Suzuki tik..

2 aug 2012
176
7
Roermond
Dag Bikers,

Ik weet dat er al tal van topics bestaan omtrent tikkende blokken en vooral bij gixxers, maar ik kan er nog geen aanknoop punten uithalen voor mijn tikkie, dus bij deze nog een tikkend toppic….

Al een poos hoor ik een lichte tik in het blok zowel bij koude als warme motor. De ene keer lijkt het alsof er helemaal geen tik te horen is en de andere keer is hij voor mijn oor aanwezig.
Naar aanleiding hiervan heb ik de nokkenasketting spanner vervangen en had ik het vermoeden dat de tik weg was maar naar enige tijd was deze weer enigszins hoorbaar. De Het blok heeft nu 30.000 gedraaid, de klepspeling heb ik op 25.000 gecontroleerd en deze lagen mooi binnen de marges.
Het geluid lijkt weg te komen aan de rechterkant van het blok in rijrichting gezien, mijn vermoeden ligt bij de nokkenasketting/geleiding…het enige wat ik vaag vindt is dat de tik op het ene moment aanwezig is (let aanwezig, goed luisteren en dan hoor ik het) en de andere keer niet. De stand van de oude nokkenasketting spanner was overigens in het middengebied van de ''tandheugel'' Het betreft ene gsxr 1000 uit 2006… Tips en adviezen zijn welkom :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan