In 1977 heeft Geert Fortuin er mee gereden,verder is het verleden onbekend.
de dempers zaten er in '77 ook al op dus die blijven er op.
Ik ben niet van plan om ook maar iets te veranderen zolang het de veiligheid niet aantast,in de 70er jaren is deze racer diverse malen aangepast om hem"beter"te maken,zo is het zitje door een Yamaha TD3 zit vervangen,het Suzuki achterwiel door een Yamaha wiel,het voorwiel door een magnesiun Fontana 4ls met Borranivelg,de voorvork door een Ceriani GP vork en is de oliepomp verwijderd.
Wat wel vervangen wordt zijn de oude Dunlop racing peerbanden,die zijn zo hard dat ze zonder lucht er in niet meer indeuken als je op de fiets zit.
Helaas mist het blok de bak,koppeling en krukas en zijn de cilinders nogal verwoest.
Ik heb nog 3 T500 blokken waar we wel wat mee kunnen qua onderdelen overzetten en aanpassen.
Ik probeer om het geheel niet over te spuiten en het meeste van de originele verf te bewaren met het patina wat er in de jaren op is gekomen.
De aluminium delen worden/zijn gepolijst maar niet overgepolijst,hier en daar zit het weer een beetje in en dat laat ik zo.....alweer patina.
Het wordt geen showroom trailer queen,gewoon een rauwe racer die niet mooi hoeft te zijn maar hard gaat.......zoals het hoort dus.
Als het lukt wil ik er in de toekomst mee gaan (demo)racen,de fiets is niet van mij maar de eigenaar waar ik hem voor moet restaureren is geen coureur en durft er niet mee te racen,volgens hem moet ik dat dan maar doen.
Oh ja,de auto en de aanhanger waar de motor mee vervoerd is zijn uit 1929.....een A-Ford ongerestaureerd in originele staat.
Verder staan er in de schuur nog wat klassiekers,1952 CZ,1957 Jawa,1925 Terrot en een '73 Yamaha fs1.
Eerder stonden er ook nog 50cc racers maar die zijn wegens gezondheidsredenen verkocht.