RickLSV650s
Suzuki SV650S
Hallo,
Mijn Suzuki sv650 uit 2002 heeft me aardig in de steek gelaten.
"sv650, super motoren, is nooit wat mee"
Nou volgens mij heb ik een rotte appel....
1,5 dag mn rijbewijs en 250 km verder, start problemen.
Hij ging niet meer rond, zoeken en zoeken.
Na 2 weken bijna elke ochtend schelden en tieren, en zoeken uiteraard, vorige week zondag toch gevonden wat het was.
De voorste carb. lek en die lekt de cilinder vol, of niet, als ik geluk had dat net de inlaat klep dicht stond.
Maargoed, het probleem gevonden, maar ik kon er nog wel om rijden, pas bij wegzetten werd het spannend.
Maaaar.... na 150 km touren en even snel over de snelweg terug naar huis, toerenteller op 13d rpm en 220 km/uur en het tanklampje branden.
Even gestopt bij het tankstation om te kijken, geen gekke dingen of rook of kabels aan 1 stuk.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Owjaa, tijdens het zoeken naar de start problemen al vanalles vervangen.
- startmotor
- nieuwe accu
- nieuwe spanningsregelaar
- dynamo laten controleren (goed)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dus vanaf het tankstation maken dat ik thuis kwam, met continu gekke dingen onder mn neus op het dashboard.
En jaa helaas, 3 km voor ik thuis was, prrt prrt prrt uit.....
Voor geen mogelijkheid aan te krijgen, wel lampjes maar de accu knetter leeg. Rem licht aantikken en alles donker.
Eenmaal thuis, zitje er af en jaa hoor, accu (nieuw) knetter bol en nat!
Dikke bloemkolen om de pluspool....
Een andere accu eraan en starten.
Ging wel rond maar sloeg niet aan.
Kijken en kijken, hmm, koplamp doet het niet, achterlamp doet het niet, allebei kapot.
Bougie eruit gedraait, starten, geen vonk.
Dusjaa, hoe kan het, met een nieuwe accu, nieuwe spanningsregelaar, een goeie dynamo, dat hij mn accu opblaast en de rest van mn elektra eruit fikt....
Het word nu een beetje een waterput zonder bodem....
HELP
Alvast bedankt, Rick
Mijn Suzuki sv650 uit 2002 heeft me aardig in de steek gelaten.
"sv650, super motoren, is nooit wat mee"
Nou volgens mij heb ik een rotte appel....
1,5 dag mn rijbewijs en 250 km verder, start problemen.
Hij ging niet meer rond, zoeken en zoeken.
Na 2 weken bijna elke ochtend schelden en tieren, en zoeken uiteraard, vorige week zondag toch gevonden wat het was.
De voorste carb. lek en die lekt de cilinder vol, of niet, als ik geluk had dat net de inlaat klep dicht stond.
Maargoed, het probleem gevonden, maar ik kon er nog wel om rijden, pas bij wegzetten werd het spannend.
Maaaar.... na 150 km touren en even snel over de snelweg terug naar huis, toerenteller op 13d rpm en 220 km/uur en het tanklampje branden.
Even gestopt bij het tankstation om te kijken, geen gekke dingen of rook of kabels aan 1 stuk.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Owjaa, tijdens het zoeken naar de start problemen al vanalles vervangen.
- startmotor
- nieuwe accu
- nieuwe spanningsregelaar
- dynamo laten controleren (goed)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dus vanaf het tankstation maken dat ik thuis kwam, met continu gekke dingen onder mn neus op het dashboard.
En jaa helaas, 3 km voor ik thuis was, prrt prrt prrt uit.....
Voor geen mogelijkheid aan te krijgen, wel lampjes maar de accu knetter leeg. Rem licht aantikken en alles donker.
Eenmaal thuis, zitje er af en jaa hoor, accu (nieuw) knetter bol en nat!
Dikke bloemkolen om de pluspool....
Een andere accu eraan en starten.
Ging wel rond maar sloeg niet aan.
Kijken en kijken, hmm, koplamp doet het niet, achterlamp doet het niet, allebei kapot.
Bougie eruit gedraait, starten, geen vonk.
Dusjaa, hoe kan het, met een nieuwe accu, nieuwe spanningsregelaar, een goeie dynamo, dat hij mn accu opblaast en de rest van mn elektra eruit fikt....
Het word nu een beetje een waterput zonder bodem....
HELP
Alvast bedankt, Rick