Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Suzuki RG 250 Pepsi

11 nov 2009
3.846
2.048
Goedemiddag

Omdat de RG 250 MK1 een tijdje in de hoek heeft gestaan en ik wel weer aan een motor wilde werken ben ik begonnen met de volgende

Begin 2020 liep ik tegen een RG 250 frame aan in Engeland
Frame had jaren in een veld gelegen buiten bij een handelaar en was vergroeid met de omgeving.
Het is een GJ21C frame wat op zich een zeldzame uitvoering is geweest.
Niet veel informatie over te vinden en voor zover als ik heb kunnen achterhalen zijn de GJ21C verkocht in Italië

Had wel zin om nog iets te bouwen van de onderdelen die ik nog had liggen.
Ruimt lekker op zullen we maar zeggen.

In 1986 heeft de Engelse Suzuki importeur het bedrijf Dream Machine de opdracht gegeven om de overjarige winkeldochters te spuiten in de PEPSI kleuren.
Samen met de RG 125 en de RG 500 zijn er een aantal op de markt gebracht.
Een beetje te vergelijken met de GSXRW die hier in Nederland gespoten zijn in de Lucky strike kleuren om van de oude voorraad afte komen.

Goed frame heb ik en de uitvoering ook dus ik kon beginnen....

Toen kwam corona
Ik zou naar Engeland gaan om het frame op te halen in Maart maar dat ging dus niet.

Uiteindelijk is het frame op 10 november afgeleverd.
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1578829592844.jpg
    152,8 KB · Weergaven: 77
  • 83097731_181342489907928_6585586883827335168_n.jpg
    808,7 KB · Weergaven: 82
  • 82918763_2495095917405312_8645565529563594752_n.jpg
    519,8 KB · Weergaven: 80
  • 83969719_543691666354308_4050870517723299840_n.jpg
    501,8 KB · Weergaven: 76
Ondanks the major weed grow heeft het frame alles nog aardig doorstaan zo te zien,en ja je kan nooit
genoeg RG,s hebben
 
  • Onderwerp starter
  • #6
Omdat ik het frame in maart niet kon halen en het bij de handelaar weg moest had ik een probleem.
In de buurt van de handelaar woonde iemand die bereid was om het frame op te halen en voor me te bewaren.
En toen ik foto's kreeg van de staat van het frame dacht ik dat krijg ik nooit meer netjes geanodiseerd
Kan natuurlijk wel maar is echt erg duur.
Samen besloten om het frame mat zwart te laten coaten hij had een betrouwbaar adres en omdat het toch nog een tijdje in Engeland zou blijven liggen is alles zwart gecoat.
Grote doos naar Engeland gestuurd met de kroonplaat en al het andere klein spul wat dan ook zwart moest worden.
Alles in 1 keer op hetzelfde adres laten doen.
 
Jaaa weer zo'n mooi project Heb je de gelijkrichters al getest?
 
Die bank heeft al veel mooie motoronderdelen op bezoek gehad
 
Deze dan,weer eens wat anders,Rocket Ron.

Of Rob Mcelnea
 
Laatst bewerkt:
Na wat graafwerk in de voorraad bleek dat ik nog een kompleet MK4 3 spaaks achterwiel en een 3 spaaks voorwiel had liggen. Maar jammer genoeg geen voorvork. Dus dan maar op zoek naar een vork.
Vrij snel gevonden voor niet al te veel......
Dat bleek wel toen ik ze binnenkreeg de binnen poten waren wel heel erg slecht.
Opnieuw laten hard verchromen en verse keerringen en olie erin.
Verse balhoofdlagers en een aantal blindklinkmoeren vervangen in het frame

 
Is weer smullen met deze Pepsi (Max, in het zwart) in de bubble...
 
Laatst bewerkt:
De hoofdremcilinder van de RG geeft nogal veel problemen en ik wilde eigenlijk er een modernere rem op zetten. Na wat avonden zoeken vond ik een radiale Brembo koppeling en remhoofdcilinder.
Heb al eerder een hydraulische koppeling op een RG gebouwd en dat ga ik ook op deze doen.
Een set Rizoma rempotjes met beugels maakt dat gedeelte kompleet
Goed afstellen om er voor te zorgen dat de hendels niets raken