Suzuki sv650 35kw

zynex

Die hard MF'er
4 aug 2014
315
1
Hey,

Heb hier een lange tijd meegelezen en denk toch zo'n beetje de hele regeling door te hebben. In de tussentijd heb ik ook veel gereden op een gs500 (niet van mij), maar wil nu toch graag mijn eigen motor aanschaffen. Dit moet de Suzuki sv650 worden. (Injectie model) Ik heb er al enkele op het oog, maar ik heb nu een vraag over de praktische kant.

Het liefst wil ik deze motor gewoon 35kw op kenteken natuurlijk. Er blijven echter 3 opties over.
1. 35kw setje plaatsen en in lelystad laten herkeuren? setje=140 euro en herkeuren 400?
2. 25kw ecu plaatsen en door de dealer op 25kw laten zetten. (aanzienlijk goedkoper.) Deze ecu kan ik ook zelf verwijderen en dan alsnog een 35kw set plaatsen. Dan rijd ik dus een 35kw motor met 25kw op kenteken, maar volgens mij is er niet zoiets als een motor rollenbank bij de politie en voldoe ik dan nog steeds aan de eisen?
3. 35kw set plaatsen en op uitdraai rondrijden. (Dit doen veel verzekeraars ook niet meer toch?) En het liefst heb ik eigenlijk geen gedoe.

Welke van de opties raden jullie aan? Ook is de prijs voor mij niet helemaal duidelijk. Ik heb al vele motor winkels gemaild, maar vaak geen reactie gekregen of absurde prijzen (800 euro...) en gewoon reacties waarin stond dat het niet mogelijk is. Al weet ik zeker dat er hier meer mensen met een terug gevoerde sv650 rondrijden.

En dan eigenlijk nog de belangrijkste vraag. Welk zaak raden jullie aan hiervoor? Ik woon in brabant. En stel ik wil de motor toch op 35kw op kenteken laten zetten. Hoe gaat dat in zijn werk? Rijd ik dan gewoon naar lelystad toe?

Hopelijk is dit niet het zoveelste '35kw' topic aangezien ik me wat meer op het praktische geheel richt. :9
 
Op zoek gaan naar een sv 650 die al op 25kw op kenteken staat misschien een optie???
En dan zelf ff een 35kw setje erin gooien
Lijkt mij de beste optie

Heb je geen gedoe als oom agent je aanhoudt en ziet dat de motor op kenteken over de 35kw is.
Licht wel ff je verzekeraar in dat de motor dus geen 25kw is, maar dat je er een 35kw set in hebt gezet zonder herkeuren.. doen ze volgens mij niet moeilijk om en heb je achteraf geen gedoe
 
Ik heb zelf een Sv650, maar rij nog op de oldschool manier. Ik heb hem 1 jaar terug bij de KNMV met een uitdraai kunnen verzekeren. Als ik zou worden aangehouden door een agent kan die me inderdaad nog beboeten. Ik ben echter nog nooit aangehouden, maar dat is uiteraard voor iedereen verschillend.

Als ik nu zou gaan rijden zou ik er een 25kw kit in gooien denk ik. Svtje rijd dan nog best lekker, een vriend van mij doet dat namelijk ook.
Weet niet wat voor jaar SV650 je wil, maar ik heb de versie van 99 en die van mij is op het gas begrenst.

Zoals je zelf al zegt als je geen gedoe wil, niet op gas doen. Weet namelijk niet of de KNMV nog steeds zo ver te krijgen is dat ze je verzekeren. Het verandert elke keer weer. Ik ben over 2 weken van de periode af dus ga 'm weer normaal maken zodra ik terug ben in Nederland.

Moet er bij zeggen dat ik nog niet veel heb gereden en in een rustig gebied woon. Daardoor is de kans dat je zomaar even wordt aangehouden natuurlijk weer wat kleiner.

De tweede optie is goed, maar weet niet of dat zomaar kan via verzekeraars. Moet je dan even checken. Herkeuren blijft de beste optie, maar als je net als ik niet 400 euro ervoor over hebt dan rondbellen of uitdraai nog kan.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Hoi

Een vraag tussendoor:
Nieuw op dit forum maar de Suzuki SV650 heeft 54,7kw dus dan toch gewoon door iemand met een A2 rijbewijs gereden worden?

gr
 
Dat mag wel wanneer deze is teruggevoerd naar 35kw of minder.... Lees maar wat ik hierboven heb getypt. Het enige probleem zijn de vrij hoge kosten van dit grapje.
 
ik dacht dat het gewoon kwestie was van bij de garage 35kw laten inzetten a 120 euro en thats it? Krijg je er een uitdraai bij stop je die bij je kentekenpapieren?
 
