Suzuki T250

evolver86

MF veteraan
1 aug 2002
4.960
436
Een goede kennis van mij heeft een motor gehad, maar aangezien hij een auto op gaat knappen en nog even geen rijbewijs gaat halen, doet ie hem misschien weg.

Hij is uit 1971, 250cc 2cil 2takt.. en das eigenlijk het enige wat ik ervan weet...

Hij loopt, en nog goed ook.. de enige dingen die er nog aan moeten gebeuren zijn goed poetsen, voorvorkkeeringen zijn lek, en zit een gaatje in het zadel.. Verder is bij de linker cilinder de uitlaatpakking een beetje lam omdat door het aankicken de kickstarter tegen de uitlaat komt en een koppakking zweet een beetje...

mijn vraag was dus, aangezien ik alleen maar folderpraatjes kan vinden op internet, of iemand er meer van weet, misschien er een gehad heeft en zijn ervaringen wil tonen...

Ik heb al een tijd het idee opgepakt om een oldtimer (brommer of motor) op te knappen. En zo'n 2takt zie ik wel zitten, aangezien je dan geen last hebt van distributie riemen en kleppen stellen, maar van dingen die ik al ken :)

ik hoop iets te horen

edit: ik zie net in een ander topic een foto van ron ZRX.. en vlgs mij is dat een soes t250???
 
Laatst bewerkt:
zo eentje misschien?
full
 
zo'n blauw is het, met zo'n breed stuur derop..

is er verschil tussen die modellen (behalve het stuur?)

En ron zrx, wat waren jouw ervaringen ermee?

edit: deze is het:
Suzuki%20t250.JPG
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de foto's, maar heeft iemand misschien tips voor me? ervaringen, dingen waar ik op moet letten?
 
Let op de uitlaatflensen? die draai je er nogal snel schuin op, ik heb er toen een cilinder mee gemold.
En kijk op deze liefhebbers site.(ik ben daar ook lid van) gt750
Daar zijn ook t250 liefhebbers.
http://www.suzukigtclub.nl/
 
ik heb een T350 gehad, die dingen zijn moeilijk kapot te krijgen. Heel veel lol op beleeft als je zo'n apparaat op de kop kan tikken altijd doen heb je stapels lol van....
De dingen die je noemt zijn een beetje standaard gebreken, makkelijk op te lossen naar mijn idee....
DUS DOEN
 
Mijn 2e motor was een T350. Tip: draai er geen bougies in met te lang schroefdraad zoals de vorige eigenaar. Dat kost je je big end. Gelukkig is het makkelijk sleutelen aan een 2takt.
 
Een goede kennis van mij heeft een motor gehad, maar aangezien hij een auto op gaat knappen en nog even geen rijbewijs gaat halen, doet ie hem misschien weg.

Hij is uit 1971, 250cc 2cil 2takt.. en das eigenlijk het enige wat ik ervan weet...

Hij loopt, en nog goed ook.. de enige dingen die er nog aan moeten gebeuren zijn goed poetsen, voorvorkkeeringen zijn lek, en zit een gaatje in het zadel.. Verder is bij de linker cilinder de uitlaatpakking een beetje lam omdat door het aankicken de kickstarter tegen de uitlaat komt en een koppakking zweet een beetje...

mijn vraag was dus, aangezien ik alleen maar folderpraatjes kan vinden op internet, of iemand er meer van weet, misschien er een gehad heeft en zijn ervaringen wil tonen...

Ik heb al een tijd het idee opgepakt om een oldtimer (brommer of motor) op te knappen. En zo'n 2takt zie ik wel zitten, aangezien je dan geen last hebt van distributie riemen en kleppen stellen, maar van dingen die ik al ken :)

ik hoop iets te horen

edit: ik zie net in een ander topic een foto van ron ZRX.. en vlgs mij is dat een soes t250???

En hoe is 't afgelopen ? ;)
 
hahaha.. tjeetje, wat een oud topic hey.

Ik heb hem niet gekocht. Het ontbrak (en ontbreekt nog steeds) me aan ruimte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan