Suzuki T500 '72 electronica

m-eijkholt

KTM 990SMR, Honda CR750, Suzuki T500
24 okt 2009
599
4
Delden (Overijssel)
Vraagjes aan de kenners,
Ik heb een Suzuki T500 uit '72 welke ik ombouw naar een classic racer/ caferacer voor op straat.
Nu ben ik bezig met de electronica, ik wil een motogadget M- unit gebruiken icm een M lock en de originele stuur schakelaars. Er komt een nieuwe New tronic electronische ontsteking op (omdat de vorige is doorgebrand nadat iemand zo slim is geweest de zekering door te lussen en hij een piek spanning heeft gehad).

Ik wil er een modernere spanningsregelaar icm gelijkrichter op plaatsen heeft iemand hier aanbevelingen voor?

Daarnaast ben ik aan het kijken naar het bedrading schema en zie ik een groen witte draad uit de dynamo komen welke rechtstreeks naar de linker stuur helft gaat. Deze wordt daar aangemerkt als C2, heeft iemand enig idee waar dit voor staat?
unnamed.jpg
 
Coil2 ? van de dynamo ?
bij lichten uit wordt die coil dan niet gebruikt, bij lichten aan wordt die mee ingeschakeld om extra stroom te voorzien voor de hogere belasting.

Kijk dat zou kunnen inderdaad!
Het wordt toch complexer dan gedacht.

Als het nu goed werkt zou ik het zo laten. Het systeem is totaal anders dan bij de motoren van de laatste 30 jaarBekijk bijlage 1527258

Helaas werkt het niet goed genoeg, de bedrading is meerdere keren aangepast en met kroonsteentjes e.d. aan elkaar gemaakt. De spanningsregelaar is niet goed meer dus daar moet sws een nieuwe op.
 
Leuke uitdaging, volgens mij is dat al eens gedaan met een T500 en is daar nog en topic van ene Roel dacht ik.

Kijk hier maar eens :Y Een al wat oudere maar zeer verzorgde "hobby-site" over de T500.

Bij "stuff" klikken , onderaan zijn alle beschikbare (ingescande) artikelen over het simpel vinden van pkaatjes bij een T500 :Y Vooral proberen niet opnieuw het wiel uit te vinden :N

Site lijkt uit de "lucht"te zijn -O-
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een gecombineerde spanningsregelaar/gelijkrichter gekocht speciaal voor de T500 via onderstaande link.


Wachten tot hij binnen is en dan zullen we het ontdekken
 
Terug
Bovenaan Onderaan