Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Suzuki Sv650 Supertwin racer

fighterfan

MF veteraan
13 okt 2004
15.273
276
Amersfoort
Hallo allemaal, na heel lang niet meer op motor-forum meer gezeten te hebben hier dan toch maar een topic over de bouw van mijn Suzuki Sv650 supertwin.

Vorig jaar met mijn Mv Agusta Brutale 910R straat motor een circuit dag gedaan en ik was gelijk om, wat is dat leuk om te doen.
Ik liep al een hele poos met het idee om op basis van de Sv650 wat te gaan bouwen en dus was dit het goede moment.
Het doel is om de Sv650 zo ligt mogelijk op te bouwen met de middelen die ik heb.

Dus op zoek naar een basis en in den Haag een donor gevonden voor weinig geld.
Moet nog wel het 'een en ander' aan gebeuren maar dat was ook de bedoeling, wil tenslotte ook wat te klussen hebben.
De basis is er...




Nu moest ik eerst is wat onderdelen gaan verzamelen om hem op zijn wielen te kunnen zetten.
De Sv vork was redelijk overleden en ik wou er toch ook gelijk een wat modernere vork in en ik kocht een voorvork van een Gsxr 1000 K5.
En ook een set PVM Y10sp wielen gekocht met Sunstar remschijven. Ook nog een net benzine tankje met pomp gevonden.




De Sv kon op zijn eigen benen staan...

Maar het doel van de Sv is natuurlijk dat hij ligt moet worden. Dus voor het originele stalen en 'nog al zware' subframe een klein aluminium subframe besteld in Italië bij Rosmoto inclusief zitje een schuim zadeltje en uitlaat hanger.


Ook de achter remklauw beugel kon nog wel wat materiaal uit.


De Sv kreeg nu wat vorm.



Vervolgens de Sv weg gebracht naar Jeroen van VVM Racing (mijn vaste adres) om het achterwiel pas te laten maken. Ook was er een tapeinde afgebroken bij de uitlaat en ook dit heeft Jeroen voor me uitgeboord.
Om goed bij het blok te kunnen had ik het motorblok uitgebouwd en nu ik alles toch los had liggen kon mooi de boel gespoten worden. Frame, achterbrug en subframe zal ik door me pa laten spuiten (2k). Voordat het frame gespoten werd heb ik nog alle overbodige beugels verwijderd.


Nog de nodige gaten uitgeboord, alle beetjes helpen.


En ook nog wat gaten in het toch al lichte subframe.

Vervolgens heeft me vader de boel netjes matzwart gespoten en nu kon ik de boel weer gaan opbouwen.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit.....blauw met goud/ messing is een mooie combo, of ga je nog spuiten?
 
Thanks jongens ! Voorlopig hou ik het vermogen voor wat het is en als het blok open gaat is het om er nog meer gewicht van af te halen doormiddel van bijvoorbeeld een lichtgewicht vliegwiel.
Ik heb de Sv niet gekozen voor het vermogen haha, dan had ik een dikke 1000cc fiets moeten kopen, voor mij is het gewicht veel belangrijker.
 
leuk, zijn goeie motoren voor het supertwin racen. wel oppassen met tunen in de toekomst, als je boven een bepaald vermogen komt breekt de krukas.
 
Jihaa, eindelijk iemand die snapt dat een racemotor LICHT moet zijn in plaats van dat hij veel vermogen moet hebben