Nee, doe eens wat leeswerk verrichten mbt dit hele zaakje.. Staat zat online en op dit forum...
 
Moet er bij zeggen dat ik nog niet veel heb gereden en in een rustig gebied woon. Daardoor is de kans dat je zomaar even wordt aangehouden natuurlijk weer wat kleiner.
!

Rij regelmatig in bijvoorbeeld Rotterdam, zolang je normaal doet hebben ze geen reden om je aan te houden.
 
Nee, je voertuig dient op kenteken 35kw te zijn, elke motor die dat niet is moet dus opnieuw gekeurd worden. Daar zitten kosten aan vast.

Dus nee, het is niet alleen zon kitje erin en klaar.
 
staat idd genoeg maar het probleem is dat iedereen wat anders zegt. Inc de motorzaak om de hoek..


Van de rdw site

Categorieën op het rijbewijs vanaf 19 januari 2013 | Rijbewijs.nl

Rijbewijs A2
Rijbewijscategorie A2 kunt u halen vanaf de leeftijd van 20 jaar. U moet hiervoor een theorie- en een praktijkexamen af te leggen. Als u minstens 2 jaar in het bezit bent van rijbewijscategorie A1 hoeft u alleen een praktijkexamen af te leggen. U mag met rijbewijscategorie A2 een motorrijwiel besturen met een maximaal vermogen met een maximaal vermogen van 35 kW en maximaal 0,2 kW per kilo ledig gewicht besturen. Ook mag het motorrijwiel niet afgeleid zijn van een voertuig met meer dan het dubbele vermogen.

Ik ben een tijdje geleden ook bij een dealer langs geweest en die vertelde mij dat ik alles terug mocht zetten op 35 en laten keuren. Had zelf al gelezen op de rdw site dat dit niet mocht maar hij bleef bij zijn punt. Thuis nog een keer goed gekeken op de site & een mailtje gestuurd naar de rdw. Dealer had geen gelijk en was gewoon niet op de hoogte van de nieuwe regels (of wilde gewoon zijn motoren verkopen).

Meer dan 70kw mag dus niet worden teruggevoerd & je moet hem op kenteken laten zetten wil je er 'legaal' op rijden. Je kan hem natuurlijk een uitdraai bij je hebben (wel bij de verzekering langs om te vragen of zij dit accepteren (zo ja ook hopen dat zij uitkeren doen bij een ongeluk)). En hopen dat meneer agent een oogje dicht knijpt bij een controle of aanhouding
 
Van de rdw site

http://www.rijbewijs.nl/rijbewijs-h...een-op-het-rijbewijs-vanaf-19-januari-2013/Ik ben een tijdje geleden ook bij een dealer langs geweest en die vertelde mij dat ik alles terug mocht zetten op 35 en laten keuren. Had zelf al gelezen op de rdw site dat dit niet mocht maar hij bleef bij zijn punt. Thuis nog een keer goed gekeken op de site & een mailtje gestuurd naar de rdw. Dealer had geen gelijk en was gewoon niet op de hoogte van de nieuwe regels (of wilde gewoon zijn motoren verkopen).

Meer dan 70kw mag dus niet worden teruggevoerd & je moet hem op kenteken laten zetten wil je er 'legaal' op rijden. Je kan hem natuurlijk een uitdraai bij je hebben (wel bij de verzekering langs om te vragen of zij dit accepteren (zo ja ook hopen dat zij uitkeren doen bij een ongeluk)). En hopen dat meneer agent een oogje dicht knijpt bij een controle of aanhouding

Vooral het hopen met een uitkering is erg leuk.. stel dat ze dat niet doen en je rijd iemand invalide..
 
Ik heb zelf een SV650 op 35kw gehad. Officieel kun je de SV alleen op 35kw krijgen door hem te laten herkeuren. Anders is er altijd kans op gezeik. Zelf heb ik het niet gehad en is er zelfs nooit gekeken naar mijn papieren of het vermogen van de motor als ik werd aangehouden.
Zolang de motor niet officieel op 35kw staat kun je altijd een probleem krijgen met de verzekering of de politie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan