Barrossss
MF'er
Ik heb op het forum al vaak gelezen over het hoge verbruik van een Suzuki RF600. Die van mij rijdt met een gemiddelde rijstijl 1:18, helemaal niet zo heel hoog dus...
Ik wil mede RF-ers even laten weten wat voor aanpassingen ik aan de carburatie heb gedaan om hem zuiniger én beter te laten rijden:
Voor het verbruik: de naalden in de vacuümschuiven 1 positie laten zakken (dus het borgringetje 1 groefje omhoog verplaatsen). Motor wordt hierdoor iets armer afgesteld, geen probleem omdat de standaardafstelling vrij rijk is.
Voor een betere gasreactie (die vond ik niet super) heb ik de gaatjes in de vacuümschuiven van rond 2,5 mm naar 3 mm geboord. Hierdoor komt het vacuüm iets makkelijker boven de schuif en reageert de motor dus sneller op het gas.
Vorige week heeft mijn RF met deze wijzigingen (waarmee ik overigens al 3 jaar rijdt) op de dynojetbank bij Ruud Fredriks gestaan omdat ik een dynojetkit wilde laten monteren, maar die lui zeiden: Hij staat zo netjes dat er met een Dynojet-kit amper winst te halen valt!! Dus zo hield ik een hoop Euri in mijn zak!!
Ben je enigzins handig dan kun je deze wijzigingen goed zelf uitvoeren, Bij mij was het resultaat een veel lager verbruik en een lekkerder aan het gas hangend blok . O, nog ter info: ik rijd met standaard demper en luchtfilter
Succes ermee als je besluit hetzelfde te doen!
greetz!
Barros
Ik wil mede RF-ers even laten weten wat voor aanpassingen ik aan de carburatie heb gedaan om hem zuiniger én beter te laten rijden:
Voor het verbruik: de naalden in de vacuümschuiven 1 positie laten zakken (dus het borgringetje 1 groefje omhoog verplaatsen). Motor wordt hierdoor iets armer afgesteld, geen probleem omdat de standaardafstelling vrij rijk is.
Voor een betere gasreactie (die vond ik niet super) heb ik de gaatjes in de vacuümschuiven van rond 2,5 mm naar 3 mm geboord. Hierdoor komt het vacuüm iets makkelijker boven de schuif en reageert de motor dus sneller op het gas.
Vorige week heeft mijn RF met deze wijzigingen (waarmee ik overigens al 3 jaar rijdt) op de dynojetbank bij Ruud Fredriks gestaan omdat ik een dynojetkit wilde laten monteren, maar die lui zeiden: Hij staat zo netjes dat er met een Dynojet-kit amper winst te halen valt!! Dus zo hield ik een hoop Euri in mijn zak!!
Ben je enigzins handig dan kun je deze wijzigingen goed zelf uitvoeren, Bij mij was het resultaat een veel lager verbruik en een lekkerder aan het gas hangend blok . O, nog ter info: ik rijd met standaard demper en luchtfilter
Succes ermee als je besluit hetzelfde te doen!
greetz!
Barros