Suzuki SV650S First gen

RickLSV650s

Suzuki SV650S
18 sep 2018
92
99
Eerbeek
Hallo,

Mijn Suzuki sv650 uit 2002 heeft me aardig in de steek gelaten.
"sv650, super motoren, is nooit wat mee"
Nou volgens mij heb ik een rotte appel....
1,5 dag mn rijbewijs en 250 km verder, start problemen.
Hij ging niet meer rond, zoeken en zoeken.
Na 2 weken bijna elke ochtend schelden en tieren, en zoeken uiteraard, vorige week zondag toch gevonden wat het was.
De voorste carb. lek en die lekt de cilinder vol, of niet, als ik geluk had dat net de inlaat klep dicht stond.
Maargoed, het probleem gevonden, maar ik kon er nog wel om rijden, pas bij wegzetten werd het spannend.
Maaaar.... na 150 km touren en even snel over de snelweg terug naar huis, toerenteller op 13d rpm en 220 km/uur en het tanklampje branden.
Even gestopt bij het tankstation om te kijken, geen gekke dingen of rook of kabels aan 1 stuk.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Owjaa, tijdens het zoeken naar de start problemen al vanalles vervangen.
- startmotor
- nieuwe accu
- nieuwe spanningsregelaar
- dynamo laten controleren (goed)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dus vanaf het tankstation maken dat ik thuis kwam, met continu gekke dingen onder mn neus op het dashboard.
En jaa helaas, 3 km voor ik thuis was, prrt prrt prrt uit.....

Voor geen mogelijkheid aan te krijgen, wel lampjes maar de accu knetter leeg. Rem licht aantikken en alles donker.
Eenmaal thuis, zitje er af en jaa hoor, accu (nieuw) knetter bol en nat!
Dikke bloemkolen om de pluspool....
Een andere accu eraan en starten.
Ging wel rond maar sloeg niet aan.
Kijken en kijken, hmm, koplamp doet het niet, achterlamp doet het niet, allebei kapot.
Bougie eruit gedraait, starten, geen vonk.


Dusjaa, hoe kan het, met een nieuwe accu, nieuwe spanningsregelaar, een goeie dynamo, dat hij mn accu opblaast en de rest van mn elektra eruit fikt....

Het word nu een beetje een waterput zonder bodem....

HELP

Alvast bedankt, Rick
 
Tja misschien heb je wel iets fout gedaan,kunnen we niet zien van een afstand,belangrijk is
dat alle stekkerverbindingen goed contact maken en de accu polen goed vast zitten en schoon zijn,
verder is het een kwestie van meten,en dan met name de laadspanning,zomaar dingen gaan vervangen zoals
je heb gedaan kost je alleen maar extra geld voor niks.Er staat een hele rits van how to,s op het forum,daar
moet je al een heel eind verder mee kunnen komen.
Lukt het dan nog steeds niet dan rest nog de motorzaak.
 
Ff het verhaal samen vatten.

Je hebt tijdens het rijden een veel te hoge laadspanning op het elektrische circuit van de suzuki gehad.
Nu is waarschijnlijk de cdi ook opgeblazen.
Dus eerst weer aan het lopen maken en in de tussentijd een multimeter kopen.
Zo gauw hij weer loopt de laadspanning meten. Mag niet boven de 15V komen.
 
Ff het verhaal samen vatten.

Je hebt tijdens het rijden een veel te hoge laadspanning op het elektrische circuit van de suzuki gehad.
Nu is waarschijnlijk de cdi ook opgeblazen.
Dus eerst weer aan het lopen maken en in de tussentijd een multimeter kopen.
Zo gauw hij weer loopt de laadspanning meten. Mag niet boven de 15V komen.

Multi meter is aanwezig, laad spanning stationair was met de nieuwe regelaar 14.1 V. En met 4000 rpm 14.5. Maar wat hij met 9000rpm deed heb ik niet gemeten.
Jaa de Cdi ben ik ook bang voor.
De reparaties waren trouwens op advies vd motorzaak.... Accu was noodzakelijk, de spanningsregelaar ook. De spanningsregelaar was er eerder al uitgebrand, van de massa getrilt.
En zo op de accu gereden dus de accu kaduuk.
Startmotor had idd niet gehoeven.

Maargoed CDi, waar te vinden en kosten?
 
Tja misschien heb je wel iets fout gedaan,kunnen we niet zien van een afstand,belangrijk is
dat alle stekkerverbindingen goed contact maken en de accu polen goed vast zitten en schoon zijn,
verder is het een kwestie van meten,en dan met name de laadspanning,zomaar dingen gaan vervangen zoals
je heb gedaan kost je alleen maar extra geld voor niks.Er staat een hele rits van how to,s op het forum,daar
moet je al een heel eind verder mee kunnen komen.
Lukt het dan nog steeds niet dan rest nog de motorzaak.

Okee top, jaa in mijn ogen was alles goed. Daar kan alsnog iets mis zijn geweest.
Euhm noujaa, heb goed contact met de motorzaak, en die weten het nu eigenlijk ook niet meer.... En als ik hem er dan neerzet, en de uren gaan lopen.... dan word het wel een hele dure SV
 
Wat voor spanningsregelaar en accu heb je gemonteerd?

Daar zit enorm veel kwaliteitsverschil in, met ook de bijbehorende levensduur en problemen.

Hoe is de dynamo gecontroleerd? Koud en/of warm?
 
Okee top, jaa in mijn ogen was alles goed. Daar kan alsnog iets mis zijn geweest.
Euhm noujaa, heb goed contact met de motorzaak, en die weten het nu eigenlijk ook niet meer.... En als ik hem er dan neerzet, en de uren gaan lopen.... dan word het wel een hele dure SV
Tja dat word het op deze manier ook,je ben nu allerlei dingen aan het vervangen geweest,resultaat 0,0 en het
koste je neem ik aan de nodige euro,s,nu ben je nog steeds aan het gissen en wil weer dingen gaan vervangen,
je heb er duidelijk geen verstand van,mijn advies is breng hem alsnog naar een motorzaak of zie iemand te regelen
die wel weet wat hij doet.
 
..de Cdi ben ik ook bang voor..
8<
Maargoed CDi, waar te vinden en kosten?

Een ignitech is mogelijk goedkoper dan een originele, ca. 140 euro en nog mogelijkheden om dingen in te stellen of aan te sluiten (quickshifter, schakelindicator) ook. SPARKER TCIP4 - IgniTech Přelouč

Maar éérst netjes diagnose stellen en niet meer dingen rücksichtslos vervangen! :(
 
Ff rond bellen naar een motorsloop. Woesthof in brummen of meerlo in de krim. Die hebben vast wel een 2ehands cdi.
Sturen ook vast wel op.

En spanningsregelaar beter een wat duurdere kopen dan een bami of rijst exemplaar.
Van carmo electrics of zo
 
Als ik het zo lees lijkt de spanningsregelaars de boosdoener te zijn.
Meet eerst is de spanningregelaar door voordat je een nieuwe cdi erop zet.
How to doormeten:
kijk ook of alle draden/stekkers heel zijn.
kijk ook je zekeringen na, volgens mij zit er een zekering voor de ontsteking in je zekeringenbox.
grote kans dat er meerder zekeringen zijn doorgebrand door de kapotte spanningsregelaar.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan