID voor op een RF600r? want heb toch wel nieuwe ketting nodig:)

DID is goede kwaliteit, ik heb meerdere op dit forum gehoord die een DID set gekocht hebben en ze waren er uiterst tevreden over...
Je vindt ze ook veel op Ebay:

http://www.ebay.de/itm/DID-VX-Kette...aftradteile&hash=item3a74dc2409#ht_2124wt_906

http://www.ebay.de/itm/RF-600-KETTE...pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item1c2c0c008a

http://www.ebay.de/itm/DID-VM-Kette...pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item3a732a65f2

:W
 
Laatst bewerkt:


Dank u!,

Nou heb ik nog een vraag... zo een paddockstand als ik er alleen een voor achter heb is dat voldoende?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